[XP] Kan niets meer openen.

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb sinds gisterenavond het probleem dat ik niks meer kan openen.

Het begon toen ik bezig was in photoshop. Om de haveklap sloeg photoshop vast voor een goeie minuut en kon ik daarna weer verder werken. Je begrijp vast wel dat dit verdomt irritant wordt na een kwartiertje. Dus ik mijn pc opnieuw opstarten.

Eenmaal opnieuw opgestart kon ik helemaal niets meer openen. Geen "deze computer", geen "internet explorer", helemaal niets. Het enige wat wel naar vorenkwam is het "start menu". Kon het systeem dus ook niet terugzetten via een herstelpunt (gewoon systeemherstel bij opstarten gaat bij niet. Ik heb een kant-en-klaar systeem gekocht met van die recovery cd's). Zelf dacht ik aan het werkt van een virus of iets dergelijks.

Nou is mijn grote vraag: Hoe kan dit vervelende probleem oplossen?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

waarschijnlijk is jouwn pc besmet met spyware. Dit soort irritantje 'proggies' zorgen voor veel overlast. Scan je computer eens met bv: adaware of spybot. Check dit eens voor zeer goeie uitleg: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] Het kan ook zijn dat je pc besmet is met een virus, zorg dat je scanner uptodate is en scan je systeem nog een keer. Check ook dit: Beveiliging en Virussen - FAQ

[ Voor 59% gewijzigd door UTM op 18-04-2004 13:26 ]

• Westereen
  • Laatst online: 27-02 23:42
Dit heb ik ook al us gehad, gewoon geen enkel programma wou bij mij starten (was een zelf-bouw pc) enigste wat holp bij mij was: tijdens het opstarten f8 indrukken en dan "laatste juiste bekende configuratie terug zetten"

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Dit riekt naar een virus, scan eens met een online virusscanner.

www.housecall.antivirus.com

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Westereen
  • Laatst online: 27-02 23:42
Hmmm, jullie hebben het allemaal over spyware of een virus. Mijn systeem was juist helemaal virus vrij.
Maar hoe moet de beste TS gaan scannen op spyware en/of virus (kan wel een dos scanner gebruiken). Volgens mij is het gewoon een of ander configuratie probleem, heb je ook een programma geinstalleerd vlak voor de problemen kwamen?. Kan je in de veilige modus komen?, zo ja maar kan ff een nieuwe gebruikersaccount aan.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
w03f schreef op 18 april 2004 @ 13:21:
waarschijnlijk is jouwn pc besmet met spyware. Dit soort irritantje 'proggies' zorgen voor veel overlast. Scan je computer eens met bv: adaware of spybot. Check dit eens voor zeer goeie uitleg: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] Het kan ook zijn dat je pc besmet is met een virus, zorg dat je scanner uptodate is en scan je systeem nog een keer. Check ook dit: Beveiliging en Virussen - FAQ
Kan niet virusscannen, omdat ik niks kan openen. Maar ik zal het zaakje eens lezen.
Westereen schreef op 18 april 2004 @ 13:21:
Dit heb ik ook al us gehad, gewoon geen enkel programma wou bij mij starten (was een zelf-bouw pc) enigste wat holp bij mij was: tijdens het opstarten f8 indrukken en dan "laatste juiste bekende configuratie terug zetten"
Zal ik eens proberen
GreenthumB schreef op 18 april 2004 @ 13:23:
Dit riekt naar een virus, scan eens met een online virusscanner.

www.housecall.antivirus.com
Ik kan niet on-line, kan niks opstarten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• UTM
  • Nu online

UTM

Zerora schreef op 18 april 2004 @ 13:31:
[...]

Kan niet virusscannen, omdat ik niks kan openen. Maar ik zal het zaakje eens lezen.

[...]

Zal ik eens proberen

[...]

Ik kan niet on-line, kan niks opstarten.
Mischien in veilige modus opstarten en dan scannen?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ga het allemaal even proberen. Ben zo terug

• Strikie

Strikie

Athletics

kijk anders even in dit topic .

