Revolutie driversoftware?

Pagina: 1
Acties:

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 19:18

Sogree

..::te huur::..

Topicstarter
Tijdens een interview van de website legitreviews met Terry Makedon, de hoofddeveloper van de catalyst drivers van ATI, deed Terry een nogal "spannende" uitspraak:

op de vraag:

LR: You are the MAN when it comes to software so what can we expect to see in the near future. Can you drop us any hints as to what is in store in the near Future.

kwam het antwoord:

Terry: Something big is coming for CATALYST in the next 2-3 months. It will take graphic drivers to a brand new level, and of course will be another ATI first. It will be interesting to see how long before other companies will copy the concept after we launch it.

Wat voor iets revolutionairs zou hij op kunnen doelen? Mij lijkt een universele driver voor *alle* softwareplatformen revolutionair maar niet realiseerbaar. Softwarematig de speed van de hardware verdubbelen lijkt me ook zeer revolutionair :P maar wederpm niet echt realiseerbaar. Iemand nog andere ideeën?

interview:

http://legitreviews.com/reviews/atiinterview0404/index.html

uitspraak staat op pagina 2 (1e vraag)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarschijnlijk toch wel weer een beetje extra snelheid, mooiere beelden maar ook extra opties. Ik zie niet in wat er verder nog voor revolutionairs aan drivers toegevoegd kan worden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Zal wel iets met DVI te maken hebben denk ik. Ander niveau van aansturen van de LCD

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:43
volgens mij hetgeen waar velen ati gebruikers al op wachten.

Applicatie/game profielen, custom settings per spel kwa FSAA en AA enzo.

Zowiezo zou de r420 met zulk soort drivers uitkomen, kan wel kloppen dus kwa datums.

ik vind t zelf niet zo revolutionair, verwacht er maar niet teveel van.
Dit soort uitspraken doen videokaartfabrikanten wel vaker, vooral nvidia heeft daar wel een handje van.

[ Voor 29% gewijzigd door Turismo op 18-04-2004 19:28 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Turismo schreef op 18 april 2004 @ 19:27:
volgens mij hetgeen waar velen ati gebruikers al op wachten.

Applicatie/game profielen, custom settings per spel kwa FSAA en AA enzo.

Zowiezo zou de r420 met zulk soort drivers uitkomen, kan wel kloppen dus kwa datums.

ik vind t zelf niet zo revolutionair, verwacht er maar niet teveel van.
Dit soort uitspraken doen videokaartfabrikanten wel vaker, vooral nvidia heeft daar wel een handje van.
Kan dat niet al?
edit:
ik bedoel dan iig bij Nvidia, bij ATI weet ik het niet zeker. Maar de concurrenten zouden in ieder geval het niet gelijk kopieren. Dus het bestond nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 19:31 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ik hoop dat nou eindelijk het probleem van de FPS drops in Counter-Strike eens worden opgelost (Alhoewel dat eingelijk aan Valve ligt.. maarja.. ).

Ik zie wel wat in meer opties. Ben wel knopjes geil enzo, altijd proberen het maximale er uit te halen. Extra snelheid / kwaliteit zou natuurlijk helemaal mooi meegenomen zijn!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
m33p schreef op 18 april 2004 @ 19:30:
Ik hoop dat nou eindelijk het probleem van de FPS drops in Counter-Strike eens worden opgelost (Alhoewel dat eingelijk aan Valve ligt.. maarja.. ).
hoorde dat dat komt omdat smoke softwarematig gerendert wordt? klopt dit?
dan ligt het toch echt aan de code zelf. enigste wat je dan kan doen is een dikkere cpu erin proppen :D

ontopic, verw8 niet zoveel van die "revolutie". zal wel weer een zinloos tooltje zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door sharkzor op 18-04-2004 19:48 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:45

lordsnow

I know nothing

Hardware-matig encoderen/decoderen van mp3, mpeg's etc via je videokaart?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
sharkzor schreef op 18 april 2004 @ 19:47:
[...]
hoorde dat dat komt omdat smoke softwarematig gerendert wordt? klopt dit?
dan ligt het toch echt aan de code zelf. enigste wat je dan kan doen is een dikkere cpu erin proppen :D
offtopic:
Nope, in smoke trekt ie net zo hard door (120 fps), maar komt er een wat groter open gebied, drop naar < 80 en in extreme gevallen onder de 40 FPSs.. dus van 120 naar 40.. speelt niet zo geweldig. 3 kwart van alle ATI users die CS speelt heeft er last van, zelfs met de dikste PC nog :|

