Nou, ik zie op de site van de fabrikant geen informatie over de gebruikte kernelversie. Versie 2.6 is veel robuuster en flexibeler dan 2.4, zeker voor dit soort apparaten (embedded is dit ding toch btw?).
Ik heb al op sat4all gekeken, en daar kun je veel vinden, maar het probleem is dat er geen goede vergelijkingen en technische reviews op staan. Tenminste, niet centraal en dus niet redelijk "betrouwbaar" te achten. Ik merk iig al wel dat qua receivers Topfield & dit kastje gewoon superieur zijn, dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken.

USB stick met meerdere images erop werkt wel ja.
Hoe bedoel je meerdere? Moet dit gewoon een boot-image zijn zoals gangbaar voor PC's? Ik heb geen flauw idee hoe die Dreambox technisch in elkaar zit namelijk, en dus ook niet in hoeverre het vergelijkbaar met een PC is...
Ik zou er in principe toch ook een eigen (USB) keyboard aan kunnen hangen etc?
Hoe werken die images, is eigenlijk een belangrijke vraag, zijn er instructies over te vinden of kunnen die alleen door de fabrikant en wat diehard hackers gecreeert worden?
Maar aangezien er Linux op draait, zou ik er in principe ook kleine (tekst-)servertjes op kunnen draaien? En er zelfs shell-scripts en/of progjes voor kunnen schrijven?
Er draait (standaard) geen X Server op dat ding, dus je kunt niet in een grafische Linux omgeving werken, maar in hoeverre zit er een grafische kaart in? Hij maakt nl. wel gebruik van OSD, dus ik vraag me af hoe dat wordt aangestuurd...
Helaas moet er om een X Server te draaien wel een grafische kaart in de machine aanwezig zijn, maar hij zou iets van DirectFB ondersteunen oid? Daar heb ik wel het één en ander over gehoord, dat is speciaal voor dit soort apparaten, naar verluidt.
Over toekomstige nieuwe modellen is nog geen zekerheid, twin-tuner zal wel komen, en misschien ooit nog es iets wat plasma schermen beter aanstuurt.
Aha, maar niets echt interessants dus? Dat er een twin-tuner versie uit zal komen wordt al vanaf 2003 aangekondigd, maar ik denk dat we daar nog wel een tijdje op kunnen wachten gezien het feit dat er nu nog steeds geen duidelijkheid over is....
Hoe dan ook, dat maakt me niet uit, ik hoef niet per se één kanaal op te slaan terwijl ik het andere kijk.
Vergelijkbare receivers zijn er niet, al komt er binnenkort een vergelijkbare ontvanger op de markt, die heet "Triple Dragon" maar het is altijd maar afwachten....
Dat "Triple" suggereert dat dat 3 dingen ondersteunt? Tuners/LNB's aansluitbaar/etc?
"Dragon"? Oosters zeker...

Na, ik zie het al, daar kan ik vast ook niet veel van verwachten
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 20-04-2004 23:34
]