Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature] Dag weer invoeren bij quote - ACM?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heel simpel requestje en ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom het eruit is gehaald, maar:
Zou de dag misschien weer terug kunnen in de quote?

Ik vind het soms namelijk nogal irritant om naar de datum te kijken om te zien van wanneer een post was, naar de dag kijken is toch wel een stukje makkelijker en fijner :)

Zo is het nu:
Zo zou ik het dus weer willen hebben:
Simple as that :Y)

Of iemand moet met een écht goede reden komen waarom het er juist uit is gesloopt natuurlijk ;)

The devil is in the details.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

UTM

Je hebt idd gelijk. Dit leest fijner (wat december dus bedoelt), en het zorgt ervoor dat de quote makkelijker terug te leiden is naar een bepaalde dag. Ik heb eerder een dag in mijn hoofd dan een datum. Maw, ik vind het fijner om te zien op welke dag het was, dan alleen de datum
Ik snap eigenlijk ook niet waarom het eruit is gesloopt, met dag is toch veel fijner :?

[ Voor 21% gewijzigd door UTM op 18-04-2004 20:17 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

crisp

Devver

Pixelated

zit ergens in de RML parser; in de nieuwe template gebruik ik de timestamps die ik door een formatting functie heenhaal zodat we ook Nederlandse dagen/maanden hebben:

PHP:
1
2
3
function fmessage_date($timestamp) {
  return strftime('%A %d %B %Y %H:%M', (int)$timestamp);
}

Intentionally left blank

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

En de RML parser is weer aan te passen via de config :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op 19 juli 2004 @ 11:33:
En de RML parser is weer aan te passen via de config :)
true; ik ga thuis eens kijken hoe dat allemaal werkt :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat de reden is omdat GoT een custom rml_quote functie gebruikt die de message_date_timestamp door strftime haalt; dit levert een Nederlandstalige datum op omdat de taalsetting op nl_NL staat.
Om 1 of andere vage reden worden alle andere datums vanuit React niet Nederlandstalig gepresenteert (chem: gebruiken jullie daarvoor geen strftime?) waardoor dit inconsistenties oplevert.
Als ik de timestamps vanuit React zelf in functions.inc door strftime haal krijg ik wel Nederlandstalige datums, dus ik heb dat nu ook zo opgelost. Van mij mag de setting in de admin voor 'Datum by Quotes' dan ook wel weer naar '%A %d %B %Y @ %H:%M' bij de installatie van de nieuwe React + templates.

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 24-07-2004 15:27 ]

Intentionally left blank

• chem

chem

Reist de wereld rond

Wij doen in React helemaal niks met datums, MySQL genereert die - mogelijk stappen we ook React-wide af van unix timestamps, om pre-1970 events te ondersteunen.

En MySQL kent geen locale :'(

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:47

• chem

chem

Reist de wereld rond

Go djluc, dat heb ik nog nooit gezien 8)7

En als je even kijkt zie je dat het er dus ook niet tussen staat.

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
localisation in mysql beperkt zich tot het veranderen van de taal van de error messages en de client, en het ondersteunen van wazige character sets. Dat is vrij schraal te noemen. Een beetje RDBMS doet nml ook locale ondersteuning in functies als DATE_FORMAT (ofwel output de dagnaam of maandnaam in te taal van de huidige locale ipv zoals bij MySQL alleen in Engels)

Ik heb ooit een patch geschreven voor mysql welke 2 functies (DATE_FORMAT_NL en FROM_UNIXTIME_NL, te gebruiken in SQL statements) toevoegde en data outputte in het nederlands, maar dat was toch niet helemaal de oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Hans op 28-07-2004 11:39 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

crisp schreef op 24 juli 2004 @ 15:26:
[...]
Van mij mag de setting in de admin voor 'Datum by Quotes' dan ook wel weer naar '%A %d %B %Y @ %H:%M' bij de installatie van de nieuwe React + templates.
reminder :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op Beta al aangepast, dus ws met invoering nieuwe layout ook hier op GoT

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.