Ik heb een vreemd probleem met mijn verse WinXP installatie. Omdat het systeem na vele hardware upgrades (en software upgrades ook, was n Win98 -> 2K -> XP upgradereeks) sloom begon te worden heb ik het hele zaakje geherinstalleerd. Nu treden er 2 vreemde problemen op:
1: De soundkaart werkt niet, de orginele drivers worden niet herkend.
2: Het grootste probleem: De netwerkkaart (een 3Com 3C905C) werkt maar halfjes. Hij krijgt WEL een adres van de DHCP server, maar kan vervolgens niets pingen. Behalve zichzelf.
Wat heb ik al gecheckt?
- Firewall staat uit.
- Verse Windows XP installatie (XP SP1 CD). Geen andere applicaties en/of drivers.
- Netwerkkaart geeft in de Device Management aan dat ie normaal werkt.
- Routetabel ziet er normaal uit. Kaart krijgt via DHCP door dat 192.168.0.65 de gateway is.
- ARP lookup werkt blijkbaar goed, er is een ARP entry voor de DHCP server. Echter, wanneer ik een andere PC in mijn netwerk probeer te pingen, krijg ik -GEEN- nieuwe ARP entry.
Al met al lijkt het er op alsof de data niet op het netwerk gepoot wordt om een of andere reden. Heeft iemand wellicht een idee?
[Edit] Nog een verschijnsel: Tijdens pingen -geen- netwerkactiviteit op de switch...
1: De soundkaart werkt niet, de orginele drivers worden niet herkend.
2: Het grootste probleem: De netwerkkaart (een 3Com 3C905C) werkt maar halfjes. Hij krijgt WEL een adres van de DHCP server, maar kan vervolgens niets pingen. Behalve zichzelf.
Wat heb ik al gecheckt?
- Firewall staat uit.
- Verse Windows XP installatie (XP SP1 CD). Geen andere applicaties en/of drivers.
- Netwerkkaart geeft in de Device Management aan dat ie normaal werkt.
- Routetabel ziet er normaal uit. Kaart krijgt via DHCP door dat 192.168.0.65 de gateway is.
- ARP lookup werkt blijkbaar goed, er is een ARP entry voor de DHCP server. Echter, wanneer ik een andere PC in mijn netwerk probeer te pingen, krijg ik -GEEN- nieuwe ARP entry.
Al met al lijkt het er op alsof de data niet op het netwerk gepoot wordt om een of andere reden. Heeft iemand wellicht een idee?
[Edit] Nog een verschijnsel: Tijdens pingen -geen- netwerkactiviteit op de switch...
[ Voor 5% gewijzigd door Aetje op 18-04-2004 17:49 ]
Forget your fears...
...and want to know more...