Toon posts:

AMD :LOOPT NOG STEEDS VAST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn (overgeklokte) AMD k-6 400 @ 450 met 128 mb pc100 blijft maar vastlopen. Ik weet het niet meer... Met 64mb pc 133 loopt ie wel maar met 128 mb pc100 start hij wel volledig op maar zodra ik een applicatie open loopt hij vast. NIet meer voor of achteruit te krijgen. CoreV staat goed (nu op 2,3V, heb geprobeerd t/m 2,5 hielp niets) HD getest, geheugenbank werkt (met 64 mb in ieder geval), temperatuur is ook ok. CAS heb ik op zowel 2 als 3 gehad. Huidige voeding is 230/50mhz. Iemand nog suggesties?
Mauritz

Ps. MOBO is van Octec, een Rhino MVP4-BKE met de nieuwste bios geladen....

Verwijderd

huidige voeding 230 watt of 230 volt ????

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Zet hem eens terug op 400. Als ie dan wel stabiel is weet je waar het probleem ligt; dan is je proc gewoon niet goed overklokbaar.

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Idd, die k6-2 dingen gaan allemaal moeilijk doen als je ze oc't :( , vooral als je de busclock omhoog gooit.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is 230V. Probleem ligt niet in het overklokken volgens mij. Met 64 mb draaide de hele handel perfect. Rete-stabiel... Sinds die 128 reep erin zit loopt het niet...
Terugzetten naar 400 is gekloot, heb de jumpersettings niet... Maar als niemand anders een suggestie heeft zal ik ff moeten klote...

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Huidige voeding is 230/50mhz.
50 mhz? ik mag toch hopen dat je 50 hz bedoeld!! (anders hebben ze wel heel maffe wisselspanning bij jouw.. misschien dat het dan daar aan ligt :D)

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
JE REEP 128 MB IS NIET GOED :( :( dit zeg ik dus al voor de tweede keer :( RUIL HEM OM

Wat je eventueel kan proberen is je io voltage te verhogen ;)

Verwijderd

BLIJF NU EEN VAN DIE CAPS-LOCK AF! |:(

• barrel
Mauritz is een beetje DOOF :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Die reep 128 is zeker wel goed!! Heb hem in mijn andere sys getest. (op die 128 heeft ie ook meer dan een jaar gedraaid)
Het is trouwens natuurlijk gewoon 50hz....was aan het slapen..
De geheugenmodule is goed, dat weet ik zeker...

Verwijderd

Topicstarter
Alleen oost indisch dan...

Verwijderd

Ik had ooit begrepen dat de K6-2 serie eigenlijk al werdt uitgegeven opz'n max haalbare kvindt het maar knap dat jullie er al 50Mhz extra uit krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook begrepen maar ja, het overklokken tuurlijk toch geprobeerd en met 64 mb liep het als een treintje, en nog stabiel ook (jaha, en dat met win98, niet te geloven)

• barrel
Ik heb hier zelf ook een k6-2 500 die op 550 loopt en ook stabiel op 600 maar dan moet ik het vcore op 3.1 zetten en dat vind ik net ff te gek :) maar nu loopt ie retestabiel op 2,6 vcore

Ik vind dat je een erg strange probleem hebt, maar als je ZEKER weet dat je reepje van 128 mb goed is tsjaa dan word het wel moelijk :( .. het enigste wat ik kan bedenken is je vcore iets verhogen naar 2,6 of 2,7 en je io voltage te verhogen. Ook zou je kunnen proberen om de nieuwste drivers voor je chipset te downloaden. Ik weet wel dat het aan je voeding niet ligt ;)

Wat mischien ook zou kunnen dat de boel te warm word ??? het is maar een idee en dat je met die 64 mb wel goed draait en dat die 128 mb reep gewoon minder kan hebben...... Ja en mischien worden we volgende week wel overvallen door groene marsmannetjes :) :)

Maar ik denk dat het moet lukken met vcore en io voltage te verhogen
Pagina: 1