1024mb RAM en Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011
Ik zit hier achter m'n laptopje (centrino 1.4, 512ram, 64mb shared vid, intel 855gm chipset). Hierop draait Windows XP. Nou ben ik nogal een compulsieve multitasker, want zodra ik er 2 minuten achter zit, staan 15 verschillende programma's open o.i.d.

Dit wil nog wel eens m'n hele geheugen volgooien en dan gaat m'n PC verder op het 4200 toeren schijfje dat in de laptop zit. Je kunt je dus wel voorstellen dat dat niet al te snel is. (understatement van de eeuw)

Nou had ik de vraag of het effectief is als ik er 512mb bij zet? (wat resulteert in 1024mb RAM)

one more thing...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Je zegt het zelf al, je geheugen raakt snel vol, dus dan is het zeker effectief als je er meer geheugen in doet. Alleen kan er bij laptopgeheugen nog wel een aardig prijskaartje aan hangen :)

The devil is in the details.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Ja meer ram, geeft altijd wel wat meer performance. En zeker als jij 15 verschillende programma's open hebt.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MLO2 schreef op 18 april 2004 @ 13:34:
Dit wil nog wel eens m'n hele geheugen volgooien en dan gaat m'n PC verder op het 4200 toeren schijfje dat in de laptop zit. Je kunt je dus wel voorstellen dat dat niet al te snel is. (understatement van de eeuw)

Nou had ik de vraag of het effectief is als ik er 512mb bij zet? (wat resulteert in 1024mb RAM)
Je geeft zelf al antwoord op je vraag mijn inziens.. :) Je geheugen wordt nu vol gegooid, dus als jij er idd 512 MB bijprikt, als dit gaat, dan wordt het alleen maar beter.

lekker snel ben ik weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Br@m op 18-04-2004 13:37 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Ik zelf heb 256mb PC1066 RDRAM in mijn desktop zitten, en heb al makkelijk 20 vensters van allerhande programma's draaien, en heb nog steeds 50mb geheugen vrij... Maar ja ik gebruik dan ook geen WindowsXP maar wel Debian GNU/Linux >:)
Windows is gewoon vreselijk slordig wat betreft geheugengebruik.

Modbreak:

Jij mag WinXP tov Debian vrij slordig vinden, die opmerking is hier echter volstrekt offtopic en kan flames e.d. uitlokken. Graag on-topic blijven dus :o

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 18-04-2004 14:50 ]

Verwijderd

Tja, ik kan met openDOS ook makkelijk 20 verschillende progje draaien maar,
dat is niet echt een vergelijking he? Licht een beetje aan de progammas die je gebruikt denk ik......

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik denk dat die shared videogeheugen ook een bottleneck is want die verpest je hele bandbreedte maar extra geheugen zal wel iets oplossen maar ik denk niet dat ie er veel sneller opzal worden en een videokaart in je laptop zetten gaat ook niet helemaal lukken.

No signature found

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Je geeft zelf aan het antwoord eigenlijk al te weten maar opent toch een topic :? Wanneer je ram vaak vol zit (kun je makkelijk checken) zal meer helpen ja, nogal een inkopper imo.

En waarom vind r00tx het nu per se nodig te flamen op een OS :/ Laat dat soort puber gedrag a.u.b. achterwege.

Nou ja, allemaal voor de hand liggend dit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.