ok dirkster, ik heb waterkoeling gehad, en ben nu bezig met de volgende, de ervaringen zijn wisselend, had toen een c300a @ 505 @ 2.7 V (heeeeeeeet!!!!), had een peltier gekoeld met de waterkoeling en de waterkring gekoeld met een diepvries, maar das niet aan te raden.. ik had nl veel last van condens, hetgeen me 2 geluidskaarten (waarvan ik er 1 gelukkig heb kunen repareren) en een matrox g400 MAX (garantie geval

) gekost, minder..
wat ik nu aan het bouwe ben is een waterkoeling met "warm" cicuit zodat ik geen last meer heb van condens op de leidingen, en een peltierstack

oja, heb nu een duron 700, heb em met luchtkoeling op 900 @ 1.75 V gehad, maar das me ook teveel herrie. ook me MAX komt aangesloten op het watercicuit, wordt nl best heet (en da's core en ram). offik me ram ga koele.. mwha, week nog nie, kan op zich altijd nog.. het water wordt gekoeld in een multiple radiator opstelling volgens het tegenstroom principe gekoeld, welke trouwens weer worden gekoeld door 2 of 3 ventilatoren die geluidsdicht geisoleerd worden. het geheel wordt temperatuur afhankelijk gestuurd door een 386 met linux of dos, week nog nie. dat wil dus zeggen dat de toerentallen van de fans en de rpm's van de pompjes door de 386 geregeld worden. de voedingen worden met olie gekoeld, nadat ze met teflon zijn besproeid (dit om vochtverzadeging van de condensatoren etc tegen te gaan), waarbij de olie ook weer in een radiator wordt gekoeld dmv 1 fan. zo, kan je weer ff, maar waterkoeling roels! stiller, meer vermogen en koel om te bouwe...