Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aspire X-Dreamer II (2) Computer kast / case / behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
opmerking: Ik veronderstel hier ff dat MOLEX connectors die kabeltjes zijn die
stroom van je PSU naar je harde schijven ed leveren. Ik kon het niet
vinden, maar het lijkt mij erg aannemelijk. Kan iemand mij hier ff mee helpen?

Ik wil dus een nieuwe computer kast/case/behuizing/hoe-je-het-ook-noemt kopen voor niet al te veel geld (dus niet zo'n lian-li van 200 euro ofzo). Ik kwam op deze kast uit, de Aspire X-Dreamer II.
Nadelen:
zwaar, 20 lbs (bijna 10kg)
LCD schermpje alleen in Fahrenheit
Maar aan een (1) kant thumbscrews.

Dit is allemaal niet zo erg voor mij, ik zal die kast waarschijnlijk toch nooit verplaatsen, aan Fahrenheit kan ik wel wennen, en mijn huidige kast heeft ook maar aan een kant thumbscrews, MAAR.., er zitten maar 4 molex connectors aan de bijgeleverde power supply.. Dat lijkt mij
toch wel weinig.. Toch ben ik heel positief over deze case/kast/behuizing. Misschien
kan iemand me wat vertellen over de Aspire X-dreamer II?
Ik zou het heel erg op prijs stellen.
Even wat info over de kast:
Main Board: ATX/ BABY AT
Dimensions(DxWxH): 440x200x430mm
Color: Black / Silver / Blue / Green / Yellow
Power Supply: ATX 350 P4 Power Supply(Horizontal) w/ I/O Switch
Drive Space: 4x5.25" / 2x3.5" / 4x3.5"Hidden
Ports: 2 USB + Audio (Microphone Jack & Earphone Jack)
Features:
1)Acrylic Added to Front Panel for Polish Appearance,
2)Front Panel W/6 Blue Led,
3)Side Panel w/See-Through Window,
4)W/2 UV Blue Fan W/Blue Led Fan ---1 on Side Panel Window ---1 on Top Panel,
5)W/2 Custom-Made Fan Grill ---1 on Side Panel Window ---1 on Top Panel,
6)Screwless Side Panel,
7)Automatic Drop-Down Doors for Color Case,
8)Back Lighting Temperature Display LCD,
9)Extended Body for All the Drives and Motherboards to Fit in.
Expansion Slot: 7 Expansion Slots
Front Panel Switch: Power / Reset
Led Display: Power / HDD
Shipping Weight: 20 lbs
plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/AspireXDreamerII-finish3.jpg

van modsynergy.com. Tekst: Aliens are coming!

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/AspireXDreamerII-outofbox.jpg

Ook van modsynergy.com. Tekst: Plastic protects the finish

Afbeeldingslocatie: http://www.aspireusa.net/images/B4KLW-SPEC.jpg

http://www.aspireusa.net/b4klwangles.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.aspireusa.net/images/B4KLW.jpg

Alle kleurtjes :)

Hij kost zo'n 60-70 euro. Hij staat niet in de pricewatch, maar ik zag hem hier voor 69 euro, en op een andere plek voor 64 euro, maar daar was ie uitverkocht. (hier).

Dusse, iemand die deze kast heeft? Ervaringen? En is het mogelijk te zorgen dat ik meer MOLEX connectors heb?

Nog een plaatje van de voeding die erbij zit: Ook van modsynergy.com

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/AspireXDreamerII-PSU.jpg

Tekst: Turbolink PSU

Conclusie modsynergy.com:
The Aspire X-Dreamer II Case is one nicely executed case. The added value of included fans is real nice plus the amount of fans you can place is nice but most of them are blocked by stamped fan grills/guard. At night, the Blue LED’s shine bright and the included fans illuminate their light well. It’s really a sight to behold.

Some of the small things that need improving are the LCD which only reads Fahrenheit, stamped fan grills, thumbscrews on both side panels, and the PSU having four measly MOLEX connectors.

At a price of $65.88U.S. (below), this case is pretty darn good and I have no reason to recommend it as a case to look for if you are in the market for one.

