Goedkope digitale fotocamera

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Okay, hier een arm scholiertje ;) die een budget van fl 300~450 heeft. Ik zoek dus voor maximaal fl 450,- (liever wat minder) een simpel digitaal cameraatje.

Eisen: minimale resolutie van 640x480, USB aansluiting en 1> mb geheugen.

Gebruik: voornamelijk beeldscherm, ik wil plaatjes schieten voor m'n website etc. Ik wil er ook een beetje mee gaan fotobewerken.

Na flink wat rondgesnuffelt te hebben (er zijn nou eenmaal niet ècht veel budget camera's...) kwam ik uit op de volgende modellen:

AGFA ePhoto CL20
www.agfahome.com/product/CatProd_DisplayPublic.html?id=5830
Max.res: 1280x960, 1mb geheugen, 1.3 megapixel. Tevens webcam.
Prijs: fl 410,08 (http://www.beat-it.nl)

AGFA ePhoto CL18
www.agfahome.com/product/CatProd_DisplayPublic.html?id=5292
Max.res: 640x480, 2mb geheugen, ?.? megapixel. Tevens webcam.
Prijs: fl 327,83 (http://www.beat-it.nl)

Trust PhotoCam Plus
Max.res: 640x480, 2mb geheugen, .3 megapixel. Veel negatieve reacties over gehoord.
Prijs: fl ???,??

KODAK EZ200
www.kodak.com/US/en/corp/store/catalog/Product.jhtml?PRODID=6286&CATID=6
Max.res: ???x???, 4mb geheugen, ?,? megapixel. Tevens webcam.
Prijs: fl 303,15 (http://www.beat-it.nl)

Nu heb ik dus hierover de volgende vragen:

- Zijn er meer dan deze budget camera's? (zo ja, merk, hoe duur, waar, etc)
- Wat is de beste keuze uit dit lijstje?
- Waar is deze het goedkoopst te krijgen?
- Heeft iemand ervaringen met één van deze camera's?

Kom alsjeblieft niet aan met "even doorsparen en een Canon Powershot zoveel kopen" want zoveel geld heb ik er niet voor over.

Alvast heel erg bedankt.

<font color="#df040f">* wacko</font>

edit -> vraagje erbij

• wacko
Niemand?

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 22:04
Ik heb zelf een JenOptik JD12 cameraatje. Deze schiet 1024x768 en heeft standaard een 2MB smart-media card. Hij kost bij Alternate geloof ik 349 piek.
Ik ben er wel tevreden mee. Je moet voor zo'n prijs echter niet te veel verwachten natuurlijk.
Enige nadeel is dat ie op een com-poort gaat en niet op usb. Misschien is dat met een verloopplugje te fixen.
M'n icon is met die camera gemaakt overigens. Ik heb er nix aan veranderd, dus als je hem download heb je precies de foto zoals de camera hem gemaakt heeft. De fotograaf was ik ook zelf.

• wacko
(wat een kut-url om in te typen, die foto van jou ;))

Bedankt voor je reactie.

Ik zie dat bij Alternate excl. btw is, inclusief is ie fl 410,-, komt ook nog eens fl 25,- verzendkosten bij, dus dan loopt het lekker op.

De Agfa CL20 is ook fl 410,- en fl 15,- verzendkosten. Prijs maakt dus niet zo heel veel uit.

Voordeel van de CL20 is dat ie tot 1280x960 kan en 1.3 megapixel, nadeel is de 1mb ipv 2mb SmartMedia kaart.

Nu zit ik dus onwijs te twijfelen...

Weet jij toevallig waar de website van JenOptik zit? http://www.jenoptik.com is iets anders (denk ik).

Ook is het kut dat er nergens reviews van beide camera's zijn te vinden ;(

Verwijderd

http://www.agfahome.com/product/CatProd_DisplayPublic.html?id=4530
Deze vind ik wel jummie, alleen hoe duur is hij? :?

• Pulp
Je moet wat over hebben voor die foto, dat klopt. Het was alleen wel lekker gemakkelijk uit elkaar houden op m'n harddisk met zo'n uitgebreide titel.

De site die je gevonden had is wel van het goeie bedrijf, maar je zult er waarschijnlijk nix vinden over digitale camera's. Het is namelijk een bedrijf dat veel meer produceerd dan cameraatjes. Ze zijn vooral heel groot op het gebied van lasers en laserdiodes. Ze hebben zelfs een laser-tv in ontwikkeling. Dus beeld opgebouwd met een rode, groene en blauwe laserstraal (half jaar geleden drie werkende prototypes in een lab).

Ik heb begin dit jaar vijf maanden stage gelopen in Jena (de plaats waar het bedrijf vandaan komt). Niet bij JenOptik, maar bij Carl Zeiss. JenOptik is hier zo'n tien jaar geleden uit ontstaan.

