Java progs. onder Linux traag, maar onder Windows niet

Pagina: 1
Acties:

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik werk al een tijdje naar alle tevredenheid met JEdit, een zeer uitgebreide Open Source editor geschreven in Java. Mijn probleem is dat JEdit onder Linux erg traag is. Dit geldt overigens voor alle Java programma's en applets onder Linux vind ik. Het gekke is dat JEdit onder Windows wel gewoon snel werkt, terwijl ik in beide gevallen dezelfde (nieuwste) versie van Java en JEdit gebruik. Hoe komt dat toch? En is Java (JEdit) wat sneller te krijgen onder Linux? Nu werkt het echt niet fijn, vooral scrollen gaat erg hakkerig.

Ik gebruik Fedora Core 2 test 2 (kernel 2.6) op een Celeron 1200 met een Matrox G550 (met mga driver).

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Welke SDK gebruik je?

• Blackdown SDK
• SUN SDK
• IBM SDK

Blackdown en IBM zijn sneller dan SUN.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Hark
psyBSD schreef op 18 april 2004 @ 16:40:
Welke SDK gebruik je?

• Blackdown SDK
• SUN SDK
• IBM SDK

Blackdown en IBM zijn sneller dan SUN.
Sun 1.4.2. Ik zal eens een andere installeren. Maar werken Java programma's daar net zo goed op dan?

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ja, alleen loopt de ontwikkeling van de andere een beetje achter op SUN.
Als je kijkt naar de versie-nummer. (Sun is al bij 1.5 dacht ik)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Hark
Nou ik heb het hele circus van Blackdown geinstalleerd (geen RPM te vinden van dat ding natuurlijk) en Sun Java gedeinstalleerd. Maar ik zie helemaal geen enkel verschil. Alles gaat nog precies even traag.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

hmm, en het maakt niet uit of je een applet of applicatie maakt?
kijk anders eens naar je browser of window-manager. Welke gebruik je daarvan?

[ Voor 39% gewijzigd door psyBSD op 18-04-2004 17:26 ]

• Hark
psyBSD schreef op 18 april 2004 @ 17:25:
hmm, en het maakt niet uit of je een applet of applicatie maakt?
kijk anders eens naar je browser of window-manager. Welke gebruik je daarvan?
Nou applets gebruik ik zelden eigenlijk, dus dat kan ik niet echt vergelijken helaas. Het gaat mij om JEdit (en een beetje LimeWire), maar daar merk ik geen enkel verschil.

De browser (Mozilla 1.6) is dus niet van toepassing. Ik gebruik Gnome 2.6, maar in KDE (3.2) is JEdit precies even traag. Wel valt me op dat in native Linux-applicaties ik mooie anti-aliased letters heb, en in Java applicaties niet. Blijkbaar worden Java applicaties op een andere (lelijkere en tragere) manier gerendert of zo... (Misschien praat ik wel onzin hoor, ik weet hier echt niet veel van).

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Probeer eens in een terminal je java-prog te draaien:

Bash:
1
2
3
java <filename>

#<filename> zonder .class natuurlijk.

Als hij dan nog traag is ligt het aan linux, anders aan je IDE.
Welk onderdeel van linux ligt open voor discussie ;)

[ Voor 22% gewijzigd door psyBSD op 18-04-2004 17:40 ]

• Hark
psyBSD schreef op 18 april 2004 @ 17:40:
Probeer eens in een terminal je java-prog te draaien:

Bash:
1
2
3
java <filename>

#<filename> zonder .class natuurlijk.

Als hij dan nog traag is ligt het aan linux, anders aan je IDE.
Welk onderdeel van linux ligt open voor discussie ;)
Hier snap ik het nut niet zo van. Of ik JEdit nou opstart door 'jedit' in te tikken of 'java -jar jedit', dat komt op precies hetzelfde neer. Maar goed, ik heb het gedaan en het helpt niets.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Dit is wel vaag, want bij mij draait JEdit (ook het scrollen) prima eigenlijk...

