Toon posts:

MP3 downloads van Usenet sorteren

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn volle tevredenheid gebruik ik al enige tijd Newsbin om muziek van usenet te plukken. Nadeel is dat alles in 1 directory wordt gezet en het zeer tijdrovend is om de nummers te sorteren naar aparte mappen terwijl het volgens mij d.m.v. de tags in de files vrij simpel moet kunnen.

Ik heb al een aantal programma's gedownload en uitgeprobeerd maar er is er niet 1 voorzover ik weet die dat automatisch kan.

Vraag is: wie kent er een programma dat een directory met mp3s doorsnuffelt en de juiste tracks bij elkaar in een aparte dir zet?

Bij voorbaat dank

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 23:25
Volgens mij kan Tag&Rename dit. Het is niet gratis, maar je kunt een 30 dagen trail downloaden :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Windows Media Player kan dit dacht ik ook, ik vind het altijd een irritante functie en zet het uit, maar het is precies wat jij wilt. Hij zoekt ook de albumhoes erbij op..

Verwijderd

Topicstarter
tagenrename kan een hoop maar geen mappen aanmaken

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jij wilt dus een idv1 of idv2 van een mp3 uitlezen om vervolgens ze te sorteren ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, en dan van die tags een map maken

dus ik heb bijvoorbeeld files in deze opmaak

01-guns_nroses-welcome_to_the_jungle-tlt.mp3

in de tags staat dat dat guns and roses is van het album 'the best of'

proggie zou dan een map moeten aanmaken met de titel

Guns and Roses - Best of

en daar zouden dan alle tracks in moeten komen.

Ik heb 1 programma gevonden dat het bijna kan dat is mp3explorer. Die doet het na de juiste tracks handmatig gesorteerd te hebben en da's nou net iets te veel werk :)

ik denk: als het handmatig kan, kan het ook automatisch. ja toch ?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 18:07
http://www.musicbrainz.org/
dit progje stelt de id3 tags en de filename in adhv het liedje zelf, het bekijkt het aantal bpm en nog wat info over het liedje ofzo en haalt dan de trackinfo van het net. Zeer handig

Verwijderd

Topicstarter
misschien wel handig als je de tags niet hebt maar die heb ik wel

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Met Newsbin kun je toch ook gewoon kiezen "download to folder ... ".

Lijkt me net iets makkelijker ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, en ploft newsbin alles in 1 map: bijvoorbeeld: alt.binaries.mp3

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Selecteer de mp3's die bij elkaar horen en je in 1 map bij elkaar gedownload wilt hebben. Dan rechtermuisknop op die selectie, download to folder ..., en geef een folder aan waar je ze wilt hebben (als die folder er nog niet is kan je die direct aanmaken).

Alleen die selectie komt dan in die folder te staan. Download je daarna iets, dan komt dat gewoon weer in de standaard map.

Niet moeilijk gaan doen als het ook makkelijk kan dus.

Verwijderd

Topicstarter
waarom handmatig iets doen wat volgens mij door een programmaatje beter en sneller gedaan kan worden

• Xander
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:03:
waarom handmatig iets doen wat volgens mij door een programmaatje beter en sneller gedaan kan worden
Owja :? Welk programmaatje kan dat dan beter en sneller doen?

Verwijderd

XanderH schreef op 18 april 2004 @ 16:14:
[...]

Owja :? Welk programmaatje kan dat dan beter en sneller doen?
Daar wil TS juist achter komen .... toch ? :P

• Xander
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:17:
[...]
Daar wil TS juist achter komen .... toch ? :P
Ooit van sarcasme gehoord? :>

Ik snap ook dat de TS daar achter wil komen, maar misschien zijn er wel helemaal geen programma's die kunnen wat de TS wilt. Er worden daarna verschillende andere oplossingen aangedragen, die de TS allemaal afdoet met "Het kan beter met speciale software."

