Toon posts:

Domeinnaam registreren

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een domeinnaam registreren...
Wat ik zou willen:

- Een eigen e-mail adres, dus naam@mijndomein.nl.
- Een eigen domeinnaam adres verwezen naar een bepaald ip (mijn server)...
- En ja een .nl adres...
- En ook inclusief subdomeinen.

En dat is het.. Weet iemand misschien een goede service die dit aanbiedt tegen een lage prijs?

Ik heb wel opgezocht maar steeds veel te duur...

Alvast bedankt!
Björn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 18:22 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35
Uh, alleen een domeinnaam die naar je eigen server forward is niet zo duur. Ik denk ergens rond de €15 per jaar.

Maar als ik je goed begrijp moet de e-mail door een hoster verzorgd worden? Je wilt geen eigen mail-server gaan draaien?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Internet & Telefonie Hosting FAQ

Internet en Telefonie had deze gemoeten, alwaar je die link tegen was gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 18 april 2004 @ 18:21:
Uh, alleen een domeinnaam die naar je eigen server forward is niet zo duur. Ik denk ergens rond de €15 per jaar.

Maar als ik je goed begrijp moet de e-mail door een hoster verzorgd worden? Je wilt geen eigen mail-server gaan draaien?
Ik zou wel een eigen mail-server laten draaien, maar ik weet niet hoe. Ik zoek wel op internet dat dat kan... Maar wordt de mail wel naam@mijndomein.nl?

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 18 april 2004 @ 18:21:

Uh het postte 2x.. naja..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 18:23 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:20:
Ik zou graag een domeinnaam registreren...
Wat ik zou willen:

- Een eigen e-mail adres, dus naam@mijndomein.nl.
- Een eigen domeinnaam adres verwezen naar een bepaald ip (mijn server)...
- En ja een .nl adres...
- En ook inclusief subdomeinen.

En dat is het.. Weet iemand misschien een goede service die dit aanbiedt tegen een lage prijs?

Ik heb wel opgezocht maar steeds veel te duur...

Alvast bedankt!
Björn.
Ik heb via www.webhosters.nl een nieuwe gevonden met optie om zelf dns in te stellen (verwijzen naar eigen statische IP).

LinkedIn WoT Cash Converter

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Elke hostingprovider biedt wel een presence pakket aan, wat jij omschrijft. Daarmee krijg je dus een .nl naam, de domeinnaam wordt geforward naar een andere server en alle e-mail gericht aan @jouwnaam.nl wordt doorgestuurd naar je eigen adres of misschien zelfs in een pop-boxje gestopt.
Wat beter zoeken lijkt me ...

Bijvoorbeeld www.byte.nl ...

[ Voor 5% gewijzigd door Gertjan op 18-04-2004 18:24 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Voordat je dit überhaupt allemaal wilt, zoek nou eerst uit hóe het moet...

Ik kan zo geen links geven, maar er zullen tientallen, misschien wel honderden Tweakers je voor zijn gegaan, met dit soort vragen. Weten wat je wilt, want a) vraag je nu of je mailserver dan op dat domein komt, en b) je moet nog leren zoiets op te zetten.

Op één vraag kan ik al heel simpel antwoorden: ja natuurlijk komt mail op dat adres aan, je betaalt voor die domeinnaam dus niet voor een ander hoor!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:25

Ibex

^^ met stom.

Ik denk dat http://www.infotime.net is wat je zoekt.

Voor een 15 euro per jaar (17.85 inc. 19% btw) heb je een domeinnaam + oneindig aantal subdomeinen + oneindig aantal emailaliassen. Je bent bovendien vrij om eventueel andere nameservers in te stellen als je dat wil.

Qua subdomeinen is het volgende ondersteund:
• A(=verwijzing naar ip),
• CNAME(=verwijzing naar ander domein),
• URL(C)(=verwijzing naar andere url, url blijft staan in adresbalk),
• URL(U)(=zelfde als hierboven, maar url in adresbalk veranderd naar url van het doel waarnaar verwezen word),
• MX(=mailserver voor domein opgegeven)
• VHOST(=verwijzing naar lokale site op hosting bij infonet, n.v.t. bij jou denk ik) :).
De emailaliassen zijn vanzelfsprekend, je maakt een alias aan, en zegt naar waar deze moet verwijzen.

