Toon posts:

Probleem TV-Out Ati Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon 64 mb DDR

Nu heb ik mbv http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html

een SCART kabel - Tulp gemaakt , de scart komt achterin men tv en de tulp in men kaart (duh)

ik heb @ de scart 2 draden gesoldeerd

+ 20 Sync (composite video) in gaat naar de binnenste punt van de tulp stekker
- 21 Shield gaat naar de buitenste mantel van de tulp stekker

Alles aangesloten , en het werkt . maar ik krijg grijs beeld.

IK heb de FAQ al doorgelezen . maar kom er niet echt uit.

kan iemnad mij verder helpen?

mvg Rick

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Welkom op GoT, op GoT begroeten we elkaar al standaard, dus je kan je groet weglaten voor je volgende posts
Grijs beeld, als in zwart wit?

-

Verwijderd

Wat voor kabel heb je gebruikt? Toch wel coax? Maak zelf gebruik van scart verloopstekker met drie tulppluggen: 2 voor geluid, 1 voor beeld. En dan geheel verbonden met stuk coax antennekabel met tulpstekkers.

O ja, videodriver op NTSC staan? Dat levert z/w beeld op.
In dat geval instellingen even op PAL zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 19:37 ]

Verwijderd

heb je de search al gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
jah maar daar word ik niet echt veel wijzer van . Ik krijg min of meer grijs beeld, maar wel vaag een beetje kleur

ik gebruik gewoon luidsprekerkabel . er is ook storing.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:32:
Wat voor kabel heb je gebruikt? Toch wel coax? Maak zelf gebruik van scart verloopstekker met drie tulppluggen: 2 voor geluid, 1 voor beeld. En dan geheel verbonden met stuk coax antennekabel met tulpstekkers.

O ja, videodriver op NTSC staan? Dat levert z/w beeld op.
In dat geval instellingen even op PAL zetten.
hoe check ik dat bij Ati Radeon?

Verwijderd

Met luidsprekerkabel gaat dus sowieso niet lukken. Is niet afgeschermd en geschikt voor hoogfrequente signalen. Neem een stuk coax antennekabel en je zult zien dat 't dan wel gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
ho w8 even. ik zie dat ik wel coax heb gebruikt , maar een dunner draad. het lijkt er iig niet op voor wat je voor je normale tv antenne gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een nieuwe kabel gehaald, maar nog steeds hetzelfde probleem... weet iemand hoe je check of je videokaart op PAL staat?

Verwijderd

Heb even mijn scartverloopstekker doorgemeten, maar bij mij zit de buitenmantel van de tulpstekker aangesloten op pen 17 ipv 21 (21 is de buitenmantel van de scart). En deze verloopstekker werkt (heb ook een Radeon 64), dus probeer dat dan eens.

Zie ook: http://www.gamesx.com/hwb/co_Scart.html

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 18:54 ]

Pagina: 1