I rate the Aspire X-Dreamer II Case a…

8.5/10!

Pros and Cons

+ Looks striking
+ Construction
+ Paint job
+ PSU included
+ Value
+ Removable motherboard tray
- 4 MOLEX connectors
- Heavy
- Thumbscrews needed on both ends
- LCD reading only at Fahrenheit
Alvast dankjewel iedereen die me kan helpen/meer weet/oid :)

Review van modsynergy.com: Aspire X-Dreamer II Case Review

edit: waarom mag je topictitel niet verandern? Wil Computer in Comp veranderen.. :(

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
Gewoon een andere voeding in zetten, die meer molex connectors heeft moet volgens mij wel lukken :P

Als je alleen van case verwisseld kan je waarschijnlijk ook wel je oude voeding in deze case zetten, als die meer connectors heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door lawtshjj op 18-04-2004 18:02 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Dat ding zwaar :? ik heb laatst met pcies dezelfde in mn handen gestaan, was puur pisbakken-staal..
Maar om op je vraag terug te komen, andere voeding of splitters aan je voeding hangen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zal wel lukken ;) Maarre ik heb liever een nieuwe voeding, als die er toch bij zit, want deze voeding is uit begin 2000 en dan heb je natuurlijk meer kans op storingen ed. En ik vind het gewoon zonde om als er een voeding bij zit deze niet te gebruiken ;) En kan je even bevestigen dat molex connectors die dingetjes zijn die stroom naar je hd, dvd, diskette station enz doorgeven? Anders is dat (mogelijk) geen probleem meer

@BobR13: Splitters? Ik ben geinterreseerd, vertel me meer! :P Waar kopen? Hoe duur ong? Werken ze goed, enz..

edit: De reviewer van modsynergy.com vond het zwaar. En 10 kilo is ook wel veel :) Daar komt nog hardware bij enz, dus dat is wel zwaar. Maar ik zei al, mij boeit dat niet, ik verplaats die dingen toch nooit :P En BobR13, als je het dingen in je handen hebt gehad: Kan je me meer vertellen? Is het een fijne case? Ziet hij er goed uit? In welke kleur heb je hem gezien? Foto's misschien? Was dat bij een vriend(in) of heb je hem zelf?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 18:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:09:
Ja, dat zal wel lukken ;) Maarre ik heb liever een nieuwe voeding, als die er toch bij zit, want deze voeding is uit begin 2000 en dan heb je natuurlijk meer kans op storingen ed. En ik vind het gewoon zonde om als er een voeding bij zit deze niet te gebruiken ;) En kan je even bevestigen dat molex connectors die dingetjes zijn die stroom naar je hd, dvd, diskette station enz doorgeven? Anders is dat (mogelijk) geen probleem meer

@BobR13: Splitters? Ik ben geinterreseerd, vertel me meer! :P Waar kopen? Hoe duur ong? Werken ze goed, enz..
dat ie uit 2000 komt maakt dus geen drol uit ;)

En ja die molex connectors zijn er voor om bijv hd's en cdrom spelers van stroom te voorzien.

splitter kan je overal kopen (elke pc boer) voor zo'n 2 euro oid.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat maakt niks uit, maar dan wordt de kans op storingen wel groter, lijkt mij.. Omdat ie al een paar jaartjes hard word gebruikt ;) Bovendien heb ik geen/weinig informatie over die voeding, omdat hij in een pre-made systeempje zit (NEC). Ik wil graag weten wat er in mijn systeempje zit, en dat is ook een van de redenen dat ik zelf een computer ga bouwen :) Ook is die bijgeleverde voeding natuurlijk aan het systeem aangepast. De voeding die ik nu heb heeft een fan die naar beneden blaast, en die van de Aspire X-dreamer II blaast volgens mij naar buiten... (vermoed ik van een foto), dus dat zou ook irri kunnen zijn.

