nForce 2 Koelblok

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
De ventilator op het koelblokje werkt zo goed als niet meer, die heb ik er dus afgehaald maar het resterende koelblokje op mijn m-atx Chaintech NIF2 koelt niet voldoende want hij loopt nu best vaak vast of reset zichzelf.

Nu heb ik geprobeerd om dat blokje eraf te halen om er wat koelpasta op te doen maar dat ding wil niet los, 't zit vast met van die zwarte pinnetjes in het mobo zelf. Dus ik vrees dat ik ze moet losknippen, ze zijn ondertussen een beetje uitgerekt. :P

Weet iemand een goed vervangend koelblok voor een nforce 2 chipset waarmee passieve koeling mogelijk is? Of gaat dat niet lukken?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zoek eens bij zalman op ZM-NB47J en ZM-NB32J... maar je gaat mij niet wijsmaken dat je die niet had kunnen vinden met google of de search...

Verwijderd

Zalman blokjes zijn RUIM afdoende, als je ziet dat de gehele A7N8X lijn van asus passief gekoeld word.

• Sovereign
Hmm, is alleen de vraag of die gaan passen. Zoals ik al zei, het is een m-atx bordje en de nforce 2 chipset zit erg dicht tegen het cpu koelblok aan. Maar ik ga zeker even kijken naar de Zalman blokjes die hier aangeraden worden.

Verwijderd

als het huidige blokje dmv gaatjes in het bord vastzit, dan past die zalman ook, die heeft van die "armpjes" waarmee je zelf kan bepalen hoe hij vast komt te zitten.

• Sovereign
Moet ik alleen die plastic pinnetjes van het huidige blokje er nog uit zien te krijgen. Dat bleek al moeilijk te zijn, volgens mij moet ik ze maar doorknippen oid.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik gebruik de Zalman blokjes (die goudkleurige) voor de Southbridge, werkt als een trein en schelt me wat Mhz met overklokken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je achterop je mobo kijkt zie je dat die pinnetjes in klemmetjes verbreden, als je die samendrukt kun je de koeler er zo aftrekken. En met een beetje eigen moeite had je idd 1001 voorbeelden van passieve koeling op nF2 northbridges gezien, ook op uATX.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.