Sinds kort ben ik bezig een website te maken die volledig XHTML 1.1 validate is volgens W3C. Op zich lukt het aardig, maar er is een probleem waar ik maar niet uit kom.
Op deze manier voeg ik een plaatje in, in een texthok, zodat de tekst netjes om het plaatje heen loopt. De validator van W3C heeft echter moeite met die align='left' en de border='1'...
Ik bedacht dus om die gegevens via CSS mee te geven, en dan via een class op te roepen. Op deze manier:
De validator keurt het goed, maar in de browser (Zowel Mozilla als IE) heeft het geen effect. Geen border, en geen align left.
De explain links in de validator brengt me niet veel verders, en volgens de teksten op de W3C website schijnt border toch echt een toegestane atribute te zijn binnen de img tag. Misschien dat 't iets te maken heeft met XHTML?
Anyway, iemand hier meer verstand?
code:
1
| [img]'img/personal_01.jpg'[/img] |
Op deze manier voeg ik een plaatje in, in een texthok, zodat de tekst netjes om het plaatje heen loopt. De validator van W3C heeft echter moeite met die align='left' en de border='1'...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 1. Line 118, column 74: there is no attribute "align" (explain...).
...jpg' width='100' height='100' alt='' align='left' border='1'/>
^
2. Line 118, column 88: there is no attribute "border" (explain...).
...ght='100' alt='' align='left' border='1'/>
^ |
Ik bedacht dus om die gegevens via CSS mee te geven, en dan via een class op te roepen. Op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
| img.left {
align: left;
border: 1;
border-color: #000000;
} |
code:
1
| [img]'img/personal_01.jpg'[/img] |
De validator keurt het goed, maar in de browser (Zowel Mozilla als IE) heeft het geen effect. Geen border, en geen align left.
De explain links in de validator brengt me niet veel verders, en volgens de teksten op de W3C website schijnt border toch echt een toegestane atribute te zijn binnen de img tag. Misschien dat 't iets te maken heeft met XHTML?
Anyway, iemand hier meer verstand?