Toon posts:

AOPEN DVD-ROM 1040 maakt vreemd klikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AOPEN DVD-ROM 1040. Als er een schijfje in zit en die wordt benaderd, dan hoor je op een gegeven moment een klikkend geluid en hij spinned duidelijk down. Vervolgens spin-tie weer op en gaat hij weer verder. Dit blijft hij doen. Zijn er mede eigenaren met dezelfde probs?

Ik hem hem ooit in het verleden voorzien van firmware versie 1.25. Nu kan ik die alleen maar voor de 1040 pro vinden. Kan het zijn dat ik destijds de verkeerde firmware heb geladen?

Ik heb ook de regio-vrij firmware voor de Pioneer-114 tray geprobeerd, omdat die hetzeflde schijnt te zijn als de Aopen DVD-ROM 1040. het firmware fik proggie pikt dat echter niet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je dit probleem alleen met cd-r's? Of ook met legale cd's/dvd's?

Dit probleem kom ik eigenlijk met alle dvd-drives die ik heb tegen als ze wat ouder worden, lens een keer schoonmaken werkt meestal wel. Drives die dit met cd-r's/dvd-r's doen, lezen over het algemeen nog wel gewoon originele DVD's.
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 13:50:
Ik heb ook de regio-vrij firmware voor de Pioneer-114 tray geprobeerd, omdat die hetzeflde schijnt te zijn als de Aopen DVD-ROM 1040. het firmware fik proggie pikt dat echter niet.
Dat gaat met het orginele flash-programma van je DVD-drive sowieso niet lukken, je zult dan een universeel flash prog moeten gebruiken.

Overigens, ik denk niet dat dit het probleem oplost, en als je niet weet wat je doet heb je ook vrij veel kans dat het verkeerd gaat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat het aan je firmware ligt, anders doet hij helemaal niets meer lijkt me. Ik heb het probleem ook gehad met een Samsung drive (wel een ander merk, ok) maar hierbij lag het aan de lagers :X

Klinkt vaag idd, maar het is niets om je zorgen over te maken, het is alleen maar
irritant, dat ben ik met je eens.

Anders kun je ook proberen een origineel goed schijfje te pakken waarbij het gat in het midden heel goed gecentreerd is. Misschien dat het schijfje de zijkant van je lade raakt? (Ervaring mee met een oude Delta 40x drive :'( )

suc6

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 13:55:
Lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk dat het aan je firmware ligt, anders doet hij helemaal niets meer lijkt me. Ik heb het probleem ook gehad met een Samsung drive (wel een ander merk, ok) maar hierbij lag het aan de lagers :X

Klinkt vaag idd, maar het is niets om je zorgen over te maken, het is alleen maar
irritant, dat ben ik met je eens.

Anders kun je ook proberen een origineel goed schijfje te pakken waarbij het gat in het midden heel goed gecentreerd is. Misschien dat het schijfje de zijkant van je lade raakt? (Ervaring mee met een oude Delta 40x drive :'( )

suc6
Lagers? Niet goed gecentreerde cd?

Hmm, zou ook nog kunnen.
Zelf krijg ik dit soort problemen meestal als de cd niet goed gelezen kan worden, dan probeert ie die ene sector op een lagere snelheid te lezen (dus hij spint down), en de volgende sector doet ie weer @ full speed (spinn up).
Dit kom ik zelf regelmatig tegen, ik denk dat ik zo'n 2 cd/dvd-drives per jaar verslijt :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 18 april 2004 @ 13:53:
Heb je dit probleem alleen met cd-r's? Of ook met legale cd's/dvd's?

Dit probleem kom ik eigenlijk met alle dvd-drives die ik heb tegen als ze wat ouder worden, lens een keer schoonmaken werkt meestal wel. Drives die dit met cd-r's/dvd-r's doen, lezen over het algemeen nog wel gewoon originele DVD's.
[...]
Hoe maak ik de lens in een tray model schoon? Is daar een truc voor?

Verwijderd

Ik schroef ze altijd open en dan met een wattenstaafje en alcohol (van de aphotheek - 70%) en dat gaat -mits je het rustig aan doet- nooit fout.
Pagina: 1