Ik snap ook dat dat makkelijker zou zijn, maar misschien kan het gewoon niet. Dan zijn die andere tips toch ook wel bruikbaar, lijkt me?

Verwijderd

XanderH schreef op 18 april 2004 @ 16:19:
[...]

Ooit van sarcasme gehoord? :>

Ik snap ook dat de TS daar achter wil komen, maar misschien zijn er wel helemaal geen programma's die kunnen wat de TS wilt. Er worden daarna verschillende andere oplossingen aangedragen, die de TS allemaal afdoet met "Het kan beter met speciale software."

Ik snap ook dat dat makkelijker zou zijn, maar misschien kan het gewoon niet. Dan zijn die andere tips toch ook wel bruikbaar, lijkt me?
OK, had ik even niet zo gezien. Andere tips zijn denk ik ook goed te gebruiken, wat anders nog een mogelijkheid is, is om Newsleecher te gebruiken, daar kan je precies aangeven wat je in welke folder wilt hebben. Ik gebruik het iig al een tijdje naar dikke tevredenheid.

• EL_Loco
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

iTunes is de oplossing,
ik heb 18 Gig, prima te beheren, je importeerd het, het komt automatisch in de juiste map, met de juiste naam etc
evt zoekt hij nog extra info op als dat mist :)

[ Voor 3% gewijzigd door EL_Loco op 18-04-2004 16:24 ]

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:23:
[...]

OK, had ik even niet zo gezien. Andere tips zijn denk ik ook goed te gebruiken, wat anders nog een mogelijkheid is, is om Newsleecher te gebruiken, daar kan je precies aangeven wat je in welke folder wilt hebben. Ik gebruik het iig al een tijdje naar dikke tevredenheid.
daar heb je het weer, je moet dus ZELF eerst aangeven waar het moet komen.

nogmaals: alles mp3s staan nu dus in 1 dir en die moeten door een programmaatje automatisch worden gesorteerd naar een eigen dir, per album, m.b.v. de tags.

is dat nou een rare vraag ? als ik programmeur was ging ik het zelf maken :)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 14:05

Willem2

Ω is futile

eerste hit op google:

'This will get tag info using directory formats, create directories, and organize MP3s from tag information. '

http://www.tucows.com/preview/232990.html

Precies wat jij wilt volgens mij.

en nog veel meer die het kunnen zo te zien:
Google

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
mp3tagtools is bijna goed, maar nog net niet helemaal

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 15:52:
ja, en ploft newsbin alles in 1 map: bijvoorbeeld: alt.binaries.mp3
Je moet per selectie die download to dir veranderen, werkt prima, doe het zelf namelijk ook zo. Zet download to dir goed, selecteer CD en zet in download queue. Dan weer vanaf stap 1 etc. Netjes alles in apparte dir's

Die alt.binaries. dir kan je ergens uitzetten. (zit op werk, kan niet uitzoeken voor je waar).

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 19:27

Magic666

No one's neighbour!

Volgens mij kan Tag&rename wel folders aanmaken. Aan de hand van %.. - %.. regels.

Zoals je een tag maakt kun je ook een folder maken. Zal vanavond eens kijken voor je. (mits je het dan nog nodig hebt natuurlijk...)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de perfecte oplossing nog niet gevonden :'(

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik gebruik T&R, maar ik doe de mp3's altijd zelf in een map. Maar ik ben het volgens mij wel tegen gekomen in dat programma. Nog ff geduld: rond 17.15 uur ben ik thuis en dan ga ik gelijk voor je kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 15:11:
tagenrename kan een hoop maar geen mappen aanmaken
Tag&Rename kan wel mappen aan maken hoor.

In de Rename tabblad waar je de indeling moet zetten kan je bijv. /%genre/%Artiest/%Album/%track# gebruiken en dan deelt hij het netjes in in mappen

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

net ff snel T&R gedownd: in het rename tabblad kun je kiezen voor de mask editor. Onderaan staat de optie insert folder into mask.