Ikzelf heb sinds 2 dagen ook een domein bij infotime en ben er nog steeds zeer tevree over, je besteld hem, krijgt een mail met gegevens voor de betaling, en een paar uur later is het domein + mailaliassen al volledig werkende :). Ik denk dat ik dinsdag maar eens naar de bank ga om het geld over te schrijven :p.

[ Voor 53% gewijzigd door Ibex op 18-04-2004 18:45 . Reden: typfouten, opmaak en andere zooi :p ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Bij sohosted.com heb ik voor €32,- per jaar 100 emailforwards, 10 subdomeinnamen, 1 hoofd .nl domeinnaam én 200mb webspace. Wat ook zeer handig is (ik bedoel, wie kan er jnog geen €32,- per jaar missen...)

leoaq.fm // Jeune Loop

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ga naar www.bhosted.nl over.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

www.nxs.nl :Y) kost 12 euro per jaar en 12 euro opzetkosten, ex btw. Of je mailadressen op kan geven, ligt echter aan de server waarnaar het IP verwijst, die moet nl. een mailserver draaien. Subdomeinen moet je aan de serversoftware overlaten.

* Thijsmans mompelt iets over klok en klepel :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 23:19

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Jups * Zuig zit ook bij NXS en is er heel tevreden over, makkelijk en overzichtelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Zuig op 18-04-2004 19:11 ]

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zit bij yournamewebhosting kost 15 euro per jaar geloof ik voor .nl de dns doet zoneedit.com voor me (gratis voor de 1e 5 domeinen) en de webserver en mail draait op m`n ADSL lijn. Maar kan ook bij een provider op je webspace staan. Je kan alles aanmaken en opgeven via zoneedit.com Je hoeft alleen maar te zorgen dat je de zoneedit nameservers opgeeft bij het registeren van je domeinnaam.

€ 12,95 per jaar per NL - BE domeinnaam :Y)
Geen eenmalige registratiekosten :Y)
Kosteloze doorverwijzing naar andere nameservers. (zoneedit.com _/-\o_ )

http://www.zoneedit.com/ staat alles wat je wil weten over je dns en je mail en webforward, echt alles is mogelijk, heel veel ook gratis.

Nu nog een keer dedicated machine huren ergens maar dat vind ik nog te duur voor die 3 bezoekers die ik heb op m`n server.

[ Voor 38% gewijzigd door raymonvdm op 18-04-2004 19:17 ]

Verwijderd

www.kyra-emotion.nl ... leuk jong bedrijf waar ik ook een domein heb draaien en een uitstekende DNS administraie panel waar je dus A, MX, CNAME etc records kan aanpassen. Ongelimiteerd subdomeinen e.d., je kan alles instellen. Emailforwarding is er niet bij inbegrepen maar kan ook daar. Kost me 15 Euro in de jaar voor een .nl :) leuk bedrijf:) imho....

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
ik zit bij www.serverthuis.nl. Meen iets van 32 euro per jaar, kun ej zelf je subdomeinen aanmaken en alles via een webpanel. Hier heb ik zelf hele goede ervaringen mee :)

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
kijk eens bij www.zylon.net 9 euro

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 12:43
Van de zylon website:
Het laten forwarden van 1 domein kost eenmalig €7,50.

Voor het achteraf laten wijzigen van url of IP wordt €2,50 in rekening gebracht.
Ik zie nergens mailforwarding of MX-records staan.

Verwijderd

heb al een tijd een domein bij www.empc.nl
ben r zéér tevreden over, en heel snel imho :)

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
www.qdc.nl is ook een hele goeie, heb er daar nu 4 draaien en kost 8,95 per jaar..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Dit hoort niet in W&G thuis.. en een beetje rondsurfen had je zelf ook wel antwoord kunnen geven. Zo'n beetje iedere hosting partij kan een domein voor je registeren. Welke kosten daaraan hangen kun je eenvoudig zelf vergelijken lijkt me.

Verder hebben we deze:
Internet & Telefonie Hosting FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.