Workflow van een magazine betreffende digitale fotografie

Pagina: 1
Acties:

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.robgalbraith.com/data/1/rec_imgs/335_si_cover.jpg

Dit is een zeer interesant artikel over de workflow van Sports Illustrated, die nu 18 maanden bezig zijn met digitale fotografie. Het behandeld het proces van het bekijken en selecteren van duizenden foto's geschoten tijdens de Super Bowl, het commentaar, de instellingen, van het ophalen vanaf de CF card, naar de uiteindelijke cover in een oplage van meer dan 3 miljoen.

Must-read voor de digitale foto hobby bob. :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Ik had hem al gevonden via DPR, eergisteren dorogeworsteld, best een verhaal, maar OMG wat een werk! Er zitten ook een paar bijzonder interessante links in, bijvoorbeeld voor het 'denoisen' van foto's, waarvoor een plugin wordt gebruikt die ik niet kende.
Het is ook grappig om te lezen dat ze ACDSee gebruiken om door de foto's te scrollen, dat ze best wat eigen software hebben geschreven en hoe het hele proces verloopt.

Er werd overigens niks gezegd over de 1D-MarkII die tijdens die bewuste superbowl wedstrijd werd getest door fotografen, ook werd er niet iets gezegd over welke programmatuur er wordt gebruikt als ze op een apple door de foto's heenzappen. (Dat laatste ben ik best wel benieuwd naar.)

Bericht hierboven

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:47
Toen ik het artikel gisteren las viel het me juist op dat ze vrij weinig eigen software gebruiken. (alleen maar voor het downloaden, voor de rest maken ze gebruik van standaardsoftware)

Verder vind ik het vrij frapant dat ze fotos niet meteen automatisch roteren. Maar dat ze bij zo'n foto synchroon hun hoofden 90 graden draaien. Tsja, je hebt tenminste nog wat beweging achter je PC, maar echt ideaal lijkt me dat niet.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Leuk om te lezen. Bedankt :)

Dit is het echte werk, voor het fotograferen, selecteren en nabewerken hebben ze aparte teams. De hobby fotograaf mag dat allemaal zelf doen. Niet dat ik dat erg vind, denk zelfs dat de lol er een beetje af zou gaan als je achteraf niet eens kijkt wat je allemaal geschoten hebt.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Leuk om te zien hoe "noise" te lijf wordt gegaan in het (in verhouding tot het download-centrum) edit centrum. de stappen die worden ondernomen heb ik genoteerd. lijkt me gaaf om eens op die manier te proberen m'n foto's bij te werken. (alhoewel er niet bijzonder veel verschil was met mijn werkwijze)