Het cameraatje heb ik voor 349 DM bij Alternate Duitsland gekocht (www.alternate.de) Er komt dan geen belasting bij, enkel verzendkosten. Misschien is dit een optie om iets goedkoper uit te zijn. Ik heb er meteen een 8 MB smart-media kaartje bij gekocht. Op de 2 MB gaan gemiddeld zo'n 13 foto's volgens de handleiding. Mijn ervaring is dat dit meestal iets meer is zelfs.

Op http://beam.to/bas_in_jena staan nog veel meer foto's die ik met de camera heb gemaakt.

• Pulp
Er is van JenOptik trouwens ook nog een JD11. Deze schiet 640x480 en is verder identiek. Ik zag hem laatste geloof ik nog staan voor 249 piek. In een winkel in Den Haag was dat.
De camera's werken trouwens op twee penlites.

• wacko
Ik had de site van de camera's nog gevonden, was jenoptik-cameras.com of zoiets.

Je hebt trouwens leuke foto's op je site staan! :)

Ik had die 11 ook zien staan op Alternate, maar ik denk dat ik toch voor de Agfa ga. USB en webcam erbij is toch wel relaxed denk ik.

Wat kost zo'n los 8mb kaartje eigenlijk? En hoe lang gaan de batterijen ongeveer mee?

Nogmaals bedankt voor je reacties.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 20:38 schreef Ex het volgende:
http://www.agfahome.com/product/CatProd_DisplayPublic.html?id=4530
Deze vind ik wel jummie, alleen hoe duur is hij? :?
Zag hem net op alternate voor 1049.00 DM staan, een beetje te duur... :'(
Maar hij's wel lekker! :9~

Ik zie ook dat er op alternate geen 8mb flash kaarten meer zijn te krijgen...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik wil alleen ff zeggen dat de DSC-S50 roelz :9~

(3x jouw budget)

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

je hebt nog niet helemaal goed rond gekeken. want Creative heeft ook een webcam met een ingebouwde digi cam. webcam go heette ie ofzo. may be is dat een id.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Pulp
Op maandag 18 december 2000 21:00 schreef wacko het volgende:
Ik had de site van de camera's nog gevonden, was jenoptik-cameras.com of zoiets.

Je hebt trouwens leuke foto's op je site staan! :)

Ik had die 11 ook zien staan op Alternate, maar ik denk dat ik toch voor de Agfa ga. USB en webcam erbij is toch wel relaxed denk ik.

Wat kost zo'n los 8mb kaartje eigenlijk? En hoe lang gaan de batterijen ongeveer mee?

Nogmaals bedankt voor je reacties.
Fijn dat je m'n foto's kan waarderen. De site is een soort verslag geweest van wat ik meemaakte. Hadden vrienden en familie in Nederland daar een beetje een beeld van. Die digi-cam was daar perfect voor.

Een 8 MB kaartje is geloof ik iets van 6 tientjes ofzo.

De batterijen gaan met af en toe flitsen, deleten en downloaden naar de pc zo'n 70 tot 100 foto's mee schat ik. Je kunt de camera ook extern voeden. Ik heb hier een adapter voor gekocht bij een electronicaboer voor twee tientjes. Is niet zo handig met foto's maken, maar wel met downloaden.

Verwijderd

let vooral op het lensje.trust niet doen.

Verwijderd

Kijk anders eens ergens 2e hands een vriend van mij heeft er laatst een gekocht voor 150,- werkte 100%. Ik weet het merk ed niet alleen dat de resolutie op 1200*1024 kon.

En als je echt gewoon super goedkoop wilt, moet je een of andere modellen cdrom kopen (laatst ergens gezien ik geloof van cosmopolitan)daar zat een digitale camera bij in totaal voor 100,- nieuw.
Maar dat zal wel heeel fout spul zijn :)

Verwijderd

Cosmopolitan is toch een vrouwen tijdschrift :? ?

• wacko
Bedankt voor alle reacties!
Op maandag 18 december 2000 23:46 schreef ReseTTim het volgende:je hebt nog niet helemaal goed rond gekeken. want Creative heeft ook een webcam met een ingebouwde digi cam. webcam go heette ie ofzo. may be is dat een id.
Ja, die heb ik ook nog gezien. Maar volgens mij is dat ding hartstikke groot om mee te nemen, en echt mooi is ie niet. De resolutie is ook niet echt geweldig en hij heeft weinig opslagcapiciteit volgens mij. Toch bedankt.
Op dinsdag 19 december 2000 04:44 schreef BAZZA het volgende:Cosmopolitan is toch een vrouwen tijdschrift :? ?
Nee, met modellen enzo. Wel min of meer vrouwelijk ja ;)

Kun je in zo'n apparaat eigenlijk ook gewoon standaard oplaadbare batterijen gebruiken?
Pagina: 1