Trillingen op beelscherm Belinea

Pagina: 1
Acties:

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 13:35
hallo luitjes..

Ik heb laatst ff mn kamer opnieuw ingericht dus heb mn bureau ergens anders staan.. dus mn computer nu ook :P

maarre.. na dat ik dat gedaan had..enuh mn computer weer opnieuw aangezet.. zag ik later dat mn beeldscherm beetje trilt.. :S enuh das best lastig..:(

maja.. Als ik hem op een hoge reso zet bijv: 1280 x 1024 @ 85hz dan is het nie zo erg.. als ik hem op 1024 x 768 @ 100hz dan word het wel wat erger en als ik hem ook op 85 hz zet dan word het nog veel erger :S :(
zoals als ik een spel speel.. bijv call of duty op 1024x768 dan trilt hij als een gekkenhuis :S Not good

dus mn vraag is... hoe komt dat nou op eens?
Boxen staan 10 cm afstand verder geen beeldscherm in de buurt..
in het boekje staat ook dat ik misschien de Verticale Frequentie te laag heb staan..
maare zou nie wetwn wat ze dr mee bedoelen en waar ik dat kan instellen..

Tis een nieuwe beeldscherm die nog nie eens een hfl jaar oud is! :(

alvast bedankt...
gtrz

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Bij ons opschool was hetzelfde probleem, bleek dat in het lokaal er achter zo´n kastje zat waar een partij stroom doorheen ging. Niet toevallig zoiets daar? (Stopcontact aan de andere kant van de muur o.i.d dus).

• albert04
Hmm daar zit wat in 8)7 20 cm van mn beeldscherm heb je een stopcontact :X haha.. maarre moet wel ff zeggen.. dat k mn ouwe monitor daar nooit last van had.. (1tje van die net 1024x768@60hz aan kon haha)

Verwijderd

refresh rate verhogen helpt niet?

zo niet dan een ferrietkern halen en om de kabels doen

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 19:11 ]

• albert04
Ehm waar kan ik Refresh rate in stellen dan??

enuh wat houdt zon ferrietkern in???

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Speakertjes 10 cm van je beeldbuis vandaan. Zijn dat mischien een beetje herrieschoppers??? Als ik tegen mijn bureau aanschop gaat mijn beeld ook trillen, oftewel destabiliseren. Als ik het volume van mijn stereo flink opschroef als ik b.v. Counterstrike, UT2K4, of gewoon muziek draai, gaat mijn beeldscherm ook trillen. net als het bureau zelf. oplossing: Leg een rubberen matje onder de voet van je monitor, helpt bij mij wel behoorlijk goed. Tenminste als het volume niet te hoog gaat :9 .

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad. En als het hetzelfde is als wat ik had, dan ligt het gewoon puur aan je monitor. Je zult ermee terugmoeten. Schijnt een bekende fout te zijn in belinea monitors dat het beeld gaat shaken. Dat is omdat die "straler" (ja weet ff het woord niet meer) niet goed erin gemaakt is en daarom gaat het beeld op en neer.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Heb je waterkoeling?? Zo ja staat dan de pomp niet dicht bij je monitor??

http://axrotterdam.blogspot.nl

• DarkTide
  • Niet online
DarkTide schreef op 18 april 2004 @ 19:40:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. En als het hetzelfde is als wat ik had, dan ligt het gewoon puur aan je monitor. Je zult ermee terugmoeten. Schijnt een bekende fout te zijn in belinea monitors dat het beeld gaat shaken. Dat is omdat die "straler" (ja weet ff het woord niet meer) niet goed erin gemaakt is en daarom gaat het beeld op en neer.
En als die "straler" ( :P ) dus warm wordt (van het gebruik, bijvoorbeeld tijdens een spel) gaat ie dus nog meer shaken. Heb je nog garantie?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het niet gewoon Moire?
Ik heb op verschillende resoluties verschillende instellingen :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Nu je het zegt dat heeft de monitor van mijn ouders ook en daar wordt het alleen maar steeds erger. Ik was al de kabel aan het verdenken maar die zit vast aan de monitor :X Het gaat zich om een :Hansol; wat voor 1 moet je me niet precies vragen maar het is me wel opgevallen dat de hansols bij ons op school daar ook erg last van hebben en dat zijn weer andere modellen (maar 15 inch 8)7 )

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
GH45T schreef op 18 april 2004 @ 21:27:
Nu je het zegt dat heeft de monitor van mijn ouders ook en daar wordt het alleen maar steeds erger. Ik was al de kabel aan het verdenken maar die zit vast aan de monitor :X Het gaat zich om een :Hansol; wat voor 1 moet je me niet precies vragen maar het is me wel opgevallen dat de hansols bij ons op school daar ook erg last van hebben en dat zijn weer andere modellen (maar 15 inch 8)7 )
Haha hansol. op school hebben we een heel lokaal ervan. Niet 1 ervan is meer in orde, allemaal last van tril beeld. Echt kwaliteit dus.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Sluit dat ding eens aan op een andere pc, zorg er dan wel voor dat je het dan niet test op dezelfde plek waar je nu problemen ondervindt. Zodoende weet je zo of het je monitor is of problemen verookzaakt door "de omgeving".

