Ik heb een vraagje. Ik heb zojuist een systeem in elkaar gesleuteld:
M/B: MSI NEO-FIS2R
CPU: AMD64 3000+ Boxed
HDD: 2 x Maxtor 160 GB
Mem: 512 Kingston Hyperx PC3200 CAS2
GPU: ATI 9800pro 128 MB DDR met stndaard cooling
Ik heb dit in een bestaande budget case gebouwd met nog een papst 80mm fan (de 8412 NGL)
Ik heb in de BIOS Cool'n Quiet aanstaan en ik heb hem op Turbo gezet.
Terwijl ik dit typ zie ik in de CoreCenter app van msi het volgende:
CPU temp: 49
SYS temp: 46
CPU fan speed: 5625
Vragen:
1. Zijn deze getallen normaal?
2. Ik vind de boxed cooler best wel herrie maken, maar dat komt m.i. door de snelheid waarop hij loopt
3. Ik wil best nog wat extra fans erin plaatsen, maar welke? Ze moeten in ieder geval stil zijn.
4. Moet ik de boxed cooler vervangen door een stillere? Als ik GOT doorlees zijn de meningen over de boxed cooler nogal verschillend.
5. De HDD's zijn behoorlijk heet, maar ik kan er lastig een fan op of onder plaatsen. Suggesties?
Alvast bedankt voor enig medenken in deze.
M/B: MSI NEO-FIS2R
CPU: AMD64 3000+ Boxed
HDD: 2 x Maxtor 160 GB
Mem: 512 Kingston Hyperx PC3200 CAS2
GPU: ATI 9800pro 128 MB DDR met stndaard cooling
Ik heb dit in een bestaande budget case gebouwd met nog een papst 80mm fan (de 8412 NGL)
Ik heb in de BIOS Cool'n Quiet aanstaan en ik heb hem op Turbo gezet.
Terwijl ik dit typ zie ik in de CoreCenter app van msi het volgende:
CPU temp: 49
SYS temp: 46
CPU fan speed: 5625
Vragen:
1. Zijn deze getallen normaal?
2. Ik vind de boxed cooler best wel herrie maken, maar dat komt m.i. door de snelheid waarop hij loopt
3. Ik wil best nog wat extra fans erin plaatsen, maar welke? Ze moeten in ieder geval stil zijn.
4. Moet ik de boxed cooler vervangen door een stillere? Als ik GOT doorlees zijn de meningen over de boxed cooler nogal verschillend.
5. De HDD's zijn behoorlijk heet, maar ik kan er lastig een fan op of onder plaatsen. Suggesties?
Alvast bedankt voor enig medenken in deze.