Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Nedstat laadt niet in browser - op andere PC wel

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emetic
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 23:48
Internetten op bepaalde sites wordt erg traag doordat het Nedstat-logo niet wil laden. Het fenomeen doet zich alleen voor op mijn eigen PC (getest). En niet op elke site met een Nedstat-tellertje.

Er verschijnt wel een foutmelding over een object dat wordt verwacht: de plaats waar die foutmelding naartoe verwijst is een stukje nedstatcode, om exact te zijn de eerste letter van het woord "nedstatbasic" in dit voorbeeld:
code:
1
2
3
<!--
  nedstatbasic("ABdrLg7uWCYXF6I+H46rKH00g5fQ", 0);
// -->

Het probleem is er in IE6 en Mozilla. Javascriptjes lijken verder wel prima te werken in beide browsers. Indien ik voor de sites waarop ik problemen tegenkom de beveiliging in XP op zeer laag zet, is het probleem er nog steeds. Firewall uitschakelen helpt ook niet.

Tot nu toe vond ik wel e.e.a. over problemen met Nedstat-tellertjes, maar niets dat niet-browser en -brakke-scripting gerelateerd was.

De Supermolecuul

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke firewall heb je op je PC geinstalleerd? En draai je misschien een virusscanner? Misschien een brakke adblocker? Heb je dit probleem ook in veilige modus?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En niet op elke site met een Nedstat-tellertje.
Zie je een logica in de code van de sites waar het wel of niet gebeurt?

Zoals Spider.007 al aangeeft, schakel die zaken als test even uit. Check ook voor de zekerheid je hosts file even, al is een brakke vscanner / adblocker / oid meer voor de hand liggend.

Anyhow, WOS --> Software Algemeen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien wel interessant; de persoon in deze thread geeft aan hetzelfde probleem met Nedstat tellers te hebben. Het lijkt vrij duidelijk om spyware te gaan in dit geval. Wellicht een extra impuls om even goed te gaan zoeken op je systeem :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Emetic
Ik heb geen ad-blocker, en als McAfee 4.5.1 sp1 en ZoneAlarm (free) uitstaan, doet-ie het ook niet.

Verder lukt het me niet (wanadoo cable) internetverbinding te maken in de veilige modus. Het hosts-bestand: wat kan daarmee zijn? Daar staat alles onder het kopje "# KaZaA related".

Ik ga nu dat draadje eerst eens nalezen, ik heb i.i.g. ook al ad-aware (updated) gedraaid omdat mijn eerste gedachten in eerste instantie die kant opgingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Emetic op 18-04-2004 23:19 . Reden: in verkeerde bestand gekeken ]

De Supermolecuul

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het hosts file hoeft in principe alleen localhost te bevatten (als je er zelf niet ooit expres wat met de hand hebt bijgezet).

Maar spyware is inderdaad iets om naar te kijken, check [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] even :)

offtopic:
Zorg er ajb. in ieder geval voor dat tweakers.net en webads niet in de hosts file voorkomen. (De advertenties hier, we moeten per slot van rekening de servers ook laten draaien voor dit topic :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Emetic
Spyware-onderzoek afgerond: Ik ben nog niet veel verder. Indien mogelijk bruikbaar, hieronder het Hijackthis logfile. Ik kan er zo 1-2-3 niets in ontdekken. Het HOSTS-bestand in windows>i386 (juiste mapje toch?) bevat alleen de localhost.

atwusb.exe is van mijn tekentablet btw.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:51:30, on 18-4-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\atwtusb.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Promotions\HPpromo.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsStat.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avconsol.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Webscanx.exe
C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Progjes\HijackThis.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.nl
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [atwtusb] atwtusb.exe beta
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPpromo psc 1300 series] "C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Promotions\HPpromo.exe" /N "psc 1300 series" -r
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Wanadoo.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.google.nl
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedi...wave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedi...ve/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8E5DA6EB-A02A-4A08-B782-D18E423C48CF}: NameServer = 194.134.5.5 194.134.5.55

De Supermolecuul

• Emetic
Misschien een rare gedachtengang, maar kan het iets te maken hebben met de snelheidsverhoging die wanadoo cable onlangs heeft ingevoerd? Ik kan me nl. niet zo vlug iets anders voor de geest halen dat gewijzigd is.