Nu kun je zelf een folder aanmaken waar je wilt en zet ie je getagde mp3's in die folder. (mits ik die optie goed begrijp)

Verwijderd

Topicstarter
klopt, dat doetie braaf maar... ik moet dus eerst de nummers bij elkaar zoeken en dan moven. het zou toch top zijn als dat niet hoefde?

Verwijderd

hoeft niet je kan gewoon zeggen dat hij naar de album tag kijkt en mappen maakt op basis van de %album

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 22:54
Gratis programma Xnews: Na het selecteren van de bestanden en daarna kiezen voor decode (F4) kan je gewoon eerst een nieuwe directory aanmaken (via het standaard windows-scherm dat je ook krijgt bij een actie zoals bestand-openen).
Alles komt keurig dan in die dir te staan.

Alle hiervoor genoemde oplossingen lijken een beetje op het paard achter de wagen spannen. :))

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

je kan de nummer die je wilt toch aanvinken? Dan pakt ie alleen die nummers...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 12:58:
hoeft niet je kan gewoon zeggen dat hij naar de album tag kijkt en mappen maakt op basis van de %album
ik ben er bijna. hij maakt al mooie filenamen allen nog steeds in dezelfde map

Verwijderd

Heb je bijv.

/mapnaamwaarhetinmoet/%album/%artiest - %Title

Geprobeerd

(dit uit mijn hoofd aangezien ik op mijn werk zit)

Verwijderd

Topicstarter
RGB fan 4 president ! Het werkt perfect.
Hij leest alleen de source dir steeds opnieuw in, kan dat proggie dat niet onthouden? (ik heb er nog niet naar gezocht, misschien weet jij het uit je hoofd)

Verwijderd

Nee dat vind ik ook nog het grootste nadeel aangezien ik veel mp3's heb waardoor dat inlezen lang duurt. Dus doe het voortaan per artiest taggen (aangezien bij mij al alles netjes ingedeeld was)

• dreamscape
  • Laatst online: 14:36
remke schreef op 19 april 2004 @ 13:00:
Gratis programma Xnews: Na het selecteren van de bestanden en daarna kiezen voor decode (F4) kan je gewoon eerst een nieuwe directory aanmaken (via het standaard windows-scherm dat je ook krijgt bij een actie zoals bestand-openen).
Alles komt keurig dan in die dir te staan.

Alle hiervoor genoemde oplossingen lijken een beetje op het paard achter de wagen spannen. :))
Met XNews heb je precies hetzelfde probleem. Als jij bestanden die bij één album horen downloadt en meer niet, dan werkt het wel, maar je kunt dan niet uit diezelfde newgroup andere muziek downloaden.

Ik selecteer dus alles wat ik wil downloaden uit één newsgroup en zet die machine aan het werk. Ik heb namelijk wel wat beters te doen dan m'n newsreader in de gaten houden.

En dan loop je dus tegen hetzelfde probleem aan als TS.

Punctuality is the politeness of kings

• Xander
dreamscape schreef op 19 april 2004 @ 13:51:
[...]

Met XNews heb je precies hetzelfde probleem. Als jij bestanden die bij één album horen downloadt en meer niet, dan werkt het wel, maar je kunt dan niet uit diezelfde newgroup andere muziek downloaden.
XNews vraagt iedere keer dat je iets download gewoon om een downloaddir, kan wel, en anders kun je nog met verschillende queue's werken.
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 13:31:
RGB fan 4 president ! Het werkt perfect.
Hij leest alleen de source dir steeds opnieuw in, kan dat proggie dat niet onthouden? (ik heb er nog niet naar gezocht, misschien weet jij het uit je hoofd)
Grappig om te lezen dat het programma dat ik in de éérste reply in dit topic noemde het toch gewoon kan :Y)

Pagina: 1