Toon posts:

[MySQL] Probleem bij provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wij hebben hier lokaal een website gemaakt. Deze draait gewoon perfect (lokaal). Er wordt gebruik gemaakt van een MySQL database die gehost wordt door Vevida (web provider). Voor het inrichten van tabellen en testen van query's gebruiken we MySQL-Front. Als driver gebruiken wij de MySQL ODBC 3.51 Driver.

Nu de site met .NET hier lokaal is getest hebben wij deze bij Vevida ge- upload. Nu doet echter vrijwel geen enkel select statement het meer. Deze komen doodleuk met de melding “NO_DATA - no error information available”. Dit terwijl het bij ons allemaal perfect gaat terwijl wij ook de remote database benaderen.

Ik verwacht dat de drivers bij Vevida de join statements verkeerd/anders intepreteerd, maar hoe kan ik dat nou rechttrekken zodat wij dat zelf ook kunnen debuggen?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

overall 'or die(mysql_error())' achter zetten misschien? Dan krijg je iig de mysql error waarop hij faalt eruit.

[ Voor 3% gewijzigd door Kippenijzer op 18-04-2004 11:21 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie oa http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q319243

Ik geloof dat het te maken had dat ODBC lege strings niet zo leuk vindt...
Kippenijzer schreef op 18 april 2004 @ 11:20:
overall 'or die(mysql_error())' achter zetten misschien? Dan krijg je iig de mysql error waarop hij faalt eruit.
't is geen PHP; die syntax zal dus niet werken.

[ Voor 48% gewijzigd door gorgi_19 op 18-04-2004 11:22 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ow lol, automatisme om van php/mysql uit te gaan :P

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
De link die gorgi_19 geeft lijkt een aardige verklaring voor het probleem van de TS.

Mocht het niet werken dan zou ik aanraden om te gaan onderzoeken wat voor soort queries falen. Je zou bijvoorbeeld een test-tabel en een test-scriptje kunnen maken en kijken wat het wel doet en wat niet. Hoewel ik het nut hiervan betwijfel wanneer je van exact dezelfde database uitgaat in je ontwikkelomgeving. Aan de andere kant: als je je provider moet overtuigen dat het probleem bij hem ligt dan kan zoiets wel helpen.
edit:
Nu ik de topic start nogmaals las zag ik dat je daar waarschijnlijk al mee geëxperimenteerd hebt.

Daarnaast zou je naar versies kunnen kijken: wellicht dat je provider met wat verouderde drivers werkt of iets dergelijks.

En wat ook kan helpen is ODBC tracing aanzetten en dan de log-file bestuderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Infinitive op 18-04-2004 12:22 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]