(heb overigens een 3200+ dus is´t probleem niet lijkt mij ;))

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

hmmm.... realtime driver-updates zonder rebooten :9~

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:49
Ben benieuwd, misschien zorgen deze drivers er wel voor, dat je de nieuwste updates voor je kaart nooit meer zelf hoeft te downen, nu doet de driver dat, zo heb je altijd de nieuwste drivers en ben je up 2 date, een soort ''Live-Update'' :D

[ Voor 186% gewijzigd door Yonix op 18-04-2004 22:53 . Reden: Weet ik niet :D ]

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 19:18

Sogree

..::te huur::..

Topicstarter
Hardcore_gamer schreef op 18 april 2004 @ 22:45:
Ben benieuwd, misschien zorgen deze drivers er wel voor, dat je de nieuwste updates voor je kaart nooit meer zelf hoeft te downen, nu doet de driver dat, zo heb je altijd de nieuwste drivers en ben je up 2 date, een soort ''Live-Update'' :D
Dit lijkt me inderdaad ook een coole feature waarvan ik me kan voorstellen dat de concurrenten het ook willen hebben (alleen jammer voor de DNA en Omega fans ;))

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:29

markvt

Peppi Cola

misschien wat minder crashes, want met mijn geforce had ik veel minder crashes door drivers de laatste tijd.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

marketing.....

Verwijderd

je GPU die bepaalde taken van je CPU overneemt 8-)

Verwijderd

(alleen jammer voor de DNA en Omega fans ;))
Die tweaken de driver weer, zodat de nieuwste versie van de DNA of Omega steeds gedownload wordt. :P

• Yonix
Deze nieuwe driver zorgt ervoor dat je 2 games tergelijkertijd kunt spelen, met ''dual-screen'' op één monitor, verijst alleen wel 2 toetsenborden en 2 muizen.
:D

Ik weet het, een beetje onrealistisch, maarja.....

• HaterFrame
  • Laatst online: 20:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:29:
[...]

Kan dat niet al?
edit:
ik bedoel dan iig bij Nvidia, bij ATI weet ik het niet zeker. Maar de concurrenten zouden in ieder geval het niet gelijk kopieren. Dus het bestond nog niet.
NVDIA heeft deze optie idd al.

I am the great Cornholio!

• Yonix
MaNiC_MiNd schreef op 19 april 2004 @ 17:27:
[...]

NVDIA heeft deze optie idd al.
Oh, sorry, wist ik niet.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Als het een desktoprevolutie wordt dan lijkt het mij wel wat om de resolutie in dpi los te koppelen van de resolutie in pixels. Dan kun je op een brak scherm die bijvoorbeeld alleen 1024x768 aankan op een fatsoenlijke frequentie toch nog een resolutie halen die te vergelijken is met 1152x864 ofzo. Maak maar eens een screenshot van een 1152x864 scherm en zet die als achtergrond op een scherm met 1024x768 (resizen met goede interpolatie). Ziet er nog best leesbaar uit, en je houdt meer ruimte over voor je apps. Kun je je oude brakke monitor toch weer nieuw leven inblazen, maar softwarematig is het bijna niet te doen. Moet dus met de hardware en/of drivers gebeuren.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik las ergens dat die drivers je kinderen op konden voeden tijdens het gamen.

Nee ik ben erg benieuwd wat dit is, hopelijk iets meer dan overdrive ;)

[ Voor 33% gewijzigd door edward2 op 19-04-2004 18:17 ]

Niet op voorraad.

Pagina: 1