Verder nog iemand een tip hoe ik wel internetverbinding kan maken in de veilige modus? Bij opstarten veilige modus met netwerkmogelijkheden is het wanadoo cable icoontje bij netwerkverbindingen niet zichtbaar.

De Supermolecuul

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit topic viel me op, en wil het toch wel even melden:
De wat grotere weblogs, waaronder VK, RC en GS hebben allemaal wat te mekkeren over Nedstat sinds een paar dagen omdat ze bij nedstat één of ander beleid hebben omgegooid ofzo. Wellicht heb je hier ook last van?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Emetic
Ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft: het probleem is er alleen op mijn PC, en de tellerpagina van desbetreffende sites is verder prima op te roepen, ook lijken de stats het verder keurig te doen. Op mijn werk kan ik die sites, inclusief tellers en werkende links daarnaar goed zien.

De Supermolecuul

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12
Ik zit met hetzelfde probleem. Maar ook heb ik nog geen oplossing gevonden. Hier op mijn werk lukt het wel allemaal!

• Emetic
Ik las je thread al. Hopelijk kan iemand ons hier verder helpen. Ik heb mijn systeemherstel de hele bende al laten terugzetten naar de datum waarvan ik het idee had dat alles nog goed ging: geen verschil. Ik ga het nog eens proberen, naar een datum nog eerder (mocht ik het verkeerd ingeschat hebben).

edit: » geen resultaat

Iemand nog een idee?

[ Voor 35% gewijzigd door Emetic op 19-04-2004 16:11 ]

De Supermolecuul

• smaij
Ik heb een nieuwere virusscanner geinstalleerd maar ook dit hielp niet

• Emetic
Ik heb een beetje zitten uitproberen met de "downloadbaarheid" van de Nedstat-code, en er is alleen een probleem op sites die:
code:
1
2
3
<script language="JavaScript" type="text/javascript"
 src="http://m1.nedstatbasic.net/basic.js">
</script>

in de code hebben. Ook als ik de URL alleen in de adresbalk plak, wil dit niet gevonden/gedownload worden. :/

Dit is het geval in Mozilla en IE6. Mozilla zegt: "waiting for m1.nedstatbasic.net"

Het lijkt alleen om het stukje basic.js te gaan. Want de hele URL m1.nedstatbasic.net werkt wel.

de vraag is dan:
Wat kan de oorzaak zijn dat browsers javascript-bestandjes niet willen downloaden?

[ Voor 8% gewijzigd door Emetic op 19-04-2004 22:47 . Reden: code lelijk ]

De Supermolecuul

• smaij
Ik heb het inderdaad ook. Maar het kan ook een netwerk aangelegenheid zijn want mijn broer op zijn pc binnen dit netwerk heeft er ook last van. Misschien word mijn externe ip ergens geblocked op het web? ;(

• Emetic
Je zit niet toevallig via wanadoo cable te internetten?

De Supermolecuul

• smaij
planet adsl

• Emetic
Blijft dus de vraag: wat blokkeert het downen van *.js?

De Supermolecuul

Verwijderd

smaij schreef op 19 april 2004 @ 22:48:
Ik heb het inderdaad ook. Maar het kan ook een netwerk aangelegenheid zijn want mijn broer op zijn pc binnen dit netwerk heeft er ook last van. Misschien word mijn externe ip ergens geblocked op het web? ;(
Hier net hetzelfde , mijn pc die van men vader en men broer hangen samen op een router en hebbe allemaal hetzelfde probleem

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als jullie de URL http://m1.nedstatbasic.net/basic.js in je browser gooien, wat gebeurt er dan? Bij mij download 'ie gewoon het javascriptje...

