[Game] Bewegingsvrijheid en niet donker

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:49
Ik ben de shooters zat geworden, af en toe een potje UT2004 vind ik wel leuk om te doen maar daar houdt het op. Ik speel heel vaak RPGs en ik verbaas me over het zovaak terug komen van donkere keldertjes, donkere steden en donkere kastelen waar je rond moet dwalen en monsters moet verslaan. Nu zoek ik een RPG/adventure game waar je veel vrijheid hebt, ik moet dus kunnen lopen en staan waar ik wil, EN ik wil dat de lucht niet donker is.

Waarom dit zou je vragen? Ik wordt eigenlijk zelf een beetje somber van games die alleen in het donker afspelen. Ik heb 2 voorbeelden waar ik mee duidelijk wil maken wat ik zoek:

Vice City; het is vaak lekker licht, wat zorgt voor een bijna vrolijke sfeer, dat zoek ik in een game.
Mario 64; deze game die ik vroeger speelde, gaf me ook veel vrijheid en alhoewel het ook grotendeels in kastelen etc afspeelde, was hier vaak een heel lekker licht sfeertje.

Ik zoek graag een RPG of een adventure game, dus gelieve geen shooters oid posten. Ik HOOP dat iemand een beetje begrijpt wat ik wil, laat ze maar komen :)

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Morrowind? Alle vrijheid die je hebt ! (volgens mij is er geen game met meer vrijheid :))

[ Voor 31% gewijzigd door bop op 18-04-2004 17:27 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RayMan 3 :)

Het lijkt kinderachtig, maar het is een geweldig cool spel :D. Lekker vrolijk, leuke muziek, ik geloof dat het ook onder adventure valt.

[ Voor 34% gewijzigd door kamerplant op 18-04-2004 17:28 ]

🌞🍃

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

DataBeest schreef op 18 april 2004 @ 17:27:

Het lijkt kinderachtig, maar het is een geweldig cool spel :D. Lekker vrolijk, leuke muziek, ik geloof dat het ook onder adventure valt.
Zat ik inderdaad ook aan te denken! is inderdaad zeer vrolijk en leuk maar je hebt niet echt veel bewegingsvrijheid.. Maar eigenlijk zou ik eerder voor Rayman 2 gaan die is naar mij mening stukken beter dan Rayman 3

Ook wel een leuke game met veel vrijheid en niet echt donker is Outcast, al wel wat ouder maar daarom niet minder leuk.

Of misschien Little Big Adventure 2 één van mijn favoriete games lekker vrolijk en veel vrijheid al moet je natuurlijk wel een reeks van bepaalde handelingen uitvoeren om het spel tot een einde te brengen, maar voor de rest heb je eigenlijk volledige vrijheid :)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

hmm, niet al te donkere RPGs met een grote beweginsvrijheid... Zoals boven al wordt aan gegeven The Elder Scrolls III: Morrowind, grote wereld met niet al te grote dungeons (anders dan bij de voorgaande delen ;)) en mischien de Might and Magic serie als de graphics je niet zo veel boeien...

Er zijn erg veel RPG met een heel erg grote bewegingsvrijheid... maar in de meesten zitten ook erg grote (duistere) dungeons.

• danslo
FLeSH schreef op 18 april 2004 @ 17:27:
Morrowind? Alle vrijheid die je hebt ! (volgens mij is er geen game met meer vrijheid :))

Gaat toch meer richting gebouwen etc. Kijk naar Zelda Ocarina of Time.. Ook die vrijheid, maar je ziet net wat meer blauwe lucht, ik vind het heel moeilijk uit te leggen.
DataBeest schreef op 18 april 2004 @ 17:27:

Het spel moet wel een realistische tint hebben :) Het lieftst gewoon mensen ipv monsters/poppetjes.

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 04:39
Koop een GameCube en ga Zelda spelen. ;) Wind Waker is een en al vrijheid en mooi weer.

Ook een tip: Far Cry, erg relaxt weertje, redelijk veel vrijheid (maar is wel een shooter).

• danslo
Thijs schreef op 18 april 2004 @ 17:35:
Koop een GameCube en ga Zelda spelen. ;) Wind Waker is een en al vrijheid en mooi weer.

Ook een tip: Far Cry, erg relaxt weertje, redelijk veel vrijheid (maar is wel een shooter).
Ik ben juist van plan binnenkort een PS2 met FFX-2 te kopen, maar in de tussentijd zou ik graag iets hebben waar ik me bezig mee kan houden :D

edit; nee geen pr0n

[ Voor 3% gewijzigd door danslo op 18-04-2004 17:37 ]

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

cls schreef op 18 april 2004 @ 17:35:
[...]

