UTP inbouwdozen aansluiten op router

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb (doordat we een heel huis vebouwd hebben) overal netjes rekening kunnen houden met inbouwdozen voor netwerk. mbv wat restpartijtjes kabel (cat 6) heb ik alle kabels inmiddels getrokken.
Op de inbouwdozen staat binnenin netjes aangeven welke kleuren waarin moet. Ik neem aan dat dat netjes werkt. Nu wil ik de andere eind van de kabels in de meterkast aansluiten op een router (smc router). Nu zit ik beetje met hoe alles aan te sluiten. Ik heb natuurlijk al wat dingen geprobeerd maar snap het verder niet.
Wat ik verwachtte was:
straight aansluiting van de kabel op de meterkast. Deze komt volgens het kleurenschema van de inbouwdoos in de kamer terecht. Hierop sluit ik een straight kabel aan die naar de pc loopt. Maar dit werkt dus niet.
Ik heb hierna geprobeerd om er een cross aansluiting van de te maken (op de router) in de hoop dat die doos die cross weer straight zou maken. maar dit werkt ook niet.
Nu mijn vraag. op welke manier zou het wel moeten worden aangesloten.
Ik wil best dingen proberen en achterhalen maar weet ff niet waar te beginnen.

Verwijderd

alle routers van SMC hebben autosensing, dus je mag iig cross en straight door elkaar gebruiken :)

verder moet het gewoon lukken met dit schema:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/nt_straight.gif

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mochten je inbouwdozen 2 kleurschema's hebben, zorg dan dat je 't schema gebruikt waar 'B' bij staat.
Verder wordt dit over het algemeen gedaan met een patch panel. Je prikt aan de achterkant van die dingen de kabeltjes er op dezelfde manier in als die wandcontactdoosjes (met een punchdowntool dus), en aan de voorkant gebruik je gewone UTP patchkabeltjes om 'm naar je router/switch/whatever te patchen. Crossen kun je dan met een crosskabeltje vanaf die patchpanel doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Sluit alles aan zoals het voorgeschreven is.

De kleuren van de UTP aansluitdoos moeten corresponderen met
de RJ-45 steker die in de router gestoken moet worden.

1. oranje-wit
2. oranje
3. groen-wit
4. blauw
5. blauw-wit
6. groen
7. bruin-wit
8. bruin

Controleer na aansluiting met een ULT100 c.q modtaptester of je alles goed hebt
aangesloten i.p.v. meteen je PC eraan te hangen.
Defect netwerkapparatuur is niet leuk en had voorkomen kunnen worden.

Gowron is 100% AMD

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hier staat een tutorial met pics.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
bedankt iedereen.

1 punt werkt nu goed.
die andere 3 zullen ook wel goed gaan lijkt me.
het probleem zat hem bij mij erin dat de draadjes in de doos niet ver genoeg doorgedrukt waren. kortom hij maakte geen contact. is toch wel wezenlijk lijkt me.
Pagina: 1