Toon posts:

Wireless netwerk opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een laptop gekocht met reeds "iets" draadloos erin:
- Integrated mobile Calexico MiniPCI 802.11b module - (Asus M6000N)

Wat ik graag zou doen is gewoon draadloos kunne surfe thuis. K heb ook nog een dekstop staan die ook op internet moet kunnen. Ik heb al zitte surfen en informatie gevonden, maaar... Nergens staat het eenvoudig en duidelijk uitgee-legd.K heb ook al vernomen dat je beter een 54mb router kunt kopen omdat ze beter zijn, sneller en minder storing. Maar is het mogelijk om dat aan te sluiten op die laptop want dat is een 11mbit ding dat daarin zit?

Ik snap er tot nu toe de ballen van. Ik heb op kot een netwerkje, maar dat is met een gewone router achter de modem en klaar is kees.

Ik heb ondertussen al wat gezocht,maar... als ik gewoon een accespoint( Is dat eigelijk een router die draadloos internet kan geven??) achter mijn vaste breedband modem leg en een pci kaartje steek in mijn pc, dan kan ik met mijn pc en die laptop die al wifi heeft surfen?

En wat is dan een draadloze router?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 12:01
Een accespoint is niks anders dan een "brug" die je bedraad netwerk koppelt aan een draadloos netwerk. De accespoint ontvangt de draadloze signalen en verzend signalen die afkomstig zijn van een bedraad netwerk. Jij zou dus een acces point moeten aanschaffen.
Een wireless router is gewoon een alles in 1 apparaat. Deze bezit de internet verbinding, wireless verbinding en het bedraade netwerk en koppel deze allemaal aan elkaar.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Zie Merely. Dit is al vele malen besproken en ook gewoon met Google te vinden.

Dit topic is gesloten.