Toon posts:

creative 128 SB pci.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ppl,

Ik heb hier een oude P2 300mhz / 128 mb intern .. van dell staan , er zit een creative 128 pci in, ik heb juiste drivers hij geeft hem goed weer na installtie. Hij produceert zelfs geluid! Maar zodra ik hem reboot gegbruikt hij hem niet meer als "audio apparaat" , noch kan ik hem selecteren (zijn niet aanwezig volgens ME).

OS. windows ME

EDIT. na het installen gaat het ook niet erg soepel.
Als ik hem verwijder geeft hij bij voorbaat aan hoe en wat het is, hoe kan ik hem op "onbekend aparaat" krijgen, zodat ik up2date drivers voor windows me kan gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 19:36 ]

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 15:36
Windows ME is ook wel een erg brak OS. Kan je er geen betere opgooien?
2000 ofzo, of 98SE als ie 2000 niet trekt....

Dan gewoon de drivers installeren vanaf de Creative site. Moet lukken.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

heb hier ook ME gedraait met dezelfde kaart en ging perfect!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 15:36
Ik zeg ook niet dat het niet kan... maar het is nou niet echt een geweldig OS.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:46:
heb hier ook ME gedraait met dezelfde kaart en ging perfect!
Welke drivers heb je gebruikt?

Verwijderd

gewoon van de cd rom af
edit:
heb hier ergens wel de driver liggen op cd maar kant ff niet vinden
edit2:
heb hem gevonden maar er staat niet echt veel van versienummer bij,
de cd zat dus gewoon bij de kaart dus zal wel versie 1.0 zijn of zo?

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zelf twee cd's van de geluids kaart.. ..
eentje met kleur en de ander is een niet gekleurd :S...

...Nog steeds zelfde verhaal, hij installeert alles goed, maar er kan geen geluid mee afgespeeld worden... |:(

edit. heb hier zelfs de gebruiksaanwijzing nog .. de cd's zijn voor windows 95/98 bedoeld. Het bestand van i-net (voor ME)... gaat ook niet lekker :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 20:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 20:01:
Ik heb hier zelf twee cd's van de geluids kaart.. ..
eentje met kleur en de ander is een niet gekleurd :S...

...Nog steeds zelfde verhaal, hij installeert alles goed, maar er kan geen geluid mee afgespeeld worden... |:(

edit. heb hier zelfs de gebruiksaanwijzing nog .. de cd's zijn voor windows 95/98 bedoeld. Het bestand van i-net (voor ME)... gaat ook niet lekker :(
gek!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. hij installeert goed, hij 'ziet' hem alleen niet als een "afspeel aparaat"... Weet niemand hoe ik dit kan fixen? In congif scherm kan ik hem ook niet selecterren (er zijn er niet aanwezig).. Terwel hij ze in het andere tabje wel weer geeft.. 8)7

Verwijderd

Ik heb hier ook een 128PCI in een oud beestje met WindowsME gehad. Kreeg de kaart niet aan het werken. Ander OS erop en de kaart werkte prima. Die 128PCI wil niet zo graag werken met ME. Ik neem aan dat je die machine niet hebt voor de snelheid, dus gooi er lekker XP op. Is veel stabieler, misschien wel iets langzamer maar met de snelheid die je nu hebt, merk je het verschil niet. Je hardware loopt in ieder geval wel perfect.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Weet je zeker dat je écht een SB128 hebt? Ik dacht ook altijd dat ik een SB128 had, maar ik bleek een SB128vibra, de goedkope uitvoering er van.

Misschien dat er verschil in de drivers zit, even zoeken naar het nummer wat er op de kaart staat (bij mij was het dacht ik een 4810)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de kaart is geen vibra (ofzo).. aldus denk ik > heb hier nog de "maual".. staat op "plug and play".. 8)7

Windows xp heb ik er een tijd terug op gezet. Aldus geprobeerd maar werkte niet goed (installatie werd niet voltooid). Denk dat ik er maar win 98 of 2000 op knal.

Verwijderd

Ga dan voor 98. 2000 Heeft bij mij ook al eens problemen gegeven met krakend geluid.

Verwijderd

Topicstarter
.. Staat nu 98 op, loopt nog niet erg soepel ben nog wat dingen aant proberen.
Weet iemand hier hoe ik snel en goed de lan kaart aan de praat kan krijgen? Heb er verder geen floppy's van ofzo "plug&play".. |:(

EDIT. de PB 128 pci werkt nu goed. :Y)

Nu de ethernet controller nog... // iemand?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:12 ]

Verwijderd

ff kijken naar type/chipset. Weet je nog wat WinME aangaf? Veel lankaarten hebben een Realtek chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Yupz.. is allemaal gelukt.

People. bedankt! :Y)
Pagina: 1