Toon posts:

Software equalizer voor gamegebruik e.d gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een leuk 5.1 setje gekocht, de logitech z-5300. Die gebruik ik op het moment met mijn onboard soundmax ad1985 soundcard (op de asus p4p800).
Helaas kan ik de bas niet voldoende zacht zetten met de controls op de z-5300.
Nu wil ik een software equalizer die ik voor alles kan gebruiken zodat ik bij games gebruik de bas ook wat kan dimmen. Verder ben ik namelijk tevreden met de soundmax en heb ik niet zo'n zin om 85 euro uit te geven voor zo'n audigy2.

Overigens er is een softeq : Webeq die doet wat ik wil echter niet in windows XP..
Er is ook geen bass/treble instelling met soundmax

Weet iemand misschien zoiets ?
Bedankt alvast !

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07
Met software equalizers heb je altijd het probleem dat ze een lag op je geluid veroorzaken. Voor muziek is zo'n fractie van een seconde vertraging geen probleem, maar in games is het niet grappig als je nu schiet en pas binnen 0.5 sec de knal hoort ;)

Verwijderd

Topicstarter
aha daar had ik niet aan gedacht...
Overigens nog maar een vraagje dan, ben de hele middag al aan het lezen/zoeken maar 1 dingetje is me nog niet duidelijk :

Audigy es , is dit nu een audigy 1 in oem verpakking
of toch een --2-- in oem verpakking ?

Prijsverschil is toch wel leuk : audigy es +/- 45 euro , 2zs = 85 euro..

Verwijderd

Heb je niet de mogelijkheid om je subwoofer uit te zetten? Ik heb bij m'n Hercules GTXP7.1 een equalizer, maar dat werkt niet super. Als ik in de volumeregeling de subwoofer mute, werkt ie nog wel gewoon maar is het dreunen verandert in eenrustig brommen in het sublaag, zoals ik het graag wil hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik de subwoofer niet uitzetten, het control panel van soundmax heeft wel een subwoofer volume regelaar maar die heeft geen werking.
Ik denk dat soundmax gewoon hetzelfde geluid stuurt naar alle 5.1 boxen.

Overigens vind ik het wel heel erg slecht van logitech om de op de z-5300 zo'n prachtige afstandsbediening te leveren die de subwoofer van hard naar krankzinnig hard regelt. Ik verwacht dat je de subwoofer, net als op mijn vorige setje, met de (hardware) volume knop van 0-100% kan regelen en niet van 80-300%.

Begrijpt het niet hoor de z-5300 krijgt alleen maar positieve reviews..
Zeker alleen van 14 jarigen met een house-afwijking ;)

Ondertussen zit ik wel met 40kilo boxen die ik niet zo lekker vind, maar goed met muziek klinken ze nu al lekker door de equalizer van ITunes. Maar nu de games nog, elk schot van de tank in UT2004 laat de ramen rinkelen hier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 06:56:
**KNIP**
Maar nu de games nog, elk schot van de tank in UT2004 laat de ramen rinkelen hier.
Dat is toch wat we willen? Als er een echte tank schiet, rammelen de ramen vast ook wel. 8)7
Is er overigens in je drivers geen speaker-setup-wizzard waarmee je het volume van de subwoofer kan aanpassen? Bedenk me trouwens net, dat je ook je subwoofer kan verplaatsen. Op bepaalde plaatsen treed door reflectie een versterking van de lage tonen op. Verplaats de subwoofer naar een plaats waar je er minder last van hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel leuk hoor maar ik heb ook buren dus die tank moet zachter..
En nee helaas geen enkel instel mogelijkheid in de setup van soundmax.
De speakers zelf hebben natuurlijk geen software.

Verplaatsen gaat niet , er komen namelijk 387 kabels uit het setje en na verplaatsing zijn er dan 214 te kort ;)

Ik vind die z-5300 maar bagger, zal de winkel eens bellen om ze te ruilen denk ik zo voor wat anders.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
dat ligt volges mij aan n instelling van je geluidskaart, zo had ik bij n winkel geluisterd naar n Creative T2900 (2.1)op een onboard soundcard (weet nie welke) en daar klonk de bass ook té hard, want het begon af en toe te kraken deed je de bass op max, en dan klonk t ook nie meer zo, en toen probeerde die persoon daar t systeempje op n andere pc, en daar klonk die perfect met n SBLive... terwijl ik vind dat er van mijn AC'97 chipset echt geen bass geluid afkomt... met mn Creative Inspire 4.1 4400 klinkt t al best goed (op n SBlive) vind ik :), en ik heb die Logitech nog nie gehoord, maar lijkt me nie dat de bass zo hard hoort te gaan, dat het nie meer mooi is... probeer anders s 2.0 speakers, want die Z-5300 is best prijzig, en voor die prijs kan je makkelijk 2.0 speakers kopen die van betere kwali zijn... weet alleen nie of er ook 'goede' kwali pc speakers zijn, heb wel n keertje n 2.0 setje gehoord van Labtec, met Bass/treble regelaar, en die klonk best lekker :P

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de bass is helaas helemaal niet instelbaar op de Soundmax sound (zit o.a. op mijn p4p800 moederbord). En terug naar 2.1 nee, niet zo leuk voor games.

Ondertussen even een audigy2 geleend van iemand, en die maakt duidelijk gehakt van de soundmax, ook kan ik met de bass/treble of de subwoofer cutoff frequency wel de logitech lekker laten klinken.

Denk dat ik toch maar een audigy-tje ga oppakken dan ben ik van het gedoe af.
Pagina: 1