Toon posts:

tempraturen: AMD1800 en AMD2000

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had even een vraagje:

een kennis van mij heeft een AMD2000 en deze wordt tussen de 56 en 59 graden, bij licht tot normaal gebruik

en ik heb zelf een AMD1800 en deze wordt ongeveer 50 a 53 graden, bij normaal gebruik, en bij zware spellen (NFS:U) 56 a 57

alvast bedankt voor de reacties

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En je vraag is :?

Tip: zorg voor een duidelijke topicstart :)
Begin je zin met een hoofdletter en sluit af met een punt. Let ook op interpunctie :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ja en wat wil je nou weten?

Heeft je kennis een AMD Athlon XP2000+ of een Duron 1300 die als AMD2000 verkocht is?
(Ja, dat gebeurt)
Anyways: 56-59 graden C. bij licht gebruik is redelijk hoog ja, maar niet schadelijk.
Verder bestaat er een kans dat hij een Athlon XP2000+ met Palomino core heeft en die worden gewoon warm. Ik heb er zelf ook zo een, en die is nu ook 48 graden.
Als die kennis van je een niet zo goede koeler heeft zijn deze temps dus niet zo heel vreemd.

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Vraag is dus waarschijnlijk: Is dit temp-verschil normaal?

Zijn toch twee verschillende processoren, en zoals al aangegeven misschien wel met twee verschillende cores. Net zoiets als appels met peren vergelijken. 8)7

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:58
Die van mij wordt 59 graden celcius met de boxed (AVC) koeler en 56 met mijn nieuwe zalman CNPS-7000A-CU op Silent. Dit is een AMD Athlon XP 2500+ barton op een Asus A7N8X-E Deluxe.

Trouwens, wat wil je met dit topic bereiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-04-2004 00:47 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Temperaturen zijn normaal, niks om je zorgen over te maken :)

Processoren moeten veilig kunnen werken tot zo'n 90 graden, al is wat koeler natuurlijk aan te raden.
En zolang de systemen stabiel zijn is het geen probleem.

Overigens is dit ook wel via de search uit te vinden.. Dit soort vragen zijn al vrij vaak gesteld :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.