shuttle en een radeon 9700pro koeler

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dit moment loopt er een shuttle naast mij te brullen met een club 3d radeon 9700pro. Hij brult alleen letterlijk en figuurlijk, nu wil ik er graag een stillere koeler op en ik heb al wat gezocht, maar die zalman gaat er dus niet in passen. Ik benh dus op zoek naar een vrij "platte" en geruisloze koeler.
Heeft iemand toevallig een idee welke ik hiervoor kan gebruiken?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
denk niet dat ie past pollewob.

aangezien die arctic silencer ook zo'n hoge base-plate heeft als de ZM80A of ZM80C.

dus zo'n verhoginkje tussen de core en de daadwerkelijke heatsink.
tevens neemt die arctic silencer een extra PCI slot in beslag, dus gaat zeker niet lukken.. :P

edit:
wellicht dat je van Zalman de ZM17CU kan gebruiken icm. met een fan (weet niet of er nog plaats is in een shuttle voor een extra 60 of 80mm fan).
die ZM17CU moet dan wel met thermal adhesive vastgeplakt worden, aangezien er geen ander bevestigingsmechanisme aanwezig is.
Afbeeldingslocatie: http://test.zalman.co.kr/images/pbimages/17cu.gif
Afbeeldingslocatie: http://test.zalman.co.kr/images/pbimages/17cu2.gif

[ Voor 43% gewijzigd door NewbieNeo op 18-04-2004 20:21 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk het ook niet, maar heel veel andere mogelijkheden weet ik zo 123 niet. De combinatie klein en stil is een vrij lastige (en sowieso ie het de vraag of passieve koeling/grote heatsink kleine fan in zo'n kleine kast wel voldoende is) :)

Verwijderd

Is een waterkoelingsysteem niet een idee? Ik heb het zelf ook maar niet op mijn VGA want het is toch een slechte kaart. Mijn CPU wordt hiermee goed gekoeld en het geluid is minimaal. Het wordt denk ik wel een beetje rommelig in je shuttle maar de voordelen zijn duidelijk: Hoge warmtereductie + weinig geluid. Je hoeft nou ook niet meteen een set van 300 euro te kopen want een setje voor 120 is volgens mij goed genoeg en betrouwbaar genoeg. Ik heb zelf van Thermaltake Aquarius II.

• NewbieNeo
yup, zijn weinig mogelijkheden met zo'n kleine ruimte als een shuttle.
khad dit al in een andere thread gepost, maar het is wel degelijk een oplossing, mits je de moed hebt om deze niet al te kleine mod uit te voeren.

ZM80C-HP gemod in een shuttle zonder een additionele fan
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/sb65g2/3877.JPG

en de link naar de thread op een ander forum.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bedankt voor alle reacties, die mod is mij dus te moeilijk :). En ik vind dat de fan die ik nu heb gewoont e veel geluid maakt, hij komt in ieder geval ver boven het geluid van die van mijn cpu uit.
Eigenlijk was ik dus op zoek naar een kleine fan die wat stiller is ;). Anders is de enige oplossing de 9700 verkopen en een stillere kaart opzoeken met goede tv-out iemand toevallig suggesties wat dat betreft?

• NewbieNeo
tja, dan zou je kijken naar een FX5200 of 9200(SE) die van zichzelf al passief zijn gekoeld.

maar qua game-prestaties ga je dan wel behoorlijk achteruit.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
NewbieNeo schreef op 18 april 2004 @ 21:17:
tja, dan zou je kijken naar een FX5200 of 9200(SE) die van zichzelf al passief zijn gekoeld.

maar qua game-prestaties ga je dan wel behoorlijk achteruit.
TJa, dit is niet echt een oplossing, de kaarten die je noemt zijn niet te vergelijken met de 9700, het zijn slome honden.

Maarja, lees eens wat revieuws van standaard (niet gemodde) grafische kaarten. Er staat vaak ook bij hoeveel herrie ze maken.

Verwijderd

En als je nou eens niet het hele koelblok eraf haalt, maar er alleen een 80mm fan van de zijkant laat blazen? Zit ik zelf ook over te denken. Die verplaatst zeker evenveel lucht maar draait veel langzamer waardoor die veel minder geluid geeft.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Of zoiets van satan.NB:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.zuurhout/tweak/InAction!.JPG
Stond in dit draadje: [rml][ Koeling]Hoe koelen jullie je videokaarten?[/rml]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-08 14:24

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Dan zit je nog met t probleem dat je fan direct tegen de case aan te blazen staat.
wat nog altijd geluid produceert en nog niet echt een opening heeft om de warme lucht af te voeren.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1