Toon posts:

Layers in Dreamweaver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vraag over layers.
Ik heb een pagina gemaakt via dreamweaver en ik heb een layer toegevoegd die ik wil gebruiken als submenu bij een menu.
Het probleem is dat de layer niet op een vaste plek zit, maar hij verschuift iedere keer als je je browser resized. De layer sluit niet aan met het menu (die trouwens in een gecentreerde tabel zit). Hoe kan ik dat doen? Ik gebruik Dreamweaver MX, maar er moet een optie zitten hoe je die layer vast kan laten plakken aan het menu. Ik kan het alleen niet vinden hoe.

Kan iemand mij helpen? alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het menutje vast moet staan in het submenutje, kan je toch een float: left er aan hangen?

offtopic:
Kicken binnen 24 uur wordt niet echt gewaardeerd op GoT. We zijn immers geen helpdesk

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je kan een layer (zover ik weet) enkel absoluut en relatief positïoneren. Dus alleen op (x,y) of op (x*hoogte,y*breedte). Aan een menu vastplakken zal dus niet werken, tenzij je dmv. een absolute of relatieve positionering telkens op de goede plek uitkomt.

Verder niet meer kicken binnen 24 uur :)

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 18-04-2004 23:27 ]

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Plaats de layer ook in de tabel waarin het menu staat, vanaf daar positie opgeven en hij blijft altijd netjes onder het menu :)

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 18 april 2004 @ 23:27:
Je kan een layer (zover ik weet) enkel absoluut en relatief positïoneren. Dus alleen op (x,y) of op (x*hoogte,y*breedte). Aan een menu vastplakken zal dus niet werken, tenzij je dmv. een absolute of relatieve positionering telkens op de goede plek uitkomt.

Verder niet meer kicken binnen 24 uur :)
dat zal dus zoiezo niet mogelijk zijn?
het echte probleem is dat ik tabellen gebruik en die moet gecentreerd blijven. Ik moet dus iets anders uitvinden dan een layer gebruiken denk ik

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 23:33:
[...]

dat zal dus zoiezo niet mogelijk zijn?
het echte probleem is dat ik tabellen gebruik en die moet gecentreerd blijven. Ik moet dus iets anders uitvinden dan een layer gebruiken denk ik
Maar natuurlijk is het wel mogelijk - of je nu tabellen gebruikt of niet. Je moet gewoon niet proberen om je layer te beperken tot het submenu. Uiteindelijk gaat het je toch om wat er zichtbaar is. Oftewel: creëer een transparante layer die even breed is als je tabel en positioneer daarbinnen je submenu.
Aangezien code vaak meer zegt dan 1000 woorden plaats ik zo wel ff een voorbeeldje. BRB.

Regeren is vooruitschuiven

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Als je de bron van de layer gewoon in de tabel zet plaats hij zich ten opzichte van die tabel, als je daarin het menu hebt staan komt hij er gewoon precies onder. Ook als je je browser resized..

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
T-MOB schreef op 19 april 2004 @ 00:28:
[...]

Maar natuurlijk is het wel mogelijk - of je nu tabellen gebruikt of niet. Je moet gewoon niet proberen om je layer te beperken tot het submenu. Uiteindelijk gaat het je toch om wat er zichtbaar is. Oftewel: creëer een transparante layer die even breed is als je tabel en positioneer daarbinnen je submenu.
Aangezien code vaak meer zegt dan 1000 woorden plaats ik zo wel ff een voorbeeldje. BRB.
daar zit wat in :)

alleen heeft dat ook niet veel opgeleverd, of ik doe het fout.
idd er zou iets aan de code gedaan kunnen worden, maar ik ga ervan uit dat Dreamweaver wel krachtig genoeg daarvoor is.
-Cargo- schreef op 19 april 2004 @ 00:43:
Als je de bron van de layer gewoon in de tabel zet plaats hij zich ten opzichte van die tabel, als je daarin het menu hebt staan komt hij er gewoon precies onder. Ook als je je browser resized..
dat heb ik gedaan, helaas gebeurt dat niet.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27
Ok,
Ik heb een uiterst ranzig voorbeeldje aan het werk: voorbeeld.
Ik weet niet hoe handig je bent met het zelf kloppen van code. Als je dat een beetje kunt dan zou je er met dit voorbeeld wel uit moeten kunnen komen. Het kan nl nog wel handiger....

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het voorbeeld ;)
Maar jammer genoeg hij geeft in Dreamweaver wat raar weer. Ik zie de layer wel,

Wat heb je precies veranderd in de codetaal? Ik ben wel klein beetje handig in.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 01:55:
bedankt voor het voorbeeld ;)
Maar jammer genoeg hij geeft in Dreamweaver wat raar weer. Ik zie de layer wel,

Wat heb je precies veranderd in de codetaal? Ik ben wel klein beetje handig in.
kijk gewoon naar de broncode en leer er wat van

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1