Op mijn websijtje ben ik op dit moment bezig er een printer-friendly stylesheet te bouwen. Deze laat de menu's weg en legt de achtergrondkleur ed. weg. Hieronder het script waarmee browser X ze kan vinden:
So far so good, in IE werkt t allemaal en word netjes printer.css geselecteerd om te printen(en bij print-preview, zoals ik t moet testen nu de printer leeg is
). Echter, probeer ik dizelfde bij Mozilla Firefox, dan word de huidige stylesheet gebruikt minus de achtergrondkleur. De enige manier om toch de printer-friendly-stylesheet te selecteren is het media-attribuut van printer.css op screen,print te zetten en vervolgens van tevoren handmatig de stylesheet te selecteren. Echter is dit niet het gewenste resultaat, en wil ik dat ook Mozilla Firefox gebruikers gewoon de printer-friendly pagina kunnen afdrukken. Nu mijn vraag: hoe? Kan dit uberhaupt wel met MF, of is dit een bug? Als het niet kan, is er een workaround voor? Ik heb zelf wat gegooled/op GoT gezocht, maar dat mocht niet baten (ik denk, ik zeg het maar
). default als attribuut weglaten voor de style.css of toevoegen bij printer.css hielp ook niet helaas.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <HEAD>
<LINK rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css"
title="Seven-Soft default" default>
<LINK rel="stylesheet" type="text/css" media="print" href="printer.css"
title="Seven-Soft printer friendly">
<TITLE>Seven-soft.com - one of a billion</TITLE>
</HEAD> |
So far so good, in IE werkt t allemaal en word netjes printer.css geselecteerd om te printen(en bij print-preview, zoals ik t moet testen nu de printer leeg is
[ Voor 19% gewijzigd door RSpliet op 18-04-2004 15:04 . Reden: layout-verkrachting ]
Schaadt het niet, dan baat het niet