Ik heb een erg raar probleem en ik snap er echt helemaal niets van... de titel kiezen was daarom ook lastig. Ik zal eerst even vertellen wat er in mn systeem zit :
ASUS A7N8X Deluxe Moederbord
AMD Athlon XP 2200+
2 * 512 Mb DDR RAM
Maxtor IDE Hardeschijf 40 gig
Maxtor IDE Hardeschijf 60 gig
Raptor SATA Hardeschijf 36 gig
Windows XP
Gisterenavond deed mijn computer het gewoon prima... niets aan de hand. Nu start ik vanochtend op en krijg ik de allombekende NTLDR ontbreekt melding. Dus ik een beetje instellingen veranderen maar bleek niets uit te maken.
Toen heb ik de 2 IDE schijven los gekoppeld en de bios gereset. Maar dit hielp ook niet. Toen heb ik met een Win 98 Bootdisk opgestart en naar C:\ dir en nu staat er :
Directory of C:\
File not Found
9.6 gig Free
De partitie is 20 gig dus de data er nog wel op maar ook weer niet in zekere zin. De andere partitie van die hardeschijf is 16 gig en daar staat de data wel nog gewoon op dus het ligt niet aan de HD. Nu heb ik gisteren per ongeluk opgestart met een diskette in de drive waar een midi bestandje opstond.
Kan het zo zijn dat er op die diskette in bootvirus stond ??
Of waar het anders aan ligt...
ASUS A7N8X Deluxe Moederbord
AMD Athlon XP 2200+
2 * 512 Mb DDR RAM
Maxtor IDE Hardeschijf 40 gig
Maxtor IDE Hardeschijf 60 gig
Raptor SATA Hardeschijf 36 gig
Windows XP
Gisterenavond deed mijn computer het gewoon prima... niets aan de hand. Nu start ik vanochtend op en krijg ik de allombekende NTLDR ontbreekt melding. Dus ik een beetje instellingen veranderen maar bleek niets uit te maken.
Toen heb ik de 2 IDE schijven los gekoppeld en de bios gereset. Maar dit hielp ook niet. Toen heb ik met een Win 98 Bootdisk opgestart en naar C:\ dir en nu staat er :
Directory of C:\
File not Found
9.6 gig Free
De partitie is 20 gig dus de data er nog wel op maar ook weer niet in zekere zin. De andere partitie van die hardeschijf is 16 gig en daar staat de data wel nog gewoon op dus het ligt niet aan de HD. Nu heb ik gisteren per ongeluk opgestart met een diskette in de drive waar een midi bestandje opstond.
Kan het zo zijn dat er op die diskette in bootvirus stond ??
Of waar het anders aan ligt...