Firmware upgrade Edimax BR6004+ lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 12:48
Hallo, ik heb het probleem dat m'n router reset als ik berichten stuur via MSN 6. Dit is heel irritant en in andere topics heb ik gelezen dat dit probleem opgelost wordt door de firmware te upgraden.

Ik heb dus versie 1.18 als zip bestand gedownload van http://www.edimax.com.tw (deze dus) en uitgepakt. Dit leverde mij een bestandje op met de naam 'br6004p118.sig'.

Toen ben ik via de webinterface naar System Upgrade gegaan en zo geprobeerd de firmware te upgraden. Maar nu komt het probleem. Meteen als ik op 'Upgrade' klik komt er onder in het Message Window te staan Invalid File en als ik dan even wacht krijg ik een Internal Server Error van de router.

Ik heb ook geprobeert om de firmware via de com-poort erop te zetten. Maar als ik daar begin met de file transfer zegt HyperTerminal dat de ontvanger de transfer gecanceled heeft. (ook hier zegt ie volgens mij iets van invalid file, maar weet ik niet precies)

Het probleem is dus dat ik die firmware er niet op krijg. Weet iemand hoe dit kan? Ik neem aan dat de file niet invalid is, want ik haal hem recht van hun website af.

(ik draai btw nu firmware versie 1.07)

U gaat door voor de retorische vraag...

• TiG
Hmm, weinig reacties :'(

Is er dan misschien iemand die versie 1.11 of 1.18 op CD heeft staan ofzo en die even op het internet zou kunnen zetten? Misschien dat het dan met die bestanden wel lukt. Alvast bedankt.

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Je weet zeker dat die update geschikt is voor jouw type router? Heb je al eerder geprobeerd de firmware te upgraden? Fabricanten zijn soms wat warrig met het geven van informatie over firmware (upgrades).

Misschien dat de instellingen niet helemaal goed staan in je router.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Malsain op 20-04-2004 01:28 ]

• TiG
Dit is de eerste keer dat ik heb geprobeerd de firmware te upgraden.

Verder neem ik aan dat de firmware geschikt is. Ik heb net nog op de router zelf gekeken en onderop het kastje zit inderdaad een stikker waar opstaat dat het een BR6004+ is. En ik op de Edimax site geklikt op de link die achter dit typenummer staat.

(ik heb na een aantal keer btw ook geprobeerd om de firmware van de BR6004 erop te zetten, maar ook hierbij zegt ie Invalid File)

• TiG
Meer info: Ik heb net een keer geprobeert om de firmware erop te zetten via Opera in plaats van Internet Explorer. Hierbij krijg ik ipv een Internal Server Error de mededeling:

Firmware file name and/or path is missing or invalid.

• Dr. Malsain
Hm, een beetje vreemd. Is er geen applicatie te vinden die Edimax meelevert voor het uploaden van de firmware? Kan me herinneren dat bijv. Asus een eigen applicatie heeft daarvoor.

• Dr. Malsain
Ik lees in de manual -> http://www.edimax.nl/download/manual/BR-6004+_Mv1.1x.pdf dat je de formware ook via de seriële poort erin kunt schieten. Misschien is dat een optie?

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Malsain op 20-04-2004 12:46 ]

• TiG
Ik heb ook geprobeert om de firmware via de com-poort erop te zetten. Maar als ik daar begin met de file transfer zegt HyperTerminal dat de ontvanger de transfer gecanceled heeft. (ook hier zegt ie volgens mij iets van invalid file, maar weet ik niet precies)
Dit heb ik dus ook al geprobeerd, helaas zonder bevredigend resultaat.

Verwijderd

Ik heb hem ook meteen maar even gedownload voor dit weekend. (uitgepakt is hij 666 KB groot, voorspelt veel goeds...) Ik ga het vrijdagavond even proberen en dan laat ik even weten of mijn 6004+ er ook moeite mee heeft.

• TiG
Ik ben nu door eigen toedoen nog verder van huis dan eerst. Hij doet het helemaal nietmeer :o De oude firmware is er namelijk uit, en ik krijg er geen nieuwe in. Ook niet die die meegeleverd werd op CD. Als ik mbv HyperTerminal een connectie maak via de console en ik zet de router aan zegt ie het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
BOOT  ver 1.05
loading firmware.....

Unable to run program.
Please download a valid firmware

Enter choice of terminal speed - 1)57,600, 2)38,400, 3)19,200:

Dus ik voer 3 in en druk op enter, ik heb ook de andere speeds geprobeerd: maakt niet uit.

Dan zegt de router vervolgens weer:
code:
1
2
3
4
Enter choice of terminal speed - 1)57,600, 2)38,400, 3)19,200: 3
 Please change terminal speed to 19200, then press ENTER to continue.

Please press 's' to start your Z-modem file transfer

Vervolgens druk ik dus netjes op s. Dan ga ik in HyperTerminal naar Transfer -> Send File... en met browse selecteer ik de firmware. Als protocol kies ik Zmodem.

Als er dan 2kb getransferd is zegt de router vervolgens weer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Please press 's' to start your Z-modem file transfer
Start transferring...
ŜBB0BB0012fe54c
Failed receive

Unable to run program.
Please download a valid firmware

Enter choice of terminal speed - 1)57,600, 2)38,400, 3)19,200:

En ben ik dus weer niks opgeschoten. Iemand die mij misschien kan vertellen wat ik verkeerd doe? Het ligt dus trouwens niet aan de file, want met de meegeleverde firmware op CD doet ie hetzelfde.

Owja, nog als extra info: voordat HyperTerminal in de console window laat zien Failed receive krijg ik een popup waarin staat: "Transfer cancelled by user"

[ Voor 2% gewijzigd door TiG op 21-04-2004 01:48 . Reden: typfoutje ]

Verwijderd

Al met meerdere PC's geprobeerd?

• TiG
Ja, ikzelf zit op een computer met Win2000 erop. Heb het ook al geprobeerd op een pc met WinXp en een met Win98, geen resultaat.

• Dr. Malsain
Ik denk dat het tijd wordt contact op te nemen met de fabricant. Misschien hebben ze vaker met deze fout gezeten en hebben ze een oplossing voor je.
Pagina: 1