Gaat toch meer richting gebouwen etc. Kijk naar Zelda Ocarina of Time.. Ook die vrijheid, maar je ziet net wat meer blauwe lucht, ik vind het heel moeilijk uit te leggen.
Ik heb dat spel zelf een maand of wat gespeeld.. maar je bent echt helemaal vrij hoor. Ik bedoel; ik was drie kwart van de tijd buiten. Het is maar wat jij ermee doet. Je kan gewoon rond gaan lopen en losse dingetjes doen.

Ik ben echt op plekken geweest dat er binnen 10 minuten lopen (in het spel dus) geen huisje te vinden was, laat staan een dorp!

Echt een leuk spel als je ervan houd en er de tijd voor neemt (en hebt dus :P)

:D

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Verwijderd

cls schreef op 18 april 2004 @ 17:37:
[...]

Ik ben juist van plan binnenkort een PS2 met FFX-2 te kopen, maar in de tussentijd zou ik graag iets hebben waar ik me bezig mee kan houden :D

edit; nee geen pr0n
Probeer Golden Sun eens. Het spel heeft een licht sfeertje en je hebt heel veel vrijheid.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

Flapmo

and back is gigi!

MMORPG ragnarok online, zie ook got topic hier in forum. Maar dat is dan weer betaald :). Misschien niet helemaal wat je zoekt.

Morrowind, heb ik me uren mee vermaakt (offline).
Little Big Adventure 2, erg oud, uren mee vermaakt, beste adventure ooit gemaakt naar mijn idee :).

Uhm rest moet ik even goed nadenken, diablo heb ik 5 jaar gespeeld maar das nu een beetje verouderd :P.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• danslo
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 17:39:
[...]

Probeer Golden Sun eens. Het spel heeft een licht sfeertje en je hebt heel veel vrijheid.
Ik zit nu een beetje te googlen, maar ik zie zoveel verschillen. The lost age bijvoorbeeld is voor GBA :X

Verwijderd

Ik zou de adventure Syberia aanraden (deel 1 heb ik gespeeld, deel 2 is inmiddels uit)

Speelt zich af in lichte en schitterende wereld waar je redelijk vrij in kunt bewegen.
Niveau ligt niet echt hoog, maar ik heb me er toch aardig wat uurtjes mee vermaakt. Voordeel is meteen dat het niet zo frustrerend is als die adventures waar je zonder FAQ-guide niet doorheen kunt komen.

Zeker de moeite waard door de werkelijk schitterende graphics van dit spel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 17:49 ]

Verwijderd

cls schreef op 18 april 2004 @ 17:42:
[...]

Ik zit nu een beetje te googlen, maar ik zie zoveel verschillen. The lost age bijvoorbeeld is voor GBA :X
Deel 1 van golden Sun ook. Heb je een GBA?

• danslo
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 17:55:
[...]

Deel 1 van golden Sun ook. Heb je een GBA?
Nee :P

Verwijderd

cls schreef op 18 april 2004 @ 17:25:
Ik ben de shooters zat geworden, af en toe een potje UT2004 vind ik wel leuk om te doen maar daar houdt het op. Ik speel heel vaak RPGs en ik verbaas me over het zovaak terug komen van donkere keldertjes, donkere steden en donkere kastelen waar je rond moet dwalen en monsters moet verslaan. Nu zoek ik een RPG/adventure game waar je veel vrijheid hebt, ik moet dus kunnen lopen en staan waar ik wil, EN ik wil dat de lucht niet donker is.

Waarom dit zou je vragen? Ik wordt eigenlijk zelf een beetje somber van games die alleen in het donker afspelen. Ik heb 2 voorbeelden waar ik mee duidelijk wil maken wat ik zoek:

Vice City; het is vaak lekker licht, wat zorgt voor een bijna vrolijke sfeer, dat zoek ik in een game.
Mario 64; deze game die ik vroeger speelde, gaf me ook veel vrijheid en alhoewel het ook grotendeels in kastelen etc afspeelde, was hier vaak een heel lekker licht sfeertje.

