Toon posts:

Sweex 11G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een 802.11G pci-kaart van sweex maar krijg dit ding met geen mogelijkheid geinstalleerd.
Ik heb eerst de drivers geinstalleerd en de pc herkent de netwerkkaart maar kan de drivers niet vinden? Wie kan mij helpen?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Welke Windows versie draai je?

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

probeer ff in apperaat beheer (rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen ;)) en dan hardware--> apperaat beheer, je ziet dan als het goed is die sweex adapter met een ! er voor (en in het geel) je opent die en klikt op stuurprogramma opnieuw installeren, de rest spreekt voor zig

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Welke Windows versie draai je?

Ik draai op 2000 en heb SP4 reeds geinstalleerd.

probeer ff in apperaat beheer (rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen ) en dan hardware--> apperaat beheer, je ziet dan als het goed is die sweex adapter met een ! er voor (en in het geel) je opent die en klikt op stuurprogramma opnieuw installeren, de rest spreekt voor zig

succes

Heb ik ook al geprobeerd maar geeft aan dat dit geen geldige driver is. Ik zie twee apparaten met een uitroepteken Net en networkcontroller. Heb btw ook de nieuwste drivers al gedownload bij sweex maar helpt helaas ook niet...

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:53
Als je dat kan inruilen (mits bijbetalen) doe dat dan maar snel voor bvb een Linksys exemplaar.

Sweex is mischien niet (altijd) slecht maar minstens budget gerief dat het vaak laat afweten...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Je hebt een oudere PC gok ik???

Probleem ligt niet aan Sweex, maar geld voor de meeste 54Mbit kaarten..

Je moederbord heeft PCI 2.1 sloten gok ik (zie manual van je mobo) en als je goed de specs van die 54mbit kaart bekijkt zie je dat die PCI 2.2 nodig heeft........

Wil je toch 54Mbit, is de enige (werkende) oplossing: USB2 PCI kaartje erin, en daar een USB2 54Mbit ding in.....

Op USB1 kan het ook, maar dan is die 54Mbit weer zo zinloos.. (USB1=12Mbit)

Er zijn enkele gevallen dat het wel werkt in een PCI 2.1 slot, maar dat is uitzondering. (Ik heb iemand gehoord die m wel op een LX chipset werkend had, maar weer niet op een (nieuwere) BX)

Verwijderd

Topicstarter
Yepp is inderdaad een oudere pc! Had eerst een USB stick gekocht maar verbinding was drama. Zou een 11B (pci) kaartje wel werken?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 17:52:
Yepp is inderdaad een oudere pc! Had eerst een USB stick gekocht maar verbinding was drama. Zou een 11B (pci) kaartje wel werken?
Denk het wel, moet je ff kijken bij de fabrikant of er PCI 2.2 genoemd wordt.

Houd er wel rekening mee dat als je een 11Mbit client op een 54Mbit AP hangt, meteen dat hele AP terugvalt naar 11Mbit en je dus geen 54Mbt kunt benutten.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik eerst ook bang voor maar gaat goed, mijn laptop met pcmcia kaartje van ASUS bleef gewoon op 54 mbits draaien (hulde!)
Anayway bedankt voor de hulp! Heb er nu vrede mee dat het niet werkt, weer een frustratie minder!
Pagina: 1