Hoi,
Ik heb het volgende scriptje om eerder geuploade plaatjes te streamen:
Als ik dit script onder Linux gebruik dan gaat alles perfect en als een zonnetje. Doe ik dit echter onder Windows (PHP 4.3.2) dan krijg ik iets als het volgende (maar telkens iets anders):

Als je het plaatje direct opent krijg je wel een goed plaatje.
Al geprobeerd:
• Kijken of de waarden in de database kloppen
• Kijken of filesize() goed werkt
• Met de "b" van fopen "gespeeld"
• Readfile() geprobeerd
• Half internet overhoop gehaald.
Heeft er nog iemand suggesties?
Ik heb het volgende scriptje om eerder geuploade plaatjes te streamen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| //[knip] $plaatjeres = execute_query("SELECT bestand, mimetype FROM plaatjes WHERE id='" . $_GET["id"] . "';"); $plaatje = mysql_fetch_assoc($plaatjeres); if (($fp = fopen($file, "rb")) && mysql_num_rows($plaatjeres) == 1) { header("Content-disposition: filename=\"" . $plaatje["bestand"] . "\""); header("Content-type: " . $plaatje["mimetype"]); header('Expires: Mon 25 Jan 1993 02:00:00 GMT'); header('Last-Modified: '.gmdate("D, d M Y H:i:s").' GMT'); header('Cache-Control: no-cache'); header('Cache-Control: post-check=0, pre-check=0'); header('Pragma: no-cache'); header("Content-length: " . filesize($file)); fpassthru($fp); } |
Als ik dit script onder Linux gebruik dan gaat alles perfect en als een zonnetje. Doe ik dit echter onder Windows (PHP 4.3.2) dan krijg ik iets als het volgende (maar telkens iets anders):

Als je het plaatje direct opent krijg je wel een goed plaatje.
Al geprobeerd:
• Kijken of de waarden in de database kloppen
• Kijken of filesize() goed werkt
• Met de "b" van fopen "gespeeld"
• Readfile() geprobeerd
• Half internet overhoop gehaald.
Heeft er nog iemand suggesties?
[ Voor 13% gewijzigd door Steven op 18-04-2004 18:06 ]