Ik zoek graag een RPG of een adventure game, dus gelieve geen shooters oid posten. Ik HOOP dat iemand een beetje begrijpt wat ik wil, laat ze maar komen :)
'
En hoe zit het met monsters? Word je daar ook moe van? Het on-realisme? Ik dus vaak wel. Ik zelf ben gek op het spel Kingpin: Life of Crime. Erg oud, maar een hele leuke shooter, en hoe wel het een redelijk donkere sfeer heeft omdat het in de ghetto is, kan je het als een mafia achtige 1person shooter zien. Vaak zit je ook binnen in verlichte gebouwen, dus genoeg licht, en niet een spooky sfeer.

Verwijderd

Serious Sam first en/of second encounter? Open velden, mooi weer en knallen op alles wat los en vast zit. Meeste levels spelen zich buiten af.

• danslo
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 17:59:
[...]

'
En hoe zit het met monsters? Word je daar ook moe van? Het on-realisme? Ik dus vaak wel. Ik zelf ben gek op het spel Kingpin: Life of Crime. Erg oud, maar een hele leuke shooter, en hoe wel het een redelijk donkere sfeer heeft omdat het in de ghetto is, kan je het als een mafia achtige 1person shooter zien. Vaak zit je ook binnen in verlichte gebouwen, dus genoeg licht, en niet een spooky sfeer.
cls schreef op 18 april 2004 @ 17:35:

[...]

Het spel moet wel een realistische tint hebben :) Het lieftst gewoon mensen ipv monsters/poppetjes.
Shooters trekken mij niet echt (behalve UT2k4)

Verwijderd

Ik snap je probleem maar al te goed alleen op wat andere gebieden .

ik wil ook vrijhied wat ik bij planetside had ,maar dan zijn het weer robots inplaats van mensen dus vindt ik het toch weer sucken na een tijdje.

maar dat zijn shooters en die speel ik alleen maar omdat die zonder domme monsters enz zijn (cod of mohaa bijv)

Maar elke rpg die je aanraakt gaat om skeletten zombies en kelders lijkt het wel dus ik kan niet wachten tot ze wat realistischer worden .

maar eigenlijk wijk ik weer af ik hou het hierbij ;)

Verwijderd

Lineage 2. Zie ook het topic in dit forum

• Max|Burn
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het is al gezegd maar inderdaad, naast erg donkere delen heeft Morrowind een GROOOOT deel wat lieve boompjes, giant paddestoelen etc heeft in een superleuke setting :D Sommige steden zijn ook leuk om doorheen te bankjeren..lekker lullen met npc's (non playable characters)

ma ma ma ma ma macron one

• Virgil
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

MaxBurn schreef op 18 april 2004 @ 21:10:
Het is al gezegd maar inderdaad, naast erg donkere delen heeft Morrowind een GROOOOT deel wat lieve boompjes, giant paddestoelen etc heeft in een superleuke setting :D Sommige steden zijn ook leuk om doorheen te bankjeren..lekker lullen met npc's (non playable characters)
En als je daar genoeg van hebt kan je altijd nog de stripbar in lopen >:) die heb je namelijk ook :D

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 16:53

hayate666

zwaardfetisjist

SeRRveR schreef op 18 april 2004 @ 21:18:
[...]

En als je daar genoeg van hebt kan je altijd nog de stripbar in lopen >:) die heb je namelijk ook :D
Die stripbar is vrij overrated trouwens ;)

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• LordMithril
  • Laatst online: 31-10 23:10
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Gooi gewoon je gamma ingame omhoog ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23

UTM

Baldur's Gate vind ik persoonlijk ook erg goed:
  • Niet al te veel dungeons
  • Speelt zich veel 'overdag' af
  • Je kan humans kiezen :P
  • Maar er zijn wel wat mindere punten zoals de niet realistische tegenstanders
Verder vind ik Zelda (zowel Gamecube als N64) ontzettend goed :+
edit:

Bedenk ik me net: Prince of Persia (de allernieuwste dan ;)) Deze is overall licht en je hebt enorm veel vrijheid

[ Voor 25% gewijzigd door UTM op 18-04-2004 22:34 ]

Verwijderd

probeer Pristontale eens, ook erg kleurrijk..is freeware mmorpg

ff googlen..

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
cls schreef op 18 april 2004 @ 17:25:

Pirates of the Caribbean

Deze heeft een echte (hoe kan het ook anders) caribische sfeer. Veel mooi weer. Een echte RPG veel vrijheid, je kunt gaan en staan waar je maar wilt. Ik denk dat dit nog het meest aan je omschrijving voldoet. Spellen als prince of persia sands of time zoals voor mij bijvoorbeeld aangegeven werden slaan natuurlijk volledig de plank mis. Dat is een hele eenzame game weinig interactie met npc's en hoewel het heel sfeervol is komt het ook heel troosteloos over. En bovendien is het geen NPC. Dus ik zou voor pirates of the caribbean gaan.

