Toon posts:

[XP] C leeg -> bootvirus ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg raar probleem en ik snap er echt helemaal niets van... de titel kiezen was daarom ook lastig. Ik zal eerst even vertellen wat er in mn systeem zit :

ASUS A7N8X Deluxe Moederbord
AMD Athlon XP 2200+
2 * 512 Mb DDR RAM
Maxtor IDE Hardeschijf 40 gig
Maxtor IDE Hardeschijf 60 gig
Raptor SATA Hardeschijf 36 gig
Windows XP

Gisterenavond deed mijn computer het gewoon prima... niets aan de hand. Nu start ik vanochtend op en krijg ik de allombekende NTLDR ontbreekt melding. Dus ik een beetje instellingen veranderen maar bleek niets uit te maken.

Toen heb ik de 2 IDE schijven los gekoppeld en de bios gereset. Maar dit hielp ook niet. Toen heb ik met een Win 98 Bootdisk opgestart en naar C:\ dir en nu staat er :

Directory of C:\

File not Found

9.6 gig Free

De partitie is 20 gig dus de data er nog wel op maar ook weer niet in zekere zin. De andere partitie van die hardeschijf is 16 gig en daar staat de data wel nog gewoon op dus het ligt niet aan de HD. Nu heb ik gisteren per ongeluk opgestart met een diskette in de drive waar een midi bestandje opstond.

Kan het zo zijn dat er op die diskette in bootvirus stond ??

Of waar het anders aan ligt...

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
NTLDR is het eerste bestand dat geladen wordt...
Blijkbaar heb je die verwijderd ofzo, of misschien een virus.

Dat je geen bestanden kan zien komt waarschijnlijk doordat je partities geformatteerd zijn in NTFS, een windows 98 bootdisk kan dit niet lezen.

Je kan ergens het bestand NTLDR vandaan halen, en deze terugzetten op de partitie die geboot moet worden. Het bestand is op iedere pc hetzelfde, dus dat lijkt me niet zo'n probleem. (Je plaatst het bestand gewoon in C:\)
Wel moet je even op zoek gaan naar een bootdisk die NTFS ondersteunt, die zijn er dacht ik wel.
Moet je maar ff met Google zoeken, en misschien staat er ook wel wat op www.bootdisk.com :)

Wat je ook kan proberen is de installatie herstellen, die optie kan je kiezen als je Windows XP installeert.

[ Voor 16% gewijzigd door Laurenz op 18-04-2004 21:36 ]

Leave only footprints, take only memories

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

Dat probleem heb ik veel gehat met me sata hd's
Savonds normaal afsluiten en smorgens pc aan data weg
en dat is me alleen over komen met sata hd's of ide met sata converters

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 14:41

ericding

Altijd de eerste.

Verder is dit ook heel goed op te lossen met de repair-optie van de WinXP CD.

• Remko_

Remko_

[IRF]

Nee die repair optie werkt nooit hele zomer mee bezig geweest om dat ntldr probleem te verhelpen maar het werkt gewoon niet niet met FIXBOOT niet met FIXMBR en niet met Automatisch herstel

Verwijderd

Topicstarter
Remko_ schreef op 18 april 2004 @ 21:40:
Nee die repair optie werkt nooit hele zomer mee bezig geweest om dat ntldr probleem te verhelpen maar het werkt gewoon niet niet met FIXBOOT niet met FIXMBR en niet met Automatisch herstel
Hoe heb jij het opgelost met je SATAschijf ?

• Remko_

Remko_

[IRF]

Nieuwe schijf erin en was het weer goed maar
moet volgensmij ook aan de voeding kunne liggen
of aan de aarde van de pc istie wel geaard?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het stopcontact is niet geaard.

• Remko_

Remko_

[IRF]

Ik heb me pc ook geaard toen ik nieuwe hd's erin hing en nu al bijna een jaar geen last meer van

Niet geaard kan je zowiezo al vage problemen mee krijgen met pc's van tegenwoordig

• Laurenz
Volgens mij heeft dit niets met voeding of aarde te maken hoor..
Er is gewoon een belangrijk bestand weg.

Ik ging pas mn eigen schijf formatteren, en toen kreeg ik tijdens Windows setup (bij de 1e keer rebooten) dezelfde melding.
Toen heb ik em maar weer geformatteerd (Volledig) en toen werkte het weer..
(Ik had trouwens wel mn overige 2 schijven losgehaald, omdat Windows setup anders niet wilde installeren op de schijf waar ik het wilde mja..)

