Toon posts:

[2003] SBS crasht door USB-modem in faxserver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een hele wazige crash bij een bedrijf waar 2003 server SBS draait. De XP clients kunnen allemaal leuk faxen via shared fax services. Om deze reden is de server uitgerust door een Dynalink fax modem (analoog). Nu wordt er vrij veel gefaxed maar sinds kort geeft de server een reboot wanneer er 3 of meer faxen in de outbox komen te staan.

Na gezocht te hebben op internet wilde we eerst de nieuwste fax drivers installeren. Bij het verwijderen van de oude drivers reboote de server spontaan. Omdat we nu de modem niet meer vertrouwde hadden we er een externe USB modem aan gehangen. Bij het inprikken van deze moden kregen wij meteen weer een reboot.

Zonder modem lijkt de server perfect te werken. We hebben nogmaals een nieuwe PCI modem geinstalleerd maar ook deze heeft precies hetzelfde reboot probleem.

In het apparaatbeheer lijkt geen enkel apparaat een conflict te hebben met een ander apparaat. Maandag gaan we nu een externe seriele modem aansluiten van Trust. Het blijft alleen een wonderbaarlijk probleem en het valt mij ook goed tegen dat 2003 zo makkelijk een reboot- crash krijgt.

Iemand hier enige ervaring mee?

Verwijderd

Een oud topic, maar ik zit met het zelfde probleem.

Eerst dacht ik dat het probleem was dat ik twee modems van dynalink had geinstalleerd voor inbellen en de faxservice, maar ik kreeg net weer eem stop-error met maar een modem geinstalleerd (Dynalink 56Pmi). Heb jij het al kunnen oplossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je alle updates die beschikbaar zijn voor je SBS2003 geinstalleerd? :)