Speedtouch 510(i) met UltraDSL van TweakDSL

Pagina: 1
Acties:

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
Hallo iedereen,

Allereerst weet ik niet of mijn topic hier moet of onder internet/telefonie.

Ik heb al een hele tijd UltraDSL vam tweakdsl met een Speedtouch 510(i) met firmware 4.2
Het probleem is dat internet alleen werkt met Bridged Mode en dat wil ik helemaal niet. Als ik bijvoorbeeld een bestand naar een andere pc op het netwerk wil kopiëren dan gebruikt hij de bandbreedte van mn internet connectie en dat is misschien niet zo erg met een bestandje van 1 mb, maar wel met een film van 700Mb!

Ik heb hier al heel wat topics gelezen over de 510 en ben er nog steeds niet uitgekomen. Is er niet toevalig een configuratiefile voor tweakdsl gebruikers? Ik heb de config files van www.speedtouch.nl/support.html al geprobeerd. Wat ik dus wil is dat mijn router een public ip-adress krijgt en mijn pc's een lokaal adres via DHCP van de router (met de speedtouch komt dat in de 10.0.0.... range)

Als ik bij de support van Tweakdsl kijk dan staat er op een gegeven moment dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakdsl.nl/images/support/Alcatel_04.jpg

Ik krijg echter, als ik de setuptool van de speedtouch draai, zo'n schermpje:

Afbeeldingslocatie: http://monshouwer.tweakdsl.nl/1.jpg

Zou iemand mij kunnen vertellen of het überhaupt mogelijk is om internet te delen met mijn speedtouch zonder dat ik in bridged mode zit?

Verder nog wat informatie:

Zo staat mijn router op het moment ingesteld:

Device name: SpeedTouch 510
Serial #: 0348FGPWH

IP address(es): 169.254.141.11/16
10.0.0.138/24
MAC address: 00-90-D0-C2-2A-5F
DHCP mode: None

Product code: 35720530
Firmware version: 4.2.3.0.0
TP Version: 1.2.0
Board type: ADNT-Q
Host setup: auto

Configuration: 19 Apr 2004
Netherlands
All Dutch bridge defaults
Bridging on 0/35, 0/34 and 0/32
Bridged Ethernet for BBned, Tiscali/BaByXL and Versatel

Mijn netwerk:
Computer interface: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Obtain an address automatically
IP address: 82.197.192.11/24
Gateway address: 82.197.192.1
DNS address(es): 217.19.16.131; 217.19.16.132

We draaien allemaal onder Windows XP
Met TweakDSL hoef ik geen username en password te gebruiken om op internet te komen.

Ik hoop hiermee voldoende informatie verstrekt te hebben en zo niet dan lees ik het wel.

Sign here please

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Waarom niet PPPoA en dan vast IP-adres voor alle clients? Werkt hier ook prima.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Monsie
Yohan schreef op 18 april 2004 @ 14:28:
Waarom niet PPPoA en dan vast IP-adres voor alle clients? Werkt hier ook prima.
Zou je misschien dat iets uitgebreider willen vertellen?

Sign here please

• djluc
  • Laatst online: 14:56
Kies in het screenshotje wat je gepost hebt PPPoA uit en stel de username en het password van je provider in. Op je PC stel je vervolgens als gateway het adres van je router in. Meestal 10.0.0.138.

• Monsie
djluc schreef op 18 april 2004 @ 15:13:
Kies in het screenshotje wat je gepost hebt PPPoA uit en stel de username en het password van je provider in. Op je PC stel je vervolgens als gateway het adres van je router in. Meestal 10.0.0.138.
Maar ik heb geen username en password nodig om online te komen (staat ook in mn eerste post)

Sign here please

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Dat tweak DSL via welke provider gaat dat dan? Das toch gewoon KPN netwerk?

Je hebt een firmware 4.2.3.0.0? dus ook easy setup in dat ding. Als ik jouw was geef hem een harde reboot. En dan inloggen op http://10.0.0.138 naar easy setup kiezen voor pppoa en dan 8/48 kiezen. Klaar is kees bij inloggen effe je gebruikers naam en wachtwoord invullen in het modem

Speedtouch freak

Verwijderd

lSltAlKeR schreef op 18 april 2004 @ 17:02:
Dat tweak DSL via welke provider gaat dat dan? Das toch gewoon KPN netwerk?

Je hebt een firmware 4.2.3.0.0? dus ook easy setup in dat ding. Als ik jouw was geef hem een harde reboot. En dan inloggen op http://10.0.0.138 naar easy setup kiezen voor pppoa en dan 8/48 kiezen. Klaar is kees bij inloggen effe je gebruikers naam en wachtwoord invullen in het modem
Denk niet dat kpn netwerk die snelheden haalt :D, denk eerder bbnet. En tweakDSL is zelf een provider.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 17:05 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Dan moet hij bellen met tweakdsl op wat voor centrale hij aangesloten zit en wat voor specificaties die centrale heeft omdat ook in te stellen in het modem
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 17:05:
[...]

Denk niet dat kpn netwerk die snelheden haalt :D, denk eerder bbnet. En tweakDSL is zelf een provider.
Ow? Volgens mij zijn er maar een paar netwerken. Verstatel KPN en BBned en dan nog het BabyXL netwerk van Tiscali. Daar zijn de ISP providers bij aangesloten.
Al die netwerken. Hebben hun eigen specificaties.

[ Voor 63% gewijzigd door lSltAlKeR op 18-04-2004 17:21 ]

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik ben is op onderzoek uit gegaan en kwam http://www.tweakdsl.nl/support/defcpe.html
tegen.

Volgens mij kan je helemaal niet achter nat op het netwerk van tweakdsl iemand anders die het mij beter kan vertellen?

Ik denk dat je zelf een aparte breedband router moet hebben ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door lSltAlKeR op 18-04-2004 17:31 ]

Speedtouch freak

• Monsie
lSltAlKeR schreef op 18 april 2004 @ 17:29:
Ik ben is op onderzoek uit gegaan en kwam http://www.tweakdsl.nl/support/defcpe.html
tegen.

Volgens mij kan je helemaal niet achter nat op het netwerk van tweakdsl iemand anders die het mij beter kan vertellen?

Ik denk dat je zelf een aparte breedband router moet hebben ofzo.
Maarja, ik heb juist een modemrouter gekocht om niet een aparte modem en een aparte router te moeten komen :S

*edit* en het is via BBnet*edit*

[ Voor 4% gewijzigd door Monsie op 18-04-2004 20:10 ]

Sign here please

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik zou niet weten hoe je de router functie moet gebruiken als je hem bridge instelt.... dat gaat volgens mij niet toch? Als je Bridge mode gebruikt schakel je dom weg de router functie uit en volgens mij krijg je die dan ook niet aan toch???? Dat denk ik... ik hoop dat iemand het tegendeel kan zeggen. Dus moet je een aparte breedband router kopen of pc erachter zetten oid

Speedtouch freak

• Monsie
lSltAlKeR schreef op 18 april 2004 @ 20:35:
Ik zou niet weten hoe je de router functie moet gebruiken als je hem bridge instelt.... dat gaat volgens mij niet toch? Als je Bridge mode gebruikt schakel je dom weg de router functie uit en volgens mij krijg je die dan ook niet aan toch???? Dat denk ik... ik hoop dat iemand het tegendeel kan zeggen. Dus moet je een aparte breedband router kopen of pc erachter zetten oid
Ik hoop het ook

Sign here please

Pagina: 1