Okay, wel een wat sneller systeem (blackdown JDK trouwens), maar zo'n groot verschil zou dat niet mogen maken.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

jedit is je ide toch? ik bedoel je java-programma, dus wat je gemaak hebt. Bij sommige ide's maakt het weldegelijk uit, (hoewel dat idd niet zou moeten mogen).
Das waarschijnlijk omdat ze vies gecode zijn ofzo.

[ Voor 51% gewijzigd door psyBSD op 18-04-2004 18:01 ]

• Hark
Wilke schreef op 18 april 2004 @ 17:58:
Dit is wel vaag, want bij mij draait JEdit (ook het scrollen) prima eigenlijk...

Okay, wel een wat sneller systeem (blackdown JDK trouwens), maar zo'n groot verschil zou dat niet mogen maken.
Heb je verder ook alles anti-aliased? Misschien komt het wel door mijn videokaart, dat is een Matrox G550 (=nogal traag). Misschien heeft die moeite met anti-aliased en niet anti-aliased door elkaar (mijn Windows 2000 is helemaal niet anti-aliased, en daar gaat JEdit dus wel snel).

• Hark
psyBSD schreef op 18 april 2004 @ 18:00:
jedit is je ide toch? ik bedoel je java-programma, dus wat je gemaak hebt. Bij sommige ide's maakt het weldegelijk uit, (hoewel dat idd niet zou moeten mogen).
Das waarschijnlijk omdat ze vies gecode zijn ofzo.
JEdit is toevallig gewoon het programma dat ik wil draaien onder Linux. Het is een uitgebreidde editor, ik gebruik hem om PHP te typen. Maar het had net zo goed een heel ander programma kunnen zijn (bijv. LimeWire).

Het is dus helemaal niet zo dat ik zelf java programma's maak en dat die dan niet goed draaien onder Linux. Ik kan niet eens programmeren in Java.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
videokaart zal het niet zijn, dat is nml een beest die speciaal gebouwd is voor dit soort dingen. 3D is ie sloom in, 2D is ie juist een van de snellere kaarten in. Maar ja, wie heeft er tegenwoordig nog belang bij snelle 2D drawing, tis toch alleen maar de 3dmark score waarnaar gekeken wordt :+

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Maar goed, volgens mij is het gewoon zo.
Java is gewoon traag onder Linux.. ik snap ook niet waarom.

Ik kan er dan nog redelijk mee werken maar ik gebruik ipv JEdit JBuilder 9.
Klasgenoten van me hebben JBuilder 9 onder Windows draaien en dat loopt echt wel sneller dan mijn JBuilder onder linux :/

Ook als ik zelf een application schrijf lijkt het wel of het gewoon iets trager reageert enzo :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Mijn ervaring is inderdaad ook dat Java in Windows een stuk sneller is dan in Linux. Zal wel te maken hebben met het feit dat Java onder Windows enorm geoptimaliseerd is. Hopelijk zal dat in de toekomst veranderen, wanneer Sun zich meer op Linux gaat richten.

Mijn ervaringen zijn dan voornamelijk gebaseerd op JBuilder. Hoewel deze in Linux snel genoeg is voor mijn doen (terwijl ik dus echt niet snel tevreden ben), valt het mij op dat voornamelijk het scrollen in de source code en de menu's (File, Edit, etc.) trager zijn. Ook het resizen van de verschillende panelen.

Maar so be it...

Verwijderd

Ooit een test gelezen (kan niet meer terugvinden) waar de JVM van IBM net zo snel bleek als native GJC compiled. Ik zou niet opgeven zonder eerst de IBM versie te hebben geprobeerd.

Trouwens, als al het bovenstaande waar is, dan moet Jboss ook niet vooruit te branden zijn op linux, maar daar lees ik lovende berichten over.

De enige verklaring die ik kan verzinnen is de grafische I/O de bottleneck vormt. Wellicht SWT?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Mijn ervaring is dat Jedit (gebruik het al een jaar of 3) (en java in het algemeen) absoluut niet langzamer is in linux! Zeker de 64-bit java is retesnel (dubbele snelheid)! Maar ook normale x86 java moet gewoon prima werken. Misschien heb je wel plugins die het traag maken ofzo. Gooi ze eens allemaal eruit en installeer alleen wat je nodig hebt.

