Toon posts:

waterkoeling wie heeft het en...................

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de prestaties temps en ervaringen
laat het weten kan alle info gebruiken als ik deze week mijn koel systeem ga knutselen

Verwijderd

Topicstarter
niemand dacht toch dat het wel in was water koeling

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

ook weer zo'n lui antword: "huuhhhh kijk op blablabla of uuuhhhhhh gebruik de search s*kkel"

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 17:09
geef dan zelf een beter antwoord, houd anders je mond zeg! :(

Verwijderd

ok dirkster, ik heb waterkoeling gehad, en ben nu bezig met de volgende, de ervaringen zijn wisselend, had toen een c300a @ 505 @ 2.7 V (heeeeeeeet!!!!), had een peltier gekoeld met de waterkoeling en de waterkring gekoeld met een diepvries, maar das niet aan te raden.. ik had nl veel last van condens, hetgeen me 2 geluidskaarten (waarvan ik er 1 gelukkig heb kunen repareren) en een matrox g400 MAX (garantie geval :)) gekost, minder..
wat ik nu aan het bouwe ben is een waterkoeling met "warm" cicuit zodat ik geen last meer heb van condens op de leidingen, en een peltierstack >:)
oja, heb nu een duron 700, heb em met luchtkoeling op 900 @ 1.75 V gehad, maar das me ook teveel herrie. ook me MAX komt aangesloten op het watercicuit, wordt nl best heet (en da's core en ram). offik me ram ga koele.. mwha, week nog nie, kan op zich altijd nog.. het water wordt gekoeld in een multiple radiator opstelling volgens het tegenstroom principe gekoeld, welke trouwens weer worden gekoeld door 2 of 3 ventilatoren die geluidsdicht geisoleerd worden. het geheel wordt temperatuur afhankelijk gestuurd door een 386 met linux of dos, week nog nie. dat wil dus zeggen dat de toerentallen van de fans en de rpm's van de pompjes door de 386 geregeld worden. de voedingen worden met olie gekoeld, nadat ze met teflon zijn besproeid (dit om vochtverzadeging van de condensatoren etc tegen te gaan), waarbij de olie ook weer in een radiator wordt gekoeld dmv 1 fan. zo, kan je weer ff, maar waterkoeling roels! stiller, meer vermogen en koel om te bouwe...

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik teminste wat aan
thanx

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 21:00 schreef hoeba het volgende:
maar waterkoeling roels! stiller, meer vermogen en koel om te bouwe...
>:) Helemaal mee eens >:)
Ik heb ook een watercooler in m'n case. Ook zelf gemaakt, met een hoop gedoe in het begin, maar na een tijdje krijg je er handigheid in.
Ik maak zelf m'n cool-blocken (voor op de CPU/GPU) van heatsinks. Ik heb dat gedaan met een heatsink van 50*50*20mm. Daar zet ik binnen een paar uur foto's van op m'n site, op die site staat ook m'n watercooled Voodoo 3 3000. Verder heb ik een aquariumpomp die 400l/u pompt, ook wel genoeg. En een radiator, das een ander verhaal. Ik heb um zelf gemaakt, kost een hoop tijd maar dan past ie ook waar ik um hebben wilde, in m'n case (zoals alle andere onderdelen ook rouwens)8-). Van al die dingen moeten nog foto's komen, maar dat zal wel gebeuren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.tintinshome.f2s.com

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik wil effe een ouwe diepvries hebbuh, of zo;n vakantie ding, die dingen werken op 12v. >:)

Verwijderd

radiatoren kan je halen bij de sloop, oliekoeler, kosten een 10tje ofzo

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Goed, heb dus ook waterkoeling, al een tijdje.

Heb eerst een Senfu setje gehad, werkte behoorlijk goed. Stil en redelijk efficient.
Temp ongeveer 45-50 graden. (met GW FEP32 55-60 graden). senfu blok overigens redelijk verbouwd voor eficientie-toename (lappen, openboren watertoevoer)
Had 2x koelblok en 1x radiator van Senfu.

Heb daarna een 2Cool setje gehad, met ongeveer dezelfde resultaten als Senfu.

Daarna een Danger-Den setje, wat goed werkt, ipv FSB 100 MHz zit ik nu op 110, en 2,0 volt naar 2,2 volt.

Temperatuur is desondanks toch gezakt naar 27 graden.

Radiator is uit een Ford. Geheel van koper gemaakt, en zeer efficient.

De autosloop waar je voor een tientje die radiators meekrijgt moet ik helaas nog tegenkomen.

Heb ook diverse pompjes gebruikt, o.a. van Hozelock en Sicce. De Sicce pompjes heb ik nooit problemen mee gehad. Andere pompjes welke ik heb gehad vonden ofwel het warme water niet leuk, of verloren een waaier, of liepen vast, of gingen herrie maken. Met Sicce pompjes heb ik nog geen schade gehad. Zijn ook redelijk stil en compact.

Tot dusver mijn ervaringen.

Enige tips:
Test voor je installeert.
Slangen zo kort mogelijk houden.
Bij dual processors een pomp met hoge opbrengst nemen.
Gebruik slangklemmen indien in twijfel of bij krachtige pomp.
Probeer je koelwater zo koel mogelijk te houden. Het temp-verschil tussen koelwater en CPU blijft toch wel gelijk (en is ook een maat voor de efficientie vsn het koelblok).

Als je nu nog niet genoeg informatie hebt: Onderstaande link aanclicken.

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb een 2Cool setje.
Als radiator heb ik Senfu SCC-R.
De pomp is een Sicce Nova 800l/h.
Alles komt bij Herman vandaan.

(Thanks forever Herman!!:))

Resultaten:
1
K6-2 533@616(;( RIP condens|:()
2.8v
72watt TEC
stressed 22 graden

2
K6-2 550@630(nu 600 met FAC7ALPHA)
2.9v
72watt TEC
stressed 23 graden

Ben een Duron gaan halen.:9

3
Duron 600@1100
1.85v
120watt TEC
stressed 15 graden

Nu heb ik ook een Athlon>:) dus ik ga de boel weer de verhuizen.

[MarZialE]8-)

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

eej [MarZialE]... Waar heb je die 120W TEC vandaan? en hoe duur.. moet ook eens een lekkere dikke TEC hebbe. Wat voor voeding gebruik je?

blaat? BLAAAAAAAAT!

• [MarZialE]
http://www.tedist.com/
De prijzen staan erbij.

De TEC heeft een eigen (noname)voeding(24v)

[MarZialE]8-)

• sju

sju

rrradio

tnx
maar hoe kom je dan aan die voeding.. heb ff gezocht, maar is behoorlijk moeilijk om voor zo'n 120W (of meer 8-))TEC een goede voeding te vinden.

blaat? BLAAAAAAAAT!

• [MarZialE]
:? Ik heb de voeding bij de electrozaak hier op de hoek gehaalt.

[MarZialE] 8-)

• sju

sju

rrradio

keej. dan gaat ik nogwel ff bij een andere elektronicaboer kijken.

blaat? BLAAAAAAAAT!

Pagina: 1