Toon posts:

[EXCEL] horiz.zoeken/vert.zoeken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een excel-probleempje die ik volgens mij kan oplossen met horiz.zoeken of vert.zoeken (hlookup/vlookup in engelse versies volgens mij). Ik heb 2 tabbladen, in het eerste tabblad kan in een kolom een cel worden gevuld met een code, bijvoorbeeld a21. Dan moet in de kolom ernaast in die cel automatisch een corresponderend nummer worden ingevuld. Dit nummer is te herleiden uit het tweede werkblad. Deze bestaat uit een kolom met heel veel codes (o.a. dus die a21) en twee kolommen verder een getal. Dit getal moet dus in het eerste werkblad automatisch verschijnen als de code wordt ingegeven.
Ik had zelf zoiets bedacht:
code:
1
=VERT.ZOEKEN(B4;Uitgaven!$D$3:$D$119;3)
maar dit werkt niet ok (verkeerde verwijzing). Ik weet niet of mijn gedachte helemaal goed is maar ik interpreteerde het als volgt: B4 is de cel waar de code wordt ingevuld, tabblad Uitgaven! staan alle gegevens, D3 t/m D119 staan alle cijfers in (dus niet de codes), en 3 is het aantal kolommen dat naar links gekeken moet worden om de juiste rij te vinden?? :?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

Dido

heforshe

De range die je aangeeft moet zowel je codes als je cijfers bevatten, en het aantal kolommen dat je opgeeft is het aantal dat je naar rechts kijkjt als ik me niet heel sterk vergis.

Daarnaast moest dacht ik de data in je opzoektabel gesorteerd staan op je code.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Ik moest inderdaad even het bereik naar A3, D119 zetten.. Bedankt