Toon posts:

hulptekst op monitor maar niet op beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vraagje, is het mogelijk om voor een presentatie gemaakt met bv powerpoint 'hulpteksten' aan te brengen, die jij wel op je monitor ziet,, maar die niet door een beamer op een scherm worden weergegeven, of weet je een andere truck hiervoor. Lijkt me wel handig om dat zichtbaar te hebben.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 14:40
je bedoelt dat je de text wel op je monitor ziet en niet op je beamer? het lijkt me sterk dat dat bestaat...misschien moet je eeens kijken bij je beamer handeleiding, software...

Facts don't care about your feelings

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Je zou natuurlijk je beamer als tweede monitor kunnen gebruiken en dan de presentatie op de beamer laten lopen en de hulpteksten op de monitor. Alleen zie je dan de presentatie niet meer, das wel een beetje lastig natuurlijk.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit zijn zogenaamde "Speaker notes". Als je dit intikt in Google, of je PowerPoint help (clippie ofzo :P) Dan moet je er wel uitkomen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet als je 't beeld mirrored, wel als je 'm gebruikt als secundair beeldscherm :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:32
yup gewoon dual monitor ervan maken >:)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
heb je dan niet het problem dat wanner je je slideshow als fullscreen start (F5) dat deze altijd op je eigen monitor staat en deze dus niet op de beamer zichtbaar is, omdat je in dualk view werkt. Of kan je zeggen dat de fullscreen op je 2-de monitor moet komen (beamer dus).

Heb dit ook met wmp, deze gaat ook altijd fullscreen op mijn monitor van mijn 1-ste monitor, ook al staat de programma wmp op mijn 2-de monitor gesleept.

Verwijderd

Ik gebruik speaker notes/opmerkingen in power point vaak.

Als ik beamer aansluit op laptop dan is op de beamer de presentatie in full screen en dus alleen de slides, en op mijn laptop staat powerpoint gewoon in normale 'modus' en kan ik de speaker notes/opmerkingen gewoon zien.

Ik heb wel een laptop met een video uitgang die als 2de display gezien wordt. In powerpoint kun je dan installen dat je systeem zo werkt en dan doet hij de rest volgens mij vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 18:26
Wat ook werkt is de beamer als 2de monitor instellen en dan bij de instellingen van je beeldscherm (rechtermuisklik op windws achtergrond) "beeld laten doorlopen" of iets in die trant selecteren. Je hebt dan eigenlijk 2 schermen naast elkaar, de linkerhelft van het beeld op je scherm (hier staat normaal powerpoint) en de rechterhelft geprojecteerd (de presentatie in full mode)
Pagina: 1