Als 'ie dat niet doet is er inderdaad "iets" dat de .js tegenhoudt. Dat kan zijn:
• Je hostfile/dns staat/is verkeerd (dan kun je bovenstaande url ook niet pingen)
• Je ISP
• Je browser (check security settings e.d.)
• 1 of ander progje dat alles in de gaten houdt (weet ik veel... ZoneAlarm en consorten zeg maar)
• Je firewall (lijkt me errug stug)
• Caching, Proxy of Transparent proxies in de lijn
...meer schiet me zo 1 2 3 niet te binnen, maar ik zou dit lijstje eens vast nagaan...

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 20-04-2004 01:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Er wordt door Netstat een referrercheck gedaan. Sommige websites worden door Netstat geblokeerd. Zo ook tellers in sticky's op GoT en andere drukbezochte sites, zie ook [BUG] Topic: Howto's & Guides werkt niet.

Wellicht dat juist die referrercheck verklaard waarom het op de ene PC wel en op de andere niet werkt?

Simpele oplossing: mailtje sturen naar de sitebeheerder over zijn netstatteller of een andere teller op je pagina zetten. De Netstat-storm lijkt mij niet snel over te waaien iig. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 02:03 ]

• Emetic
RobIII schreef op 20 april 2004 @ 01:19:
Als jullie de URL http://m1.nedstatbasic.net/basic.js in je browser gooien, wat gebeurt er dan? Bij mij download 'ie gewoon het javascriptje...

Als 'ie dat niet doet is er inderdaad "iets" dat de .js tegenhoudt. Dat kan zijn:
• Je hostfile/dns staat/is verkeerd (dan kun je bovenstaande url ook niet pingen)
Bij mij wil het scriptje niet downloaden bij plakken in de adresbalk.

ping m1.nedstatbasic.net leidt tot 100% pakketverlies; is die server bij jullie wel pingbaar?

De Supermolecuul

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01

crisp

Devver

Pixelated

Het hele probleem met inline javascript is dat de browser moet wachten met het renderen van de rest van de pagina totdat het script binnen is en uitgevoerd is. Als nedstat dus slecht te bereiken is, of (waar het hier op lijkt) requests van bepaalde sites niet beantwoordt (ze kunnen dan beter een 404 header terugsturen) dan wacht je browser dus totdat een bepaalde timeout value bereikt is.
Misschien worden trouwens bepaalde gespoofde referrers ook wel geblokt, NIS doet bijvoorbeeld de referrer vervangen door een standaard zinnetje.

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met die Netstat teller sinds een paar dagen:
-thuis: Planet Internet ADSL, werk het niet
-op kot: unief internet, werkt het wel
met zelfde pc (laptopje)

Het probleem zit 'm idd bij die inline java file.

lijkt me idd bij de ISP te liggen dan... ik kan de js file niet downloaden thuis als ik rechtstreeks de url intyp, aan de unief wel. Vraag me niet waarom.......

Als oplossing heb ik de contents van die js file (die ik dan op de unief binnenhaalde :)) in de html pagina gestoken, en dan werkt het allemaal weer wel uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 08:04 ]

Verwijderd

merk op: die host kun je gewoon niet pingen. Zelfs op de unief krijg ik time out. Ping service blijkt uitgeschakeld te zijn op m1.nedstatbasic.net.

• smaij
Dat betekend dus dat ik nedstat eruit ga flikkeren..

Waarom zou mijn ISP zoiets doen?
Spider.007 schreef op 18 april 2004 @ 21:41:
Misschien wel interessant; de persoon in deze thread geeft aan hetzelfde probleem met Nedstat tellers te hebben. Het lijkt vrij duidelijk om spyware te gaan in dit geval. Wellicht een extra impuls om even goed te gaan zoeken op je systeem :)
Het is geen spyware.. Ad-aware, Spybot Search & Destroy en Hijackthis hebben al de spyware verwijderd (waren er niet zo heel veel) en kunnen al een tijdje niks meer vinden dan cookies..