Hier BTW meer mensen die er last van hebben:

http://www.geocrawler.com/archives/3/797/2001/10/0/6952316/
http://marc.theaimsgroup....&w=2&r=1&s=linux+slow&q=b

En aan de mensen die direct weer gaan roepen dat java traag is en dat je er maar mee moet leven: Dat is gewoon onzin. Java is niet traag. De GUI mag dan wel niet al te snel zijn, maar als OO taal is het gewoon heel snel (vaak sneller dan C++). Maar ook de GUI moet gewoon heel goed werkbaar zijn, zonder merkbaar trager te zijn dan een niet-java proggie.

reclame mode:
Jedit is gewoon een super proggie! Je kunt er waanzinnig veel mee. Niet alleen java proggen, maar ook 100'erden andere talen, met vele plugins en helper apps!

[ Voor 57% gewijzigd door voodooless op 20-04-2004 23:45 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

deepspace schreef op 20 april 2004 @ 23:37:
Mijn ervaring is dat Jedit (gebruik het al een jaar of 3) (en java in het algemeen) absoluut niet langzamer is in linux! Zeker de 64-bit java is retesnel (dubbele snelheid)! Maar ook normale x86 java moet gewoon prima werken. Misschien heb je wel plugins die het traag maken ofzo. Gooi ze eens allemaal eruit en installeer alleen wat je nodig hebt.

En aan de mensen die direct weer gaan roepen dat java traag is en dat je er maar mee moet leven: Dat is gewoon onzin. Java is niet traag. De GUI mag dan wel niet al te snel zijn, maar als OO taal is het gewoon heel snel (vaak sneller dan C++). Maar ook de GUI moet gewoon heel goed werkbaar zijn, zonder merkbaar trager te zijn dan een niet-java proggie.

reclame mode:
Jedit is gewoon een super proggie! Je kunt er waanzinnig veel mee. Niet alleen java proggen, maar ook 100'erden andere talen, met vele plugins en helper apps!
Java sneller dan c++? Dan wil ik je c++ code niet zien!!!

Java kan NIET sneller zijn dan c++ :? , de laatste keer dat ik ermee gewerkt had maakte ik met c++ nog steeds native binaries en had ik voor java nog steeds een interpreter nodig (de virtual machine). Dus er zit bij java zowiezo een extra laag tussen het systeem en je programma. :Y)

Natuurlijk kun je c++ code schrijven die langzamer is dan java, maar ik kan ook een editor gebruiken waarmee ik langer programmeer dan met vim. ;)

* psyBSD moet er anders heel erg naast zitten

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

De C't heeft een tijd terug een stuk geschreven over verschillende OO talen. Hier werd echt de focus gelegt op de OO functionaliteiten en eigenschappen. Het bleek dat java in verschillende disciplines sneller was dan C++ en in andere ietsje langzamer of gelijk aan C++. Dat de extra laag per definitie trager is, is natuurlijk onzin! De JIT compiler zorgt voor flink wat snelheid, en java is helemaar geoptimaliseert voor OO (dus ook de bytecode). C++ wordt door de compiler nog altijd in C omgezet en dan naar machinecode (zullen misschien niet alle compilers zo doen). Zo zijn casts in C++ bijvoorbeeld vele malen trager (er waren nog een aantal dingen, maar dat weet ik niet meer zo precies).

Er zijn natuurlijk nog altijd dingen waar java langzaam is en waar je java dus ook niet moet gebruiken (floating point is bijvoorbeeld een ramp). Echter puur op de OO snelheid gekeken, is java sneller dan C++, raar, maar waar. Vergelijkbenchmarks zijn bovendien vaak oneerlijk omdat of de java code, of de C++ code simpelweg slecht is. Zo komt de taal die de programmeur het beste onder de knie heeft er vaak beter uit dan de ander taal ;) .

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Java kan gewoon echt rete snel zijn.
Ook de GUI ja...

Voor de mensen die het gemist hadden een paar maanden terug:
nieuws: 3d-desktop kan redding zijn voor Sun

Een MUST see... die demo video...

Maar hier hebben we het dus over een heel OS op Java lijkt me.
Nu loop je nog te kloten met een VM enzo. Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe het OS in de video in elkaar steekt. Maar dat het tot bizarre dingen in staat is, zie ik wel :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Wilke
Dat de GUI (Swing) in Linux een stuk trager is dan in Windows zou me niet eens zo erg verbazen.