Nog iets: Hebben splitters een nadeel?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels in pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/82358

Heb ik net toegevoegd ;) Weet iemand nog meer shops waar je deze kan krijgen? BobR13, jij hebt er een in je handen gehaald, dus je weet vast wel een shop waar je deze kan kopen. Zou je de prijs willen toevoegen? Alvast bedankt ;)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 20:40

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:36:
Nog iets: Hebben splitters een nadeel?
Nee, belangrijker is om te kijken of de voding het wel allemaal aankan. Als ik zo snel ff kijk zie ik 350 Watt, wat weinig problemem gaat opleveren als je geen 8 harde schijfen in je kast hebt. Het feit dat ie uit 2000 komt zegt nl helemaal niks.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding komt uit 2000, die nieuwe die bij de kast zit niet ;) idd 350 watt. Ik wil er 3 harde schijven aanhangen, 2 dvd spelers en een diskettestation. Processor een AMD Athlon XP Barton 2500+ mobo een Asus A7N8X Deluxe. En al die lichtjes in de kast zullen ook wel wat stroom vreten ;) Ik zal 's bij het 'Welke voeding heb ik nddig' topic vragen ;) Geen 8 harde schijven dus, maar 3 of 2

• AlterMann
Hm ik vond de kast nogal goedkoop aanvoelen.. Zoals ik zei, pisbakkenstaal.. Je blaast er tegen en hij valt uit elkaar... Als jij er dan 3 hd's en 2 dvd's in gaat hangen, hmm, dat trilt met zn allen ook lekker :P
Het kán natuurlijk zijn dat ik een cloon in handen heb gehad, van een of ander goedkoop merk. Ziet er wel 100% het zelfde uit. Ik heb em in een winkel gezien en in handen gehad..
Zoals gezegt, die splitters koop je bij de lokale pcboer voor 1 of 2 euro.. Nadelen? Kan me zo niks bedenken :P
Ik geloof dattie €69,95 was.. Maar was bij de lokale pcboer hier in harlingen dus zal je niet veel aan hebben :P

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/caseetc_maelstrom/09.jpg
Splittertje :P

[ Voor 9% gewijzigd door AlterMann op 18-04-2004 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is ook een goedkope kast he ;) Ik heb geen 200 euro over voor een Lian-Li oid. Nou, het zal waarschijnlijk geen cloon zijn geweest, want hij kost ook echt 60-70 euro. Misschien moet je de prijs van die pcboer in harlingen toevoegen: http://www.tweakers.net/pricewatch/82358 Die splitters heten dan 'molex splitters' of iets dergelijks, neem ik aan? Dat is natuurlijk wel handig, want hier is geen pc-boer in de buurt, dus dan moet ik een endje met de auto, en m'n vader en/of moeder moet ik dan eerst ff overhalen om te rijden ;) Dus dan kom ik daar "ik wil een splitter" "oke, welke dan? We hebben er hier zo'n 10 000"

• AlterMann
Molex Splitter ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Niet in de pricewatch te vinden :( Dan zal ik wel alle pc-shops in Tilburg langs moeten gaan :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:56 ]

• AlterMann
Jawel
Alleen een splitter kopen van 1 euro + 7,90 verzend is beetje.. Uh... Duur 8)7

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

HeepH

Dope Rapper

hey jeroen, ik woon in goirle, onder tilburg, en denk sowieso niet dat je die kast in tilburg kunt halen, ik heb uhm nergens gezien,maar de coolermaster centurion ( 79 euro ofzo) is ook goed alternatief, die splittertjes hebben ze waarschijnlijk bij elke pc winkel wel...

edit (moet er echt bij ) : goede topicstart !

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 19-04-2004 17:23 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
BobR13 schreef op 19 april 2004 @ 17:00:
Jawel
Alleen een splitter kopen van 1 euro + 7,90 verzend is beetje.. Uh... Duur 8)7
Dat is inderdaad nogal duur |:( edit: Yay! een andere winkel verkoopt ze voor 3 euro,en die ligt in Breda =15 km hier vandaan :)
HeefStan schreef op 19 april 2004 @ 17:21:
hey jeroen, ik woon in goirle, onder tilburg, en denk sowieso niet dat je die kast in tilburg kunt halen,
Hoeft ook niet, je kan hem laten opsturen enzo ;)
ik heb uhm nergens gezien,maar de coolermaster centurion ( 79 euro ofzo) is ook goed alternatief, die splittertjes hebben ze waarschijnlijk bij elke pc winkel wel...
Dank je, ik zal eens naar die kast kijken. Kan je toevallig ook een winkel in Tilburg noemen waar je zeker weet dat ze die verkopen? Is wel handig, en ik koop liever bij zo'n gezellig klein winkeltje van iemand die zelf er ook veel vanaf weet dan bij die grote winkels gericht op mensen die weinig tot niks van computers weten :)

