Link naar .exe file werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb op de achtergrond van mijn desktop een HTML pagina met een image + map zodat ik in de image verschillende snelkoppelingen kan maken naar mijn favoriete pagina's / apps. Dit werkt prima op een link na:
Als ik de link gebruik naar het spel Need for Speed dan start het spel wel maar knalt er na een seconde uit. Gewoon browsen naar de .exe en die gebruiken werkt welk.
Mijn vraag: kan iemand het verschil verklaren in gedrag tussen het gebruiken van de windows snelkoppeling en een hyperlink:
<area shape="rect" coords="952,130,1196,145"
href="file:///C:/Program%20Files/EA%20GAMES/Need%20For%20Speed%20Underground/Speed.exe" alt="">

Edit: er worden verder geen params meeegeven in de windows snelkoppeling

[ Voor 17% gewijzigd door djengizz op 18-04-2004 13:07 ]

Verwijderd

hmm, wat is er toch gebeurd met die tijd dat je gewoon een plaatje op je achtergrond had, en snelkoppelingetjes van windows :9

volgens mij zou het niet uit mogen maken.. zoals je zegt doet de koppeling het wel, hij start het spel namelijk wel.. start ie NFS met een gewone snelkoppeling wel?!

• djengizz
  • Niet online
Yep. sterker nog: als ik naar de snelkoppeling zelf link werkt het wel..?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
je snelkoppeling slaat de 'werkdirectory' op, je hyperlink niet.

NFS zit waarschijnlijk op het bureaublad te zoeken naar zn data.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Krijg je niet de vraag om die exe te downloaden of te openen oid?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• djengizz
  • Niet online
Nee, krijg die vraag niet. Ook de werkdirectory van de snelkoppeling leeg gemaakt en dan werkt de snelkoppeling ook nog.
Heb het nu opgelost door via een bat file de exe file aan te laten roepen en dan de link naar de bat file te laten wijzen. Dit werkt wel.
Aangezien dit wel werkt denk ik toch dat het probleem is dat het spel wordt opgestart als een ' browser sub-procces' en hier niet tegen kan. Door een bat file de exe te laten uitvoeren voorkom ik dit en werkt het.
Ga nu testen wat er gebeurd als ik Mozilla mijn default browser maak. Als dit wel werkt zit het waarschijnlijk echt in Explorer.

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
* GigaDave56 heeft precies hetzelfde probleem met de spellen: Colonisten van Catan en Laser Arena en een emulator. Ik heb het opgelost door de directory waar de exe in staat te openen en dan zelf de exe aan te klikken.
In de volgende versie van mijn HTML's stop ik de de truuk met de bat file. _/-\o_

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Pagina: 1