Toon posts:

backup device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed spreekwoord: "als de schaap verdronken is, dempt men de put ..." - ik ga een backup device kopen voor ca. 20GB รก 30GB. Het is voor thuis gebruik en snelheid hoeft niet super te zijn. Wat is hier geschikt voor? Ik heb geen SCSI erin zitten, dus ik zat zelf te denken aan die OnStream 30GB IDE, iets voor 800 piek.

Mijn 17 GB Maxtor disk die gecrashed is ga ik waarschijnlijk inleveren bij Shark, prof. data recovery. Ik ben doodziek dat die disk het begeven heeft (volgens mij door Partition Magic, maar het rare is dat de BIOS hem ook niet meer ziet).

Verwijderd

Ik heb alleen ervaring met de 50 Gb SCSI versie, maar die is snel je zou natuurlijk ook een andere HD in een mobile rack kunnen doen en dat als opslagmedium gebruiken. Of natuurlijk een DAT -drive :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen voor thuis gebruik. Max. 1000 piek. Net prijsopgave gekregen van Shark.nl -diagnose kosten 1330 piek. Daadwerkelijke repair kosten: 5000-10.000 piek >:)

Verwijderd

- ATA Raid controller van Promise (350,-)
- IBM DPTA372720 U/DMA-66 (650-700,-)
en zo je HDD mirroren.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Mirroren is wel leuk, maar je kunt het goedkoper houden door er een tweede disk bij te hangen en daar regelmatig backups op te maken. Het is iets minder safe dan mirroring, maar je spaart de prijs van een controller uit.
Bovbendien is het nadeel van mirroring is dat het uitstekend helpt tegen hardware fouten, maar als je software stuk is heb je meteen twee stukke kopieen van je files, en geen backup. >:)

Als je de prijs van Shark te hoog vindt kun je proberen of het volgende werkt: als de bios hem niet meer herkent is mijn eerste gok de elektronica. Koop exact zo'n zelfde drive erbij en zet de electronica over van de nieuwe naar de kapotte drive. Ik heb er goeie ervaringen mee.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
er zit toch nog garantie op die hd ?
nou als je hem inlevert kun je toch vragen wat maxtor zelf vraagt voor data recovery is nl ook een optie bij Wd hd's
try it out mischien krijg je wel een nieuwe hd met al je eigen data erop voor enkele knaken meer

.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:13

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

Is een tweede HD in een removable rack geen makkelijke oplossing? Ding erin, pompen, ding eruit en ergens anders opruimen.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Verwijderd

Ik ben official beta-tester van die Onstream drive (geweest). Momenteel zit er een 50 GB IDE in mijn compu (ja..die kun je niet in de winkel krijgen).
Dat model is sneller dan de 30 GB IDE die nu in de winkels liggen.

Erg blij met het apparaatje!
Pagina: 1