Toon posts:

Firewall nodig op 2e computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het nodig om een firewall te installeren op mijn 2de computer welke is aangesloten op mijn main computer welke Norton Firewall erop heeft staan? Internet naar 2de computer is gedeeld via ICS van winXP.

2de computer is oud laptopje met maar 32mb dus geen firewall zou weer wat geheugen/snelheid schelen.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 01:14
yep. volgens mij wel, want de data wordt alleen maar doorgesluisd, dus moet die ook apart beschermd worden

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij staan er normaliter via ICS geen poorten open naar dat laptopje dus is het niet nodig.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je beveilging wil tegen e-mail virussen dan wel, maar op zich een gewone firewall hoeft niet, dat is de connection sharing van de 1e computer al genoeg firewall.

A. mensen van buiten kunne die 2e pc niet zien
B. Echter die 2e pc kan wel alles van internet zien.

Wil je B niet dan heb je een firewall nodig. Wat wil je?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 18 april 2004 @ 18:25:
Als je beveilging wil tegen e-mail virussen dan wel, maar op zich een gewone firewall hoeft niet, dat is de connection sharing van de 1e computer al genoeg firewall.

A. mensen van buiten kunne die 2e pc niet zien
B. Echter die 2e pc kan wel alles van internet zien.

Wil je B niet dan heb je een firewall nodig. Wat wil je?
Ok bedankt. Ik heb wel een antivirus programma erop staan dus die firewall kan weg.

Verwijderd

Ik heb hier een soortgelijke opstelling, bij mij staat er op de 2e computer ook geen vuurmuur, nooit problemen gehad.

Verwijderd

Tuurlijk hoeft er op de 2e pc geen firewall, je server fungeert hier toch als firewall?? en wil je testen of je veilig zit: scan.sygate.com

Verwijderd

Network Troubleshooting -> Beveiliging & Virussen

In principe is dit niet nodig. NAT plus die firewall op de "server" zorgen er in principe voor dat alles afgevangen wordt. Voor inkomend verkeer zit wel goed dus.
Uitgaand verkeer is een ander verhaal, maar dat wil je waarschijnlijk niet controleren :)
Pagina: 1