Dat Java op Linux i.h.a. trager is geloof ik eigenlijk niet zo, niet tot ik benches heb gezien iig ;)

Toch blijf ik het weird vinden, want JEdit doet het hier wel gewoon prima. Nu is m'n computer misschien wat sneller (Athlon XP 2200+), maar ook geen moordmachien dus..

Oh, en Anti-aliasing doet Swing zo te zien niet aan :/

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 21-04-2004 00:55 ]

• Hark
deepspace schreef op 20 april 2004 @ 23:37:

Ik heb niks tegen Java hoor, maar bij mij werkt het onder Linux gewoon te traag. Die links die je gaf zijn helaas niet zo relevant. De eerste beschrijft een memory leak (waarschijnlijk) waardoor het hele systeem traag wordt. Bij mij is alleen JEdit traag (en andere Java programma's zoals LimeWire). De tweede beschrijft een bug in JEdit van twee en een half jaar geleden.
reclame mode:
Helemaal mee eens. Ik gebruik hem elke dag sinds ik hem heb 'ontdekt'. Sindsdien zijn ook een paar collega's van me overgestapt (PHP programmeurs). Daarom is het zo jammer dat ik hem onder Linux niet wat sneller krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Hark op 21-04-2004 10:44 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Het lijkt erop dat het probleem ergens bij X ligt aangezien het vooral de grafische apps zijn die traag lijken..

Post eens je "Module" sectie van XF86Condig. Misschien mis je daar iets ofzo...

check ook eens http://forum.java.sun.com , daar is vast wel wat te vinden. Ik lees hier dingen over de windowmanager (probeer eens een andere)...

[ Voor 30% gewijzigd door voodooless op 21-04-2004 11:14 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Nou, je video kaart is het denk ik niet. Ik heb Jedit even op m'n laptop gezet, en die heeft een SiS740 kaart, waarvan het beetje 3D dat er op zit niet eens werkt. De driver is dan ook gemaakt zonder officiele specs :(
Maar jedit werkt prima hoor. Het ziet er niet uit vergeleken bij de rest van m'n programma's, maar dat is slechts de toolkit. Scrollen gaat prima, alleen als ik 'm op smooth zet gaat-ie ietsje minder, maar ook daar is nog mee te werken hoor.

Systeem specs:
Athlon mobile 1600+; Debian unstable; kernel 2.6.5; Blackdown java 1.4.1., mixed mode (??); gnome 2.6.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Java _lijkt_ niet traag onder Linux, het _is_ gewoon traag. :'(

Voor zover ik weet ligt dat niet aan een videokaart of drivers en ik heb het tot nu toe nog op ieder systeem hier gezien dat Java langzaam is (onder Linux dan, al is het onder Windows soms ook niet vooruit te branden).

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

deepspace schreef op 21 april 2004 @ 11:11:
Het lijkt erop dat het probleem ergens bij X ligt aangezien het vooral de grafische apps zijn die traag lijken..
Het feit dat gui's in java op windows soepeler lopen dan op linux (da's gewoon een feit, heb het al zo vaak gezien), heeft helemaal niets te maken met X of XFree86. Java fungeert net als GTK of QT gewoon als een X-Client. De invulling die java daaraan geeft, maakt de performance ervan. Het enige verschil tussen Gtk/Qt en java is dat java maar 1 xwindow gebruikt en deze zelf vult en alle core-messages van 1 xwindow van afhandeld, en dat GTK of QT een boom aan xwindow's recursief rendert. Echter, dit principe is ongeveer ook zo het geval in windows. :)

Blijkbaar heeft het windows-team bij sun dus beter hun best gedaan, want in linux kan het gewoon net zo snel mijns inziens. De JRE is in linux in elk geval net zo snel, zo niet sneller, als in windows. 't zit 'm dus puur in de rendering van gui's. :)

