Wie heeft geheugen dat op 170 loopt?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Topicstarter
Ik heb een 550@858 (156 FSB) met 1,7V. Ik wil weleens kijken hoe hoog hij echt kan maar mijn huidige geheugen loopt niet hoger dan 156 stabiel. Ik heb al meerdere PC133 dimms geprobeert maar die kwamen nooit hoger. Wie heeft er van dit geheugen en vermeld erbij wat voor merk en waar je hem vandaan hebt. Thanks.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

in plaats van het op CAS2 te zetten , neem CAS3 en dan kan die FSB hoger , of zet je divider lager !

Verwijderd

Hoger dan 160 komt geen enkel geheugen, er is pas een newsposting over geweest. De beste a merken komen echt niet verder dan 160, sorry. ;(

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Topicstarter
Boven de 160 is wel goed mogelijk. Ik heb gezien dat sommige dat halen met (Cas2) M.tec 6ns. geheugen. Anderen met Mushkin waarschijnlijk maar dat is nog duur om het hier te krijgen. Natuurlijk alles op Cas 3 (3-3-3) zonder die timings haal ik met mijn geheugen natuurlijk niet de 156. Niemand die in de omgeving van Gouda woont en denkt dat zijn geheugen dit aan kan?

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

why persee niet in gouda in de buurt als ik vragen mag:?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik haal met siemens (infineon) 166mhz cas2 :9~ alleen me cpu loopt niet stabiel :( (me cpu wel maar pll-chip op mobo niet)

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 18:10 schreef icje het volgende:
why persee niet in gouda in de buurt als ik vragen mag:?
Even zijn zin goed lezen hij bedoelt: Is er niet iemand in Gouda die denkt dat zijn geheugen dit aankan, oftewel wel in Gouda ! :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

ik weet wel dat er muskin ram is dat standaard op 150 loopt...

misschien dat het overgeklokt nog wel wat hoger wil

Verwijderd

je hebt 150Mhz geheugen, die kan wel op 170. dacht dat siemens hele goede had!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 18 december 2000 19:09 schreef Black_Adder het volgende:
Ik haal met siemens (infineon) 166mhz cas2 :9~ alleen me cpu loopt niet stabiel :( (me cpu wel maar pll-chip op mobo niet)
Moet je je pll gaan kewlen toch:?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Siemens is inderdaad prima spul. Is redelijk aan te komen en de prijs is ook nog wel behoorlijk te betalen.

* _mARCO_ heeft waarschijlijk mazzel met M-tec 6 ns stabiel op 154 Mhz 3-2-2.

Check je mail trouwens even, Martinus. ;)

P.S. Demoniac -> Je nieuwe sig is best wel flex. ('k Heb ze ook gezien gisteravond, in tijden niet zo gelachen) *D

sigloos

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

nou ja jongens, ik moet jullie teleurstellen.
Ik heb net M-Tec 6ns 128mb reep gekocht. Sisoft Sandra zegt dat het 333 geheugen is. En dat geloof ik wel want op CAS2 krijg ik blauwe schermen en spontane reboots en 3Dmark2k loopt vast etc. FSB verhogen wil ook al niet lukken....105 geeft blauwe schermen etc. 103 ook! Nee, dit M_Tec valt mij vies tegen.
Mag het van me overkopen voor F200,-

Systeem: Abit KT7, Duron 600@1000, etc.
Vcore 1.89V, IO 3.5V

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Da's best wel ongunstig. Hoe hoog krijg je je geheugen nou dan op 3-3-3?
Probeer trouwens ook eens de I/O-spanning wat te verhogen, zou ook kunnen helpen.

sigloos

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 23:07 schreef razoon het volgende:
nou ja jongens, ik moet jullie teleurstellen.
Ik heb net M-Tec 6ns 128mb reep gekocht. Sisoft Sandra zegt dat het 333 geheugen is. En dat geloof ik wel want op CAS2 krijg ik blauwe schermen en spontane reboots en 3Dmark2k loopt vast etc. FSB verhogen wil ook al niet lukken....105 geeft blauwe schermen etc. 103 ook! Nee, dit M_Tec valt mij vies tegen.
Mag het van me overkopen voor F200,-

Systeem: Abit KT7, Duron 600@1000, etc.
Vcore 1.89V, IO 3.5V
waar woon je? stuur ff email!

Verwijderd

Ik kwam laatst een meid tegen op de HardOCP forum die had haar systeem op een FSB van 174 MHz draaien. hoe al sla je me dood ik weet alleen dat het mogelijk is.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Het enige geheugen die het wellicht aankan is MT geheugen (merk)
bel dane-elec op (grootste geheugenleverancier van europa, en wereldwijd nr 3!) vraag naar justin die werkt daar op de technische dienst, hij heeft erg veel verstand van geheugen en hij kan het je precies uitleggen welk geheugen het eventueel aan kan.
tel heb ik niet zo bij de hand maar ze hebben een vestiging in nederland zitten dane elec memories!

Verwijderd

Misschien kan het met een asynchrone geheugenbus , kan die FSB omhoog maar blijft je RAM op 133 staan

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik heb hier mem uit een sun liggen 2x 64meg, 3.3V is 5 nano volges mij staat -5 op de chips.. is trouwes ecc. ( 9 chips per dimm )
dus volges mij is dat 200MHz ;)

binnenkort eens testen..
greetz Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Pagina: 1