.exe niet meer herkend in XP

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:29
offtopic:
Euhm heb jij de topicstart wel gelezen :X

Heb je niet ergens een image staan??? En anders kan je toch altijd je hd even in een andere computer hangen en hem dan scannen voor virussen, want daar lijkt het sterk op!

• Strikie

Strikie

Athletics

[quote]Stubby schreef op 18 april 2004 @ 13:56:

:? :?

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:29
[quote]GreenthumB schreef op 18 april 2004 @ 14:11:
Stubby schreef op 18 april 2004 @ 13:56:

:? :?
offtopic:
je verwijst naar een topic waar het gaat over een foutieve register instelling... Wat ik hier zo lees is dat hier niet het geval (toipicstart is nogal summier), want hij kan helemaal GEEN programma's openen. Das toch zeker anders... maaruh :> tis zondag he ;)

• Strikie

Strikie

Athletics

[quote]Stubby schreef op 18 april 2004 @ 14:31:
GreenthumB schreef op 18 april 2004 @ 14:11:

[...]

offtopic:
je verwijst naar een topic waar het gaat over een foutieve register instelling... Wat ik hier zo lees is dat hier niet het geval (toipicstart is nogal summier), want hij kan helemaal GEEN programma's openen. Das toch zeker anders... maaruh :> tis zondag he ;)
MM volgens mij lees jij niet goed....... :*)

Het betreft hetzelfde probleem.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet (nog) niet wat het probleem was, maar ik heb het opgelost door mijn systeem terug te zetten naar een bepaald herstelpunt in de "Veilige modus". Nu lijkt alles weer te werken. Bedankt voor jullie hulp.

Ik doe nog even een spy/ad-ware scan en een virusscan en dan is het voorlopig weer goed.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik had net weer dat ik niets kon opstarten. Weer een herstelpunt gebruikt via veilige modus.
Het lijkt wel dat mijn pc ermee op houd op het moment dat ik photoshop cs gewerkt hebt.
Het kan natuurlijk ook nog steeds een virus zijn. (ben nog niet toe gekomen aan een virusscan).

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Dit is een virus ik heb het zelf ook gehad, ik heb de recovery cd erin gepleurd en rammelen maar ;)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga eerst maar eens mijn virus scanner updaten en scannen voor ik een recovery cd erin pleur.

• UTM
  • Nu online

UTM

Zerora schreef op 19 april 2004 @ 22:23:
Ik ga eerst maar eens mijn virus scanner updaten en scannen voor ik een recovery cd erin pleur.
Altijd wel handig jah, scannen met up - to - date virusscanners ;)

• Strikie

Strikie

Athletics

Heb je mijn voorgaande replies niet gelezen :? Doe nu maar wat ik zeg dan zal je zien dat het probleem over is.Je wilt hulp via dit forum maar je doet er niets mee.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
GreenthumB, wat jij vertelt had zelf ook al aan gedacht en dat is het dus niet. Het is volgens mij een virus.

• Strikie

Strikie

Athletics

Zerora schreef op 20 april 2004 @ 14:52:
GreenthumB, wat jij vertelt had zelf ook al aan gedacht en dat is het dus niet. Het is volgens mij een virus.
Daarom zeg ik ook dat je goed moet lezen, het is ook een virus .

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
GreenthumB schreef op 20 april 2004 @ 15:34:
[...]

Daarom zeg ik ook dat je goed moet lezen, het is ook een virus .
Sorry. ik was over iets heen gelezen.

Zal mn pc vannacht laten scannen.

• Strikie

Strikie

Athletics

Zerora schreef op 20 april 2004 @ 15:39:
[...]

Sorry. ik was over iets heen gelezen.

Zal mn pc vannacht laten scannen.
Vannacht :? Zolang duurt dat niet hoor,link voor virusscanner zie eerder post, mocht die nog niet zijn opgevallen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Strikie op 20-04-2004 22:59 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik draai normaal nooit een virusscan. Sterker nog ik heb niet eens een virusscanner geinstalleerg staan. Dus wie weet wat er op mijn systeem staat.

• Strikie

Strikie

Athletics

En wat heeft je scanner gevonden vannacht?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
een paar virussen. Heb ze verwijderd. verder heb ik nog niks gedaan.

Pagina: 1