Dat sun er geen echt werk van lijkt te maken, zit 'm denk ik in het feit dat de markt voor java-frontends op het moment bij windows-clients te vinden is. Gok ik zo hoor... :)
check ook eens http://forum.java.sun.com , daar is vast wel wat te vinden. Ik lees hier dingen over de windowmanager (probeer eens een andere)...
De windowmanager zou geen verschil mogen maken imho. Sterker nog, als dat een verschil maakt, dan vraag ik me serieus af hoe dat kan en waar 't 'm dat in zit.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Hark

Post eens je "Module" sectie van XF86Condig. Misschien mis je daar iets ofzo...
Zal ik vanavond doen, als ik thuis ben. Maar ik denk niet echt dat het daar aan ligt. (Grafische) Java programma's waren ook al traag bij mij onder RedHat 9, Fedora Core 1 en nu dus ook Fedora Core 2 (test 2).

• Hark
mOrPhie schreef op 21 april 2004 @ 11:33:
...
Blijkbaar heeft het windows-team bij sun dus beter hun best gedaan, want in linux kan het gewoon net zo snel mijns inziens. De JRE is in linux in elk geval net zo snel, zo niet sneller, als in windows. 't zit 'm dus puur in de rendering van gui's. :)
...
Daar lijkt het wel op ja. Wel een beetje jammer hoor. JEdit draait op mijn werk perfect op een Pentium 3 733 MHz onder Windows 2000, maar thuis op mijn Celeron 1200 draait het bagger onder Linux. Dat is niet zomaar een verschil.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mOrPhie schreef op 21 april 2004 @ 11:33:
[...]

Het feit dat gui's in java op windows soepeler lopen dan op linux (da's gewoon een feit, heb het al zo vaak gezien), heeft helemaal niets te maken met X of XFree86. Java fungeert net als GTK of QT gewoon als een X-Client. De invulling die java daaraan geeft, maakt de performance ervan. Het enige verschil tussen Gtk/Qt en java is dat java maar 1 xwindow gebruikt en deze zelf vult en alle core-messages van 1 xwindow van afhandeld, en dat GTK of QT een boom aan xwindow's recursief rendert. Echter, dit principe is ongeveer ook zo het geval in windows. :)
Zeker werkt dat zo, maar waarom is het op het ene systeem dan wel lekker snel, en op het andere niet :?

Dat sun er geen echt werk van lijkt te maken, zit 'm denk ik in het feit dat de markt voor java-frontends op het moment bij windows-clients te vinden is. Gok ik zo hoor... :)
Daar zit zeker wat in, toch blijft mijn eerst punt...
De windowmanager zou geen verschil mogen maken imho. Sterker nog, als dat een verschil maakt, dan vraag ik me serieus af hoe dat kan en waar 't 'm dat in zit.
Het zou niet mogen uitmaken, maar ik heb wel vaker gezien dat de ene windowmanager een app sneller laat werken dan de andere, zie ook de bevindingen in het Sun forum.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

deepspace schreef op 21 april 2004 @ 11:50:
[...]

Zeker werkt dat zo, maar waarom is het op het ene systeem dan wel lekker snel, en op het andere niet :?
Als we dat wisten, moeten we bij sun gaan werken als je mijn theorie aanhoudt. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:54

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 11:29:
Java _lijkt_ niet traag onder Linux, het _is_ gewoon traag. :'(
Nee, bij JOU is het traag ;)

Overigens is de blackdown.org jre stukken sneller dan die van sun. En zorg dat je wel de 1.4 of hoger hebt, en niet de 1.3. De 1.4 is grafisch weer sneller dan de 1.3

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Een als je zelf je java programma's schrijft kijk dan ook naar SWT, dat scheelt een heleboel, neem bijvoorbeeld Azureus, een bittorrent client die geschreven is op SWT, deze draait onder Linux met Sun J2SDK 1.4 zeer snel.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben zelf ook java programmeur en de traagheid van Swing onder Linux is voor mij eigelijk de enigste reden dat ik geen linux draai. Ik heb geen snelle bak gekocht om het net zo snel te zien draaien als op mijn oude pc.

Linux en Swing is gewoon een waardeloze combinatie. Zoek verder maar eens op alarmnummer, linux, swing traag. Ik denk dat je wel wat topics tegenkomt.