Verwijderd

Nou vergeet ik denk ik een van de coolste spellen die je wel zal waarderen. Fallout 1/2.
Je kan echt alle kanten op, en ook al zijn er mutants op sommige plekke aanwezig, zijn deze eerder hilarisch dan eng. Maar dat merk je wel als je deze spellen speelt.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Wat dacht je van Vietcong dat is een vrij "licht" spel

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:55
Persoonlijk zal ik toch voor ''Maffia: The City of lost in heaven'' gaan, lekker leuk spel speelt zich af rond de jaren '30.
Hangt ook een leuke sfeer, je kunt auto's stelen (Auto's uit de '30'ge jaren) en wapens kopen in free ride en missie modes.
En je doet missies voor de Maffia, wat helemaal tof is.
Een beetje GTA, alleen realistischer.
Ik heb het spel nu al 3x uit gespeeld, en ik persoonlijk vindt het nog steeds een geweldig spel.
Meer info: www.mafia-game.com

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Ik zou eens naar Gothic II kijken. Prachtige open RPG (bijna het hele eiland staat gelijk tot je beschikking), dag en nacht cyclus (en als jij dat wilt, struin je alleen overdag, in het zonnetje, over het eiland. En qua tegenstanders voor het grootste deel allerlei bosbewoners (beesten) en mensen (mercenaries).

Meesterlijke RPG!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Ik denk: Knights Of The Old Republic

Gebaseerd op het Star Wars universum, maar met RPG elementen en frisse kleuren. Erg vermakelijk en duurt ook nog eens vrij lang.

Verwijderd

Als je hack 'n slash rpg (a la D2) ook leuk vindt, is Sacred misschien iets voor je. Het is niet donker, behalve als het nacht is :P, maar dat duurt meestal niet zo lang. Grootste deel van de tijd is het gewoon licht en ook in de meeste caves/dungeons is het vrij licht. En je hebt best wel veel vrijheid in het spel.

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ikzelf vind Far Cry ook behoorlijk veel vrijheid hebben, uiteindelijk speel je het spel wel op een bepaalde manier.

Of waar je misschien naar uit zou moeten kijken is de MMORPG The Matrix Online
Ze zouden de hele stad hebben nagebouwd, met auto's en alles.
Ze zijn uitgegaan van ongeveer 10.000 spelers op een server, dus volgens mij moet dat gezellig worden :)

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://thematrixonline.warnerbros.com/img/ss/newscreen0101013.jpg

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 18:29

Dannies

Urashima Keitaro

El_Quedro schreef op 19 april 2004 @ 09:08:
Ikzelf vind Far Cry ook behoorlijk veel vrijheid hebben, uiteindelijk speel je het spel wel op een bepaalde manier.

Of waar je misschien naar uit zou moeten kijken is de MMORPG The Matrix Online
Ze zouden de hele stad hebben nagebouwd, met auto's en alles.
Ze zijn uitgegaan van ongeveer 10.000 spelers op een server, dus volgens mij moet dat gezellig worden :)

Screenshot:
[afbeelding]
10.000 spelers op 1 server?! wat voor een upload moet die server wel niet hebben?

ik lees dat je er ook voor moet gaan betalen per maand, ook niet echt trek in, klinkt wel als een leuke game als ik het zo lees

[ Voor 11% gewijzigd door Dannies op 19-04-2004 15:22 ]

-- Microsoft Certified Professional --

Verwijderd

Monkeys Island 3 is echt een adventure waar je vrolijk van word ! Mooi weer, caribisch gebied, veel humor, en het eerste eiland zit al meteen vol chicks. (of waren het nou apen..)

• Willybubba
  • Laatst online: 31-10 20:46

Willybubba

Nut up or shut up.

Beyond Good and Evil.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:04
Idd wilde ik net zeggen :) Lekker veel bewegingsvrijheid met leuke omgevingen en kleurtjes :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je speelt 'm alleen wel in een dag of twee gamen helemaal uit :/

* pagani baalt dat hij twee dieren op de bovenste verdieping in de fabriek niet gefotografeerd heeft, nu kan ik er niet meer bij komen en mis ik dus alleen twee dieren :(

[ Voor 32% gewijzigd door pagani op 20-04-2004 12:43 ]

Pagina: 1