Line in Alleen opnemen

Pagina: 1
Acties:

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11-2025

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
Hallo allemaal , kheb vraagje
Ik heb 2 programma's , 1 : reason , 2 : soundforge , maar heb een probleem .

Reason heb ik iets gemaakt , daarbij wil ik op mee drummen , (heb elec. drumkit) en dat wil ik dan opnemen in Soundforge , maar als ik in soundforge de record knop indruk, en reason speelt tegelijk mijn muziek af ,gaat ie dat ook recorden . dus krijg ik niet alles los zegmaar

is er een mogelijkheid dat ik EN dat reason speelt , EN dat ik opneem in Soundforge, alleen dan alleen mijn drumkit zegmaar. En dat btw op maar 1 geluidskaart. (kan wel onboard gebruiken , alleen wil liefst maar 1 koptelefoon gebruiken)

ps . de specs :

Audigy 2 met KxDrivers

[edit btw] Ik heb gezocht op forum ,maar daar vragen ze alleen voor opnemen , zonder dat ander programma meespeelt

[ Voor 9% gewijzigd door hrr op 18-04-2004 21:43 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Dentheman

Zie signature

Je moet gewoon je bron kunnen selecteren, en dan je wave of direct sound uitzetten en alleen de line-in selecteren

Zie ondertitel

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
Denman89 schreef op 18 april 2004 @ 21:46:
Je moet gewoon je bron kunnen selecteren, en dan je wave of direct sound uitzetten en alleen de line-in selecteren
Bedoel je dit in Soundforge of in Windows (Kx Mixer) want anders hoor ik Reason niet meer :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
een makkelijke workaround zou bv. kunnen zijn dat je je muziek ff brand op een cdr(w) en dan afspeeld op je stereo.

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 18 april 2004 @ 21:50:
een makkelijke workaround zou bv. kunnen zijn dat je je muziek ff brand op een cdr(w) en dan afspeeld op je stereo.
da;s btje omslachtig eerlijk gezecht. kank net zo goed onboard geluidskaart dan gebruiken ( in reason kan je dat dan mooi selecteren)

maar dat wil ik juist niet.. maja

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

is toch gewoon je windows mixer dubbelklikken, options, properties, recording, OK en dan krijg je de opname mixer. Hier kun je bron selecteren en opnameniveau instellen, of zit ik nu te simpel te denken?

Jep

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
whizzkey schreef op 18 april 2004 @ 22:08:
is toch gewoon je windows mixer dubbelklikken, options, properties, recording, OK en dan krijg je de opname mixer. Hier kun je bron selecteren en opnameniveau instellen, of zit ik nu te simpel te denken?
ja , want zoals ik al zei : er loopt een ander programma op de achtergrond geluid te produceren , en die neemt ie ook op zegmaar :)

• hrr

hrr

Have a nice Day

Topicstarter
Heb het al geregeld , heb dit gedaan

kabel van onboard , en kabel van soundblaster naar mengpaneel gebracht , en dan via de phones koptelefoon op aangesloten

ps. heb nog wel ander vraagje ; heb Soundforge en Reason , maar ik wil dus dat wanneer ik op record in soundforge druk , hij gaat spelen in reason.. iig , het moet synchroom worden :)
Pagina: 1