Echter duurde het bij mij wel de hele dag voordat ik eindelijk Windows Setup kon doen, maar dat kwam door problemen met het booten van cd-rom :P

[ Voor 14% gewijzigd door Laurenz op 18-04-2004 21:49 ]

• Remko_

Remko_

[IRF]

NTLDR heeft volgensmij iets te maken met partitie index gooi al je partities eraf en krijgt zelfde melding en het terugzetten van NTLDR van ander systeem werkt ook niet

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hier is die van mij.

(Win XP Home NL SP1, gezipped)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen....

• Laurenz
NTLDR is de eerste file die wordt geladen na de MBR. In de MBR staat een verwijzing naar die file. Als je de MBR dus verwijderd of aanpast kan het zijn dat hij de NTLDR niet meer vindt.
Na NTLDR wordt de BOOT.INI geladen en waarna je een optie kan maken voor je OS. Als je een NT-like systeem kiest gaat NTDETECT.COM een aantal dingen detecteren en daarna wordt het OS opgestart. (NTOSKRNL.EXE enz. enz.)

Dit vond ik net met de search..

Mja, als er geen belangrijke data op je Raptor staat zou ik idd gewoon de partities verwijderen, opnieuw partitioneren en formatteren, en dan een herinstallatie.
Dat moet in ieder geval werken :)
Zou je wel eens minder tijd kunnen kosten dan geklooi met de repair console e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 18-04-2004 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat de raptor schijf partities FAT 32 zijn ... en dus niet NTFS !

Die NTLDR kopieren lukte niet omdat ik de hidden attributen niet kan wijzigen en dus ook niet het bestand kan kopieren...

Heeft iemand anders enig idee waarom ik niet een listing kan krijgen van die ene partitie ?

• Laurenz
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:25:
Ik kom er net achter dat de raptor schijf partities FAT 32 zijn ... en dus niet NTFS !

Die NTLDR kopieren lukte niet omdat ik de hidden attributen niet kan wijzigen en dus ook niet het bestand kan kopieren...

Heeft iemand anders enig idee waarom ik niet een listing kan krijgen van die ene partitie ?
NTLDR is in Windows XP alleen te zien als je "Verborgen bestanden weergeven" aan hebt staan, en "Systeem bestanden verbergen" uit hebt gevinkt..

Hoezo kan je em niet kopieren dan :?

Verwijderd

Is je partition table misschien aangetast? Misschien helpt checkdisk of scandisk wel

Verwijderd

Topicstarter
Mafkeez schreef op 18 april 2004 @ 22:31:
[...]

NTLDR is in Windows XP alleen te zien als je "Verborgen bestanden weergeven" aan hebt staan, en "Systeem bestanden verbergen" uit hebt gevinkt..

Hoezo kan je em niet kopieren dan :?
Ik kan de hidden eigenschap niet veranderen dus als ik m in dos wil kopieren naar c dan zegt ie file not found

• Oguz286
  • Laatst online: 06-05 21:44
Ehm z'n hele partitie is leeg, dus of het kopieren van NTLDR zin heeft? Ik denk het niet :) Je MBR is vernaggeld en als FIXBOOT en FIXMBR niet werkt...tjah dat wordt dan formatteren...

offtopic:
Trusten Mafkeez :)

Verwijderd

Topicstarter
Oguz286 schreef op 18 april 2004 @ 22:36:
Ehm z'n hele partitie is leeg, dus of het kopieren van NTLDR zin heeft? Ik denk het niet :) Je MBR is vernaggeld en als FIXBOOT en FIXMBR niet werkt...tjah dat wordt dan formatteren...

offtopic:
De partitie is niet leeg.. hij geeft aan 9 gig vrij en de partitie is 20 gig

• Laurenz
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:34:
[...]

Ik kan de hidden eigenschap niet veranderen dus als ik m in dos wil kopieren naar c dan zegt ie file not found
Maar hoezo kan je de hidden eigenschap niet veranderen dan?
Dat kan je toch gewoon in Windows doen?
Of blijft DOS dat ding als hidden zien?

* Laurenz raakt een beetje in de war 8)7
Oguz286 schreef op 18 april 2004 @ 22:36:

offtopic:
offtopic:
O+ Oguz :>
Truste en tot morge :)

[ Voor 7% gewijzigd door Laurenz op 18-04-2004 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
in windows is het grijs gemaakt en in dos met attrib -h geeft de melding Not resetting system file.
Pagina: 1