opmerking: Centurion! Leuke naam :) Dan moet ik wel een Romeinse naam voor m'n kast verzinnen :*)
edit (moet er echt bij ) : goede topicstart !
Nogmaals dank je wel :) Ben er ook wel ff mee bezig geweest..... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wou doen: Zelf maken :9

Dit is een voeding die ik hier ergens heb liggen :)

Afbeeldingslocatie: http://img1.imageshack.us/img1/9862/zelf_molex_splitter_maken.JPG

code:
1
2
3
4
 kabel
=------|-----[knip knip]-----------[PSU]
       |
=------|

knip knip bij lijntje PSU -> splitsing en een kopje bij een ander stukje eraf halen en dan bij het knip knip gedeelte weer d'r op zetten :)

resultaat:

code:
1
2
3
4
 kabel
=------|----------=
       |
=------|

Hier is dus zo'n kopje er aan geflanst

of misschien moet ik gewoon het kopje bij de lijn vanaf de PSU van de X-Dreamer II erafhalen, en dan de het draadje daar vast maken

code:
1
2
3
=------|------x----=
       |
=------|

x = crappy in elkaar geflanst :P

hmm.. ik kom er achter dat een kopje erop plakken niet gaat werken..

Afbeeldingslocatie: http://www.c3computers.sageweb.co.uk/catalogue/Molex5-25Splitter.jpg

Het is overduidelijk een speciaal soort molex connector.. nml MALE.. Dat had ik natuurlijk moeten bedenken |:( Maar dat moet mijn laatste methode nog steeds werken :) Alleen is mijn laatste methode niet zo professioneel :P En er zit een window in die case, dus ik heb het liever mooi :)

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 17:52:
[...]

Dank je, ik zal eens naar die kast kijken. Kan je toevallig ook een winkel in Tilburg noemen waar je zeker weet dat ze die verkopen? Is wel handig, en ik koop liever bij zo'n gezellig klein winkeltje van iemand die zelf er ook veel vanaf weet dan bij die grote winkels gericht op mensen die weinig tot niks van computers weten :)

opmerking: Centurion! Leuke naam :) Dan moet ik wel een Romeinse naam voor m'n kast verzinnen :*)

[...]
Ik weet wel een winkel: Com4 --> www.com4.nl hij is nu 68 euro :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan moet er nog een voeding bij.. edit: verduidelijking: De centurion heeft geen voeding meegeleverd. Ik heb al in het Welke voeding heb ik nodig topic gevraagd, dus als de voeding die bij de X-Dreamer II zit niet goed genoeg is valt die Centurion te overwegen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 09:11 . Reden: verduidelijking ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hem toch maar ga kopen :D

Die molex splitters maken ga ik eerst zelf proberen, maar dat zal wel mislukken, dus dan koop ik ze ;) Ik post wel als ik bestelt heb/ontvangen heb/enz :Y)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

ik heb nog niks van de lokale pc-boer gehoord, ik had ze een lijstje gegeven omdat ik de prijzen van wat dingen wou weten, hier zat dus ook deze kast bij, maar ik heb nog niks gehoord.. Nouja, ga morgen (donderdag) misschien maar langs....

Verwijderd

Topicstarter
Erg late reply: Helaas, de lokale PC-boer (toen ik dat stukje schreef over naar Tilburg gaan, was deze er nog niet, btw) kan de kast niet leveren. Hij had echter wel een ander cheapo kastje, dus die heb ik gekocht. Ik had dit toch een mooie kast gevonden voor de prijs, jammer. De kast die ik nu kop is Euro 52,50, en is van Enlight. Er zit ook een voeding van Enlight in, van 300 Watt.
Pagina: 1