Verwijderd

Misschien helpt dit, probeer eens je stekker om te draaien. 8)7

Dit is geen flauwe grap, ik had mijn computer verhuisd en het beeld trilde als een gek terwijl dit eerder niet zo was. Zat al te denken aan een nieuwe, maar toen ik de stekker omdraaide was alles voorbij. })

• albert04
Dankje voor jullie reacties! :D

Ik ga hem zo ff op een andere plek testen.. enuh kijken wat ie dan doet..

en kan ook ff met dat rubbertje testen.. ljikt me ook wel iets haha :P

Nee heb geen waterkoeling dus daar ligt het ook nie aan

enuh volgens mij is het geen fabrieksfout ofzo.. wat je net vertelde over dat "straler" want ik heb hem al een hlf jaar.. toen ik hem net kreeg deed het goed... maar paarweken trug.. toen ik mn kamer opnieuw ging inrichten.. begon hij te trillen.. dus het is toen begonnen..

• albert04
jealma schreef op 18 april 2004 @ 19:30:
Speakertjes 10 cm van je beeldbuis vandaan. Zijn dat mischien een beetje herrieschoppers??? Als ik tegen mijn bureau aanschop gaat mijn beeld ook trillen, oftewel destabiliseren. Als ik het volume van mijn stereo flink opschroef als ik b.v. Counterstrike, UT2K4, of gewoon muziek draai, gaat mijn beeldscherm ook trillen. net als het bureau zelf. oplossing: Leg een rubberen matje onder de voet van je monitor, helpt bij mij wel behoorlijk goed. Tenminste als het volume niet te hoog gaat :9 .
Nope.. als ik een game start dan heb ik geen muziek draaien.. (Dus dan staan mn boxen nie zo luid haha :P ) en bij call of duty heb je het gelijk in het menutje al..:S gewoon vet erg trillend.. lijkt net dat het erg warm is..(je weet wel.. iets boven het vuur dan golf'et het een beetje :P) dat heb ik dus ook bij call of duty.. fucking irritant :S :(

• albert04
Nou ik heb zonet ff op een ander plek geprobeerd en Geen last van trillingen.. :D dus das wel weer beter...

morgen maar ff een ander plek zoeken voor mn monitor :) haha..

zit nu eigelijk boven een Verwarming enuh links van mn beeld heb ik een stopcontact liggen afstand is ongv 15 a 20 cm...

zal het daar aan liggen??

• albert04
hmpf.. had hem gisteren op een ander pc getest enuh toen deed ie het goed..

maarjah.. dus ik dacht, dan ga ik hem maar verplaatsen.. dus heb zonet ff een hlf meter/ meter verplaats.. maja.. dat helpt ook nie.. :( nog steeds van dat golfende letters en zijkanten.. :(...

Iemand nog tip/raad??

thnx..

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
dit klinkt lullig... maar misschien moet je je kamer anders inrichten :X
als je je monitor tegen een buitenmuur zet heb je wellicht minder problemen

apparaten/stopcontacten etc met een sterk magnetisch veld (slechte kwaliteit voeding/trafo??) kunnen die trillingen veroorzaken

ik heb sinds kort een bovenbuurman met een magnetron (slechte powersupply), die staat hemelsbreed toch zo'n 3 meter van mn monitor af, maar als ie m aanzet trilt mijn beeld ook. Nu duurt dat meestal maar een minuut of twee, dus das nog wel te overzien.

-als ik mn aquariumpomp dicht bij mn monitor zet precies t zelfde
-same story met mn halogeen bureaulamp (trafo)

succes dr mee

• albert04
hm nee.. dat helpt ook nie ..tegen een buitenmuur zetten...

echt super vaag dit.. heb het nooit eerder gehad..
maja

maar vooral bij Call of Duty dan begint ie helemaal te trillen.. :S op 1024x786 enuh als ik hem op 1248 x 1024 ofzo zet dan doet ie normaal.. beetje vaag..

• DarkTide
  • Niet online
sorry voor late reactie... maar teruggaan naar de winkel ermee!! had hetzelfde probleem... is productiefoutje...
Pagina: 1