Trouwens.. de 1.5 versie van Java die heeft Opengl ondersteuning voor Swing. Het schijnt daar een stuk sneller te zijn. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik zit er al weer een tijd over te denken om weer eens met linux te spelen.

[edit]
Ik heb een g450 kaart, 1800 xp en 1.5 gig geheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door Alarmnummer op 12-05-2004 20:50 ]

Verwijderd

Al surfend kwam deze artikelen tegen:
http://www.myj2ee.com/Members/Firedragon/linuxjvm
http://www.myj2ee.com/Members/Firedragon/linuxjvm2

Ik moest gelijk weer aan dit topic denken. Even wakker schudden dus.

Om de juiste java op de juiste kernel/glibc op het juiste ijzer te laten presteren mag je op zijn minst een uitdaging noemen!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Overigens is dit ook wel een leuke test:

http://java.sun.com/produ.../java2demo/Java2Demo.html

Ik draaide 'm op een P4 2.4 GHz draaiend Debian unstable en de sun jdk zonder problemen. (met textures en anti-aliasing aan). (onscreen renderen versnelde zelfs nog)

• Wilke
Over het verschil NPTL/non-NPTL en dat je dan in top maar 1 java-proces ziet in totaal i.p.v. 1 aparte voor elke thread:
Basically without NPTL, each thread is a process and the memory consumption is much higher. Therefore, NPTL really helps if memory resource is a constraint on certain systems.
LOL, je bent wel echt een ongelooflijke n00b als je denkt dat dat waar is en zoiets dan even opmerkt terwijl je bezig bent met benchmarken. Dag geloofwaardigheid :w

Contact info en datum waarop het geschreven is staan er ook niet bij (ik ga uiteraard geen account creeeren alleen om de auteur op de hoogte te brengen van een vergissing, met evt. de kans dat dat artikel al een jaar oud is), dus daar heb je ook weinig aan.

Het kleine verschil tussen 6.8% en 7.1% zegt niks. Misschien zijn er bij de eerste net wat minder requests geweest, of heeft er net garbage collection plaatsgevonden. In ieder geval is dat zeker geen significant verschil. Je kunt zien dat bij de versie met 7.1% de load kort daarvoor veel hoger is geweest, dus heeft er misschien idd een tijdje geen garbage collection plaatsgevonden.

[ Voor 19% gewijzigd door Wilke op 03-08-2004 14:04 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42
mOrPhie schreef op 03 augustus 2004 @ 13:17:
Overigens is dit ook wel een leuke test:

http://java.sun.com/produ.../java2demo/Java2Demo.html

Ik draaide 'm op een P4 2.4 GHz draaiend Debian unstable en de sun jdk zonder problemen. (met textures en anti-aliasing aan). (onscreen renderen versnelde zelfs nog)
op een 2500+ met blackdown 1.4 met alle 4 de checkboxjes rechtsboven had ik bij arcs_curves dik 3000fps ofzo. lijkt mij niet echt traag...

(vaag, nu nog maar 31 :? )

[ Voor 4% gewijzigd door Bananenplant op 03-08-2004 15:06 ]

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

ucchan schreef op 03 augustus 2004 @ 14:53:
[...]

op een 2500+ met blackdown 1.4 met alle 4 de checkboxjes rechtsboven had ik bij arcs_curves dik 3000fps ofzo. lijkt mij niet echt traag...

(vaag, nu nog maar 31 :? )
Dat klopt beter, ik haal 36. Ik dacht al :? toen ik jouw verhaal zag. Met glxgears haal ik wel zoiets van 6800 fps (maar dat is geen java)..

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Ik merk trouwens niet dat java apps onder linux trager zijn. Ik ontwikkel met Zend Studio 3.5 wat ook een Java app is. Ik merk geen verschil in snelheid tussen de windows en de linux versie. Ik gebruik trouwens de jre van SUN versie 1.4.2_05.

/edit
de machine waar ik op werk is een laptopje 3,06ghz P4-M.

[ Voor 13% gewijzigd door riotrick op 03-08-2004 15:27 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

Als je niet afhandelijk wilt zijn van IBM/SWT dan is http://www.wx4j.org/ willicht een optie. Zeker in combinatie met gcj moet het wel snel lopen lijkt mij.
Pagina: 1