Toon posts:

[Guildftp] geen andere directories dan root?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een map D:\FTP met daarin de mappen ROOT, UL en DL
Ik heb in Guildftp 4 groepen aangemaakt; uploaders, downloaders, beide en admin.
Bij system zet ik mijn root directory door "Local path" D:\FTP\ROOT te maken, met "virtual path" /.
Alle gebruikers die inloggen krijgen dit als eerste te zien. Dat wil ik ook :)
Dan maak ik bij uploaders een directory aan D:\FTP\UL, met virtual path /upload.
Dit doe ik ook bij downloaders maar dan met download enz.
Ik geef ze iig allemaal de rechten om te listen en de uploaders om te writen en de downloaders om te readen enz.
Maar als ik dan inlog als bv upload of download (of admin) dan kom ik alleen maar terecht in m'n root, maar er verschijnt geen map "upload" :?
Ik snap er echt niks meer van, want (dat denk ik iig :+) doe het echt allemaal goed, zoals het beschreven staat op http://www.guildftpd.com/html/frm-basic-setup.htm
Iemand een idee wat ik fout doe? :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bij system zet ik mijn root directory door "Local path" D:\FTP\ROOT te maken, met "virtual path" /.
Heb je die up, en download aliassen (virtual paths) ook aangemaakt voor de admin? Of zie je helemaal nergens virtual paths? Kan dat komen omdat GuildFTP het local path als jail gebruikt; en dat je dat dus zal moeten wijzigen naar D:\FTP?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die virtual paths ook aangemaakt voor de admin ja, en ook daar verschijnen ze niet :(
En als ik verwijs naar D:\FTP (als root bedoel je?) Dan krijg iedereen, dus de upload, download en admin enz, als ze inloggen de mappen UL, ROOT en DL te zien, en dat wil ik niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee? Het heeft wel gewerkt, maar van de een op andere dag werkte het niet meer :? of moet ik maar eens andere ftp zachte waar proberen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:41 ]