Hier zitten wij in een migratie van Novell Netware 3.12 naar Samba 2.0.7 op een linux-server. Ik wil nu de bestanden die beschikbaar zijn op Netware ook beschikbaar stellen onder de Samba-server. Nu heb ik ook een Netware-volume gemount. De bestanden hebben als user-owner root en als group-owner users. De groep users kan lezen, uitvoeren en schrijven. Dat kan de user-owner ook. Ik heb in Samba een share aangemaakt die verwijst naar de gemounte directory die weer verwijst naar de Netware-server. Verder heb ik op linux een user aangemaakt genaamd test die lid is van de groep users. Als ik op een windows machine in log als test, en op die share een directory maak, dan zegt windows: kan niet een directory aanmaken met dezelfde naam. Maar er is helemaal geen directory met dezelfde naam. Als ik dan op beeld vernieuwen klik, zie ik gewoon Nieuwe Map staan. Voor elke wijziging die de user test maakt, moet eerst beeld vernieuwen worden aangeklikt wil de wijziging gezien worden. Als ik op windows als root inlog, is er niets aan de hand. Wie weet de oplossing voor het beeld vernieuwen probleem?
Hmmm.... waarom blijven jullie geen NetWare 3.12 driiaen... werkt toch goed?
En anders gooi je de 3.2 patch er overheen.
Heb je gelijk wat mekkelijkere tools.
En anders gooi je de 3.2 patch er overheen.
Heb je gelijk wat mekkelijkere tools.
Verwijderd
Wat is de achterliggende gedachte om te migreren??
Nieuwe features??
Nieuwe uitdaging??
Internet ??
Licenties ??
Ik zou wel eerst even goed nadenken voordat je zomaar gaat migreren.
Nieuwe features??
Nieuwe uitdaging??
Internet ??
Licenties ??
Ik zou wel eerst even goed nadenken voordat je zomaar gaat migreren.
We willen domein functionaliteit en computerbeveiliging (profiles op de server enz.). Maar misschien kunnen we dezelfde functionaliteit ook wel met Novell Netware 5.1 verkrijgen. Er zijn verschillende redenen om naar een nieuwer systeem over te stappen. Die is server is trouwens al gepatched naar 3.2.
Wij hebben een tijdje novel 5 gehad .... we waren om de have klap profielen van mensen kwijt
... erg klote dus .... en zo waren en nog een aantal dingen .... suc6
Jah... dat heb je altijd met die klote windows profielen. BAH!
Maar dat licht gelukkig niet aan Novell.
Maar dat licht gelukkig niet aan Novell.
Als je de beschikking hebt over Novell 5.1 zou ik voor die oplossing gaan. Samba onder Linux is qua domein controller nog steeds niet helemaal uitgekristaliseerd. Als je een Novell 5.1 server pakt met Zenworks erop (gratis versie met beperkte mogelijkheden die al voldoen is te downloaden bij Novell) kun je het hele policy gedeelte via Zen maken. Als je echt een betere beveiliging wilt zou ik nog niet voor Samba op Linux kiezen. Mocht je het willen doen met een domein controller kies dan voor Win2000/WinNT als server.
Verwijderd
Wij draaien nu al 4 maanden netware5 (geen 5.1) en hebben in die tijd nog geen 1 profiel verloren. Toch hebben we 800 users.Op dinsdag 19 december 2000 23:40 schreef paulh het volgende:
Wij hebben een tijdje novel 5 gehad .... we waren om de have klap profielen van mensen kwijt... erg klote dus .... en zo waren en nog een aantal dingen .... suc6
Verwijderd
Ik zou kiesen voor een directory i.p.v. een domein. Windows2000 gebruikt nu ook een Directory maar die is nog niet helemaal af. De directory van novell (NDS) bestaat al 7 jaar en heeft zich dus al bewezen. Het produkt is ook al goed uitgekristaliseerd en heeft hierdoor hele mooie mogelijkheden gekregen.Op woensdag 20 december 2000 11:30 schreef Myrdhin het volgende:
Als je de beschikking hebt over Novell 5.1 zou ik voor die oplossing gaan. Samba onder Linux is qua domein controller nog steeds niet helemaal uitgekristaliseerd. Als je een Novell 5.1 server pakt met Zenworks erop (gratis versie met beperkte mogelijkheden die al voldoen is te downloaden bij Novell) kun je het hele policy gedeelte via Zen maken. Als je echt een betere beveiliging wilt zou ik nog niet voor Samba op Linux kiezen. Mocht je het willen doen met een domein controller kies dan voor Win2000/WinNT als server.
Bedankt voor het meedenken. In het netwerk heb ik dus NT4 workstations. Kan ik het dan zo maken dat mensen lokaal op de NT4 workstations met dezelfde naam inloggen en dat ze op netware met een verschillende naam inloggen terwijl de gebruikers (op novell) toch een verschillend windows-profiel hebben? Worden de profielen van de gebruikers dan toch goed geladen, ook al hebben ze geen apart lokaal-account?
Zou ik ook mogen vragen waarom je deze constructie in gedachte hebt?Op woensdag 20 december 2000 21:57 schreef Theodoor het volgende:
Bedankt voor het meedenken. In het netwerk heb ik dus NT4 workstations. Kan ik het dan zo maken dat mensen lokaal op de NT4 workstations met dezelfde naam inloggen en dat ze op netware met een verschillende naam inloggen terwijl de gebruikers (op novell) toch een verschillend windows-profiel hebben? Worden de profielen van de gebruikers dan toch goed geladen, ook al hebben ze geen apart lokaal-account?
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Deze constructie heb ik in gedachten omdat ik niet 400 gebruikers (met dezelfde rechten) op alle computers wil aanmaken. Die 400 gebruikers mogen geen schrijfrechten op de hardeschijf van het NT-workstation hebben (behalve in enkele directories).
Onno, wat kan je daarmee?
Onno, wat kan je daarmee?
Op het moment dat je op NetWare inlogt wordt automatisch een NT account met dezelfde naam gemaakt. (die evt. ook weer automatisch verwijderd kan worden nadat je uitgelogd bent)
Maar kan ik ook al die netware-users in een groep bij elkaar houden zodat ik met die groep de bestandsrechten op de Workstations kan beheren?
Is dat "members of", leden van Netware-groepen of van lokale NT-groepen?
Is dat "members of", leden van Netware-groepen of van lokale NT-groepen?
Dat zijn NT groepen. Het gaat in dat schermpje immers om NT users die gemaakt worden... 
En daarmee is je eerste vraag ook meteen beantwoord: ja.
En daarmee is je eerste vraag ook meteen beantwoord: ja.
Pagina: 1