Toon posts:

[Mail] Vervanger voor Outlook Express met LDAP-support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede search binnen GoT leert mij, dat er veel topics bestaan over mailservers, maar eigenlijk nooit over clients. :)

Momenteel ben ik opzoek naar een mailclient, die ondersteuning biedt voor zowel IMAP als LDAP. Met IMAP zorgen we ervoor dat een gebruiker altijd een gesynchroniseerd account heeft, zonder dat het uitmaakt op welk werkstation hij werkt. Ik doel hier op zaken als (on)gelezen en verstuurde replies en zo. Door middel van LDAP willen we in ieder geval een intern adresboek creëren, zodat gebruikers onderling eenvoudig naar elkaar kunnen mailen en/of snel iedereen kunnen selecteren om allen een e-mail te sturen.

De enige client die ik tot nu toe gevonden heb en beiden ondersteunt, is Eudora. Dat programma vind ik echter wat omslachtig en blijkt onder niet alle omstandigheden even stabiel te zijn.

Naast ondersteuning van beide protocollen, moet het programma goed kunnen werken met meerdere users in een Windows domein-omgeving. Het zou voor de sysadmin dus zo eenvoudig mogelijk centraal configureerbaar moeten zijn.

Bij voorkeur kan ook de locatie voor het opslaan van mail opgegeven worden, zodat de mail buiten het profiel gelaten kan worden en wordt opgeslagen op de home-drive, om de aan- en afmeldtijd van Windows te verkorten. ;)

Wie heeft tips? :Y)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-08 23:54
Thunderbird? is ook nederlands...

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06

macnerd

No Apples please :-)

Pegasus Mail (www.pmail.com)

Dit is een zeer bekende mailclient (bestaat al sinds 1990) en compleet gratis (freeware, geen open-source).

Wellicht nog een tip voor anderen die wel op zoek zijn naar een goede mailserver: bovengenoemd domein is ook de homepage van de zeer stabiele en uitgebreide mailserver Mercury Mail/32 (wij gebruiken het zelf ook op het werk).

MacNerd

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Thunderbird (uit de Mozilla-schuur)

Waarom? Heeft ondersteuning voor LDAP en IMAP (evenals POP3 uiteraard) is makkelijk te installeren (enkel unzippen), te configureren (themes, extentions), heeft regelmatig updates, is open source en geheel gratis te downloaden. Ook ondersteunt Thunderbird user profiles.

Aurë Entuluva!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Outlook kan het ook allemaal, en werkt mooi samen met de rest van Office...

Maar daar zal je wel weer een hekel aan hebben, zoals iedereen :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Boss schreef op 18 april 2004 @ 18:46:
Outlook kan het ook allemaal, en werkt mooi samen met de rest van Office...

Maar daar zal je wel weer een hekel aan hebben, zoals iedereen :)
offtopic:
Nee, men heeft geen hekel aan office, alleen maar aan het propientary .doc formaat :p

Opera kan het d8 ik ook.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 01:56:
De enige client die ik tot nu toe gevonden heb en beiden ondersteunt, is Eudora. Dat programma vind ik echter wat omslachtig en blijkt onder niet alle omstandigheden even stabiel te zijn.
Ben ik niet met je eens. Welke versie gebruik jij? Ik gebruik 6.0.0.1, en alle features die jij noemt. Ik vind het een ideaal programma, wat bij mij echt nooit crasht.

Verwijderd

ik vind dat mozilla thuderbird nou niet echt goed met een exchange server werkt. Je kan niet meerdere postbussen toevoegen en er is geen agenda. Zelf wil ik van outlook af op het werk (damm vooral 2003 is een drama) . Maar mozilla thunderbird is daar verreweg van geschikt voor.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:56:
ik vind dat mozilla thuderbird nou niet echt goed met een exchange server werkt. Je kan niet meerdere postbussen toevoegen en er is geen agenda. Zelf wil ik van outlook af op het werk (damm vooral 2003 is een drama) . Maar mozilla thunderbird is daar verreweg van geschikt voor.
Thunderbird is ook totaal niet bedoeld om die functionaliteit te bieden icm exchange server.
Thunderbird is een email client, voorzien van de voor email bedoelde protocollen. (Imap/pop3/ldap)

Veder is de interface van exchange niet open, en dus kan men thunderbird niet eens geschikt maken voor samenwerking.
Pagina: 1