[Abit NF7-s] Wat moet ik hier nu mee?

Pagina: 1
Acties:

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik heb een vaag probleem met mijn moederbord (een Abit NF7-S).
Sinds enkele weken heb ik dit mobo in mijn bezit.
Al vanaf het begin dat ik het mobo heb heeft het rare trekjes: soms zomaar ineens de processor instellingen die gereset zijn :?, soms in windows krijg ik ineens een blauw scherm (na meerdere malen opnieuw geinstalleerd te hebben). Ook werkt de 2e IDE controller niet goed, want als ik daar een cdrom of hd op aansluit, geeft de bios rare tekens aan en windows herkent het soms wel en soms niet. Bij de 1e IDE controller heb ik daar geen last van.

En vanmorgen had ik nog een vaag probleem, gister gewoon de computer gebruikt. Verder niets gedaan eraan, goed afgesloten. Vanmorgen start ik 'm op, heb ik ineens geen beeld. Geen piep, geen geluid nix nada nopes. Alleen hd's die opspinnen. Ik dus de standaard procedur gevolgd; alles eruit, alles weer erin. En voila het deed het weer. Maar nu ben ik niet van plan dit vaker te doen, zeker als ik totaal niets eraan gedaan heb.
Mijn vraag, wat moet ik hier nu mee?

Als het mobo kapot is kan je het terug sturen naar de winkel voor garantie, maar valt dit ook onder kapot? Veel van die rare kuren komen zomaar ineens, dus ik kan niet ff aan de winkel laten zien van kijk dit gebeurd er. Ik word er iig goed ziek van :(

Verwijderd

Temps, voltages, instellingen, soort geheugen, proc, bios?

Verwijderd

garantie halen by de winkel mag altijd als er iets niet goed is,..of erntige storing geeft

• RooT
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 15:18:
Temps, voltages, instellingen, soort geheugen, proc, bios?
Temps: 30 graden voor cpu
instellingen: gewoon standaard instellingen
Soort geheugen: Dual Channel Twinmos DDR400 2*512MB
Proc: AMD 2400+
Bios: Laatste nieuwe van Abit
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 15:21:
garantie halen by de winkel mag altijd als er iets niet goed is,..of erntige storing geeft
Hmm ja dat is waar ik over twijfel, kijk dit is zo'n probleem wat gewoon random komt (zo lijkt het). Oke dat van de IDE2 is idd altijd.

Verwijderd

jaa gewoon terug ermee,.maar om moeilijk doen als het makkelijk kan! ;)

Verwijderd

Heb je ook andere biossen geprobeerd? Beetje apart probleem..

Edit:

RMA moet iig gewoon kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 15:28 ]

Verwijderd

volgens my kan hij dat beter niet gaan proberen die bios flashen.stel het gaat fout dan zit je wel,.nu kan hij nog terug :9

• RooT
De bios heb ik al geflasht, naar de laatste nieuwe bios. Dat is meestal het eerste wat ik probeer na wat rare verschijnselen.

Maarja morgen maar eens de winkel bellen, BAH ik heb hier dus totaal GEEN zin in, ben ik weer me mobo voor enkele weken kwijt waarschijnlijk :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 15:32:
volgens my kan hij dat beter niet gaan proberen die bios flashen.stel het gaat fout dan zit je wel,.nu kan hij nog terug :9
Onzin.. een foute flash word meestal gratis gefixt voor je.

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Voltages onder stressen?
memtest?
Pak de FAQ er even bij ;)

AdB

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Ikzelf heb ook een Abit NF7-S in combinatie met Twinmos 1024 Mb DDR400 (Dus niet de winbond chips :/) en elke keer als ik mijn FSB hoger dan 189 zet, begint mijn pc abnormaal te functioneren (o.a. In games terug klappen naar desktop)

Kortom, probeer een lager(e) FSB setting en ga dan hem dan flink belasten. Echter of dit onder 'kapot' valt weet ik niet

.

Pagina: 1