Ik gok er wel op dat dit probleem los staat van het andere probleem beschreven in mijn topic. Kun je daar iets mee? Ik ben gisteren de avond bezig geweest met services afsluiten en kijken of het het oplost.. tot nu toe niks :'(

[ Voor 83% gewijzigd door smaij op 20-04-2004 08:47 ]

• Emetic
Als oplossing heb ik de contents van die js file (die ik dan op de unief binnenhaalde :)) in de html pagina gestoken, en dan werkt het allemaal weer wel uiteraard.
Kan je de code hier neerzetten? Dan kunnen webmasters met dit probleem hier de code opvissen. (of is dat schending van copyright?)

[ Voor 57% gewijzigd door Emetic op 20-04-2004 15:24 ]

De Supermolecuul

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<!-- Begin Nedstat Basic code -->
<!-- Title: *** -->
<!-- URL: *** -->
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function plugNS(){var b=1;var o=0;var p=new Array("Shockwave Flash","Shockwave for Director","RealPlayer","QuickTime","VivoActive","LiveAudio","VRML","Dynamic HTML Binding","Windows Media Services");var np=navigator.plugins;for(var x=0;x<p.length;x++){for(var i=0;i<np.length;i++)if(np[i].name.indexOf(p[x])>=0)o|=b;b*=2;}return o;}function plugIE(){if(!document.body)document.write('<body>');var db=document.body;var o=0;var b=1;var p=new Array("D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000","2A202491-F00D-11CF-87CC-0020AFEECF20","23064720-C4F8-11D1-994D-00C04F98BBC9","","","","90A7533D-88FE-11D0-9DBE-0000C0411FC3","9381D8F2-0288-11D0-9501-00AA00B911A5","22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
);db.addBehavior("#default#clientcaps");for(var i=0;i<p.length;i++){if(p[i])if(db.isComponentInstalled("{"+p[i]+"}","componentid"))o|=b;b*=2;}return o;}function nedstatbasic(id,options){var n=navigator;var ver=n.appVersion;var d=document;var verIE=parseInt(ver.substring(ver.indexOf("MSIE")+5,ver.indexOf("MSIE")+6));if(verIE>0)ver=verIE;else ver=parseInt(ver);var u="http://m1.nedstatbasic.net/n?id="+id;var r;if(options&1)r=d.referrer;else r=top.document.referrer;if(!(options&2)){var rc=r;var i=rc.indexOf('?');if(i>=0)rc=rc.substring(0,i);i=rc.lastIndexOf('/');if(i>=0)rc=rc.substring(0,i+1);var l=''+d.location;if(l.indexOf(rc)==0)r='';}if(r&&(r!=d.location))u+="&r="+escape(r);if((n.appName=="Netscape"&&ver>=3))u+="&p="+plugNS();if(verIE>=5&&n.appVersion.indexOf('Win')>=0&&n.userAgent.indexOf('Opera')<0)u+="&p="+plugIE();if(ver>=4){var s=screen;var w=s.width;var h=s.height;var c=s.colorDepth;if(w)u+="&w="+w;if(h)u+="&h="+h;if(c)u+="&c="+c;}d.write('<a target=_blank href="http://www.nedstatbasic.net/stats?'+id+'">[img]"'+u+'"[/img]</a>');}
<!--
  nedstatbasic("*******", 0);
// -->
</script>
<!-- End Nedstat Basic code -->

• smaij
Hoi!
Ik heb niks veranderd aan mijn sites en alle nedstat tellers doen het weer!! VAAGHEID!!
Ik denk dat nedstat de oorzaak is geweest voor deze ellende

• Emetic
Bij mij werkt ook alles weer!

Nu kan ik me toch echt niet meer aan de indruk onttrekken dat Nedstat zelf hier de oorzaak van is! :(

[ Voor 72% gewijzigd door Emetic op 21-04-2004 13:10 ]

De Supermolecuul

Verwijderd

hier werkt ook alles weer sinds gisteren , het zal idd aan nedstat gelegen hebben , tijd voor een nieuwe teller op men site

• smaij
Het hoeft natuurlijk niet aan nedstat te hebben gelegen.. Het kan best zo zijn dat hun ISP een foutje heeft veroorzaakt die niet ontdekt is geweest. Gebeurt vaak zat dat websites niet zichtbaar zijn voor een bepaalde groep internetters.
Pagina: 1