[XP] Script voor full controll voor alle files

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Weet er iemand een manier om "everyone" "full control" te geven op alle files en folders op een partitie?

Bijvoorbeeld door een script ofzo? Zou dat moeilijk te zijn om te maken, zo'n script? Want ik vind er geen klant en kaar ;)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rechtsklik op je drive, zet je security zoals je wil (tabblad beveiliging), klik op geavanceerd en zet het vinkje voor "alle onderliggende objecten bla bla" aan...

Misschien eerst even eigenaar worden (ownership), maar dat mag je zelf uitvogelen m.b.v. de search en/of google.

Erg basic IMHO...

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 18-04-2004 05:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

shaidar - zou je eventjes kunnnen aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt, en waar je zelf al op gezocht hebt?

Op het 1e gezicht komt deze vraag namelijk behoorlijk simpel over ;)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Er iedereen administrator maken?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

xcacls .

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 18-04-2004 13:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Shaidar
Ik wil dus voor de account (?) "everyone" op m'n XP "full control" geven op alle files en folders overal op al m'n partities (en HDD's)

Nu is de security voor verschillende folders anders, op de ene folder staan er veel accounts (system, creator/owner, users, everyone, administrators) en op andere folders staat er alleen everyone... Ik zou graag hebben dat het overal hetzelfde is.

Als ik de NTFS security van een schijf goed zet, en daarna aangeef dat deze security voor alle child object moet overgedragen worden, dan loopt het mis na de 2de folder. Bijvoorbeeld:

E:\ -> everyone - full control - not inherited
E:\Images -> everyone - full control - inherited from E:\
E:\Images\Games -> geen accounts!

Dan moet ik voor die Games folder weer manueel full control geven voor everyone.
Voor een paar folders is dat nu niet zo erg, maar ik heb er duizenden!

Alle security voor alles weghalen, en opnieuw beginnen heeft hetzelfde effect.

In plaats van dat allemaal handmatig te doen, heb ik gezocht naar een script dat de security voor elk object (file, folder) "reset" naar full control voor everyone. Maar dat vind ik dus nergens terug.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Als je eerst owner wordt van alle mappen (kun je recursief doen) hoeven er daarna volgens mij geen problemen op te treden wanneer je de rechten op alle mappen (wederom recursief) wilt wijzigen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....en wat is het nut dan nog van NTFS (ok, journaling...) ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Shaidar
Als eens die security overal goed staat (dus full control voor everyone), dan kan ik daarne veel gemakkelijker en veel overzichtelijker de juiste security zetten.

Ik heb hier thuis geen levensbelangrijke private informatie, noch een bedrijfgeheimen, nog bankzaken en dergelijke op m'n schijven staan, eh!!

Al wat belangrijk is, zit in de map "my documents", en daarop heb ik alleen toegang.

Voor de rest heb ik verschillende partities met Mp3's, Films, ISO's en images van DVD's ...

Zo'n opmerking is wel ok, maar eerst even nadenken ajb? ;)

• Dennis
  • Nu online
Maar is het nou al gelukt :?.

• Shaidar
Kan het zijn dat m'n NTFS rechten op m'n schijven hopeloos in de war zijn?

No matter what dat ik probeer, het loopt altijd mis na de 2de folder diep (gelijk in het voorbeeld hierboven). Zelfs als ik alles manueel reset, alle accounts overal afhaal, mezelf owner maak van alle files en folders, en dan de rechten goed zet, en laat overerven door de child objects ....

Het loopt steeds mis!

Arghçç!(!(çàé ;)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij werkt het gewoon, laat je de SYSTEM account wel staan? Anders grendel je namelijk het systeem uit!

• Dennis
  • Nu online
Mocht je er toch niet uitkomen probeer het dan eens met setacl. Dit is een command-line utility met héél veel mogelijkheden.
Pagina: 1