Divx-bak tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:20
Ik ben nu een div-x bakje aan het bouwen. De bedoeling is dat ik een p3 550 in een houten kastje ga bouwen. Die boot vanaf een floppie movix. Vanuit movix open ik dan een divx die op een cd staat.

Probleem: Ik heb geen kaart liggen met tv-out. Er zit alleen een onboard matrox in. En na de 36 euro voor het ram geheugen die ik voor dat kreng moet kopen ben in ECHT blut!!

Is er nu niet een of andere converter te koop zodat ik toch mijn divx'jes kan kijken??

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb voor mijn matrox g400 een kabeltje dat je aansluit op je vga uitgang. Het kabeltje verkoopt in een s-video out en een gewone video out (cinch kabel).

• Xander
  • Laatst online: 00:02
Dekaasboer schreef op 18 april 2004 @ 13:55:
Is er nu niet een of andere converter te koop zodat ik toch mijn divx'jes kan kijken??
Ja, maar een cheap-ass videokaart met tv-out is waarschijnlijk veel goedkoper. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dekaasboer
Ik heb nu na die hint van herr muller een kabeltje gevonden voor 12 euro bij informatique. Das toch wel wat goedkoper dan 50 euro voor een 3d-kaart, en dat heb ik momenteel ook echt niet.

• Xander
"Matrox G450/G550 kabel VGA naar S-video / Composit"

Je weet ook zeker dat die werkt met jouw onboard matrox kaart? Volgens mij kun je dit verloopstuk niet zomaar op alle videokaarten gebruiken....

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 15:54
maar is de kwaliteit van zo'n vga2composite kabel niet slechter dan een tv-out?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

XanderH schreef op 18 april 2004 @ 14:11:

Je weet ook zeker dat die werkt met jouw onboard matrox kaart? Volgens mij kun je dit verloopstuk niet zomaar op alle videokaarten gebruiken....
idd, je kan moeilijk van elke videokaart een TV-Out maken 8)7

Kortom als er geen TV Out op dat onboard ding zit lijkt het me niet dat dat gaat werken 8)7

Ik zou toch gewoon een Matrox G400/G550 ofzo kopen, dingen zijn niet meer zo duur, en vast nog wel ergens 2e hands te krijgen en dan heb je ook fenominaal beeldkwaliteit :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

nee, matrox heeft de beste tv-out van allemaal

Verwijderd

Het beste is om zo vga->Scart RGB kabel te maken en hem dan aan te sturen met TV tool.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 14:19
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 14:16:
Het beste is om zo vga->Scart RGB kabel te maken en hem dan aan te sturen met TV tool.
TV tool werkt alleen maar met Nvidia plankjes hoor

• Dekaasboer
Het is een matrox milennium G200 8mb.

Een 3d-kaartje erin zetten zou ook een probleem worden aangezien er geen agp poort aanwezig is.

• Xander
XanderH schreef op 18 april 2004 @ 14:11:
?

En voor €35 heb je ook een PCI kaart met tv-out, vraag me alleen niet hoe de kwaliteit daarvan is...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dekaasboer schreef op 18 april 2004 @ 14:44:
Het is een matrox milennium G200 8mb.

Een 3d-kaartje erin zetten zou ook een probleem worden aangezien er geen agp poort aanwezig is.
Een G200 is een 3D kaart, alleen is de 3D niet denderend (G2xx GL drivers :X ), maar met PCI Voodoo 3D kun je eea opkrikken. Sommigen daarvan hebben TV-Out erbij...

Maar dat met de G4xx-kabel gaat niet werken, die kaarten gebruiken 3 anders ongebruikte pinnetjes op de VGA connector om S-Video signaal te dragen, jouw G200 heeft gewoon geen signaal op die pinnen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1