[XP] Netwerkkaart werkt maar half :?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mijn verse WinXP installatie. Omdat het systeem na vele hardware upgrades (en software upgrades ook, was n Win98 -> 2K -> XP upgradereeks) sloom begon te worden heb ik het hele zaakje geherinstalleerd. Nu treden er 2 vreemde problemen op:
1: De soundkaart werkt niet, de orginele drivers worden niet herkend.
2: Het grootste probleem: De netwerkkaart (een 3Com 3C905C) werkt maar halfjes. Hij krijgt WEL een adres van de DHCP server, maar kan vervolgens niets pingen. Behalve zichzelf.

Wat heb ik al gecheckt?
- Firewall staat uit.
- Verse Windows XP installatie (XP SP1 CD). Geen andere applicaties en/of drivers.
- Netwerkkaart geeft in de Device Management aan dat ie normaal werkt.
- Routetabel ziet er normaal uit. Kaart krijgt via DHCP door dat 192.168.0.65 de gateway is.
- ARP lookup werkt blijkbaar goed, er is een ARP entry voor de DHCP server. Echter, wanneer ik een andere PC in mijn netwerk probeer te pingen, krijg ik -GEEN- nieuwe ARP entry.

Al met al lijkt het er op alsof de data niet op het netwerk gepoot wordt om een of andere reden. Heeft iemand wellicht een idee?

[Edit] Nog een verschijnsel: Tijdens pingen -geen- netwerkactiviteit op de switch...

[ Voor 5% gewijzigd door Aetje op 18-04-2004 17:49 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39
Is je netwerkkabel oké en kun je vanaf andere werkstations/server wél je nieuwe WinXP installatie pingen?

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Mijn netwerkkabel moet wel okee zijn: Immers, de bak krijgt WEL een IP via DHCP toegewezen van mn DHCP server. Netwerk link is ook goed volgens zowel kaart als switch.

[Edit] Nog meer info: Volgens Windows worden er tijdens het pingen bytes verzonden, volgens mijn switch echter niet. Ik begin de 3Com driver te verdenken... maar de standaard 3Com drivers in Windows XP zijn toch zeker in orde?

[Edit2] Aan de post hieronder te lezen niet dus. Ik ga ns drivers downen dan.

[ Voor 51% gewijzigd door Aetje op 18-04-2004 17:59 ]

Forget your fears...

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10-2025

maroesjk

from the ash rose a great bird

Dit klinkt me bekend in de oren. Ikzelf heb ook een XP-machine met een 3Com 3C905C en had eenzelfde soort probleem.

Bij mij was het zo dat de netwerkverbinding van 2k-machine naar betreffende XP-machine soepel liep, maar de andere kant op ontzettend traag. Hetzelfde met een 98-machine (naar betreffende XP-machine soepel, de andere kant op ontzettend traag).

Het probleem werd bij mij opgelost door nieuwe drivers van de site van 3Com te halen. Daarna heb ik nooit meer (netwerk)problemen gehad. Dus mochten het niet de kabels zijn (zie ook de post van dcc), probeer dan eens nieuwe drivers

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Driver upgrade gedaan: Geen effect.

Forget your fears...

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Welk merk/type switch gebruik je?
Ik had dit laatst ook met mijn Edimax 5 poorts 10/100mbit switch. Stroom er even af en het was opgelost.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Zr40 schreef op 18 april 2004 @ 18:21:
Welk merk/type switch gebruik je?
Ik had dit laatst ook met mijn Edimax 5 poorts 10/100mbit switch. Stroom er even af en het was opgelost.
D-Link D1008 switchje...

Ik heb er inmiddels genoeg van gehad, die 3Com door n Intel 10/100 dingetje vervangen: Problem solved